Поради із побудови ефективного та привабливого для інвестора бізнес-плану редакції колегам надав учасник ряду міжнародних тренінгів для журналістів, кандидат філологічних наук, доцент кафедри журналістики УжНУ Віталій Жугай.
Доповідач навів цікаві факти з іноземного досвіду роздержавлення та самостійного існування ЗМІ, а також результати фахових досліджень галузі. В. Жугай закликав колег подбати про так званий стабілізаційний фонд для перших самостійних кроків роздержавлених газет. Допомогу у цьому надають сьогодні чимало донорських міжнародних організацій, інвестори, для залучення яких особливо важливим є створення якісного бізнес-плану.
Учасники семінару обговорювали пропозиції та законопроекти щодо роздержавлення ЗМІ. Зокрема, йшлося про зміни та доповнення до проекту Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» від Національної спілки журналістів України.
Цікавою частиною семінару стало безпосереднє створення власного бізнес-плану для ЗМІ (представники яких беруть участь у семінарі) з метою отримання грантових або інвестиційних коштів для підтримання життєспроможності газети протягом перехідного періоду роздержавлення. Віталій Жугай надав учасникам модельний універсальний проект бізнес-плану, на основі якого можна створити відповідний документ для конкретної редакції.
Головний редактор районної газети «Вісник Хустщини» Іван Липчей стверджує, що його колектив морально вже готовий до роздержавлення. «Ми прораховуємо кожну копієчку і розглядаємо усі можливості видання нашої газети, у тому числі й розширення, щоб вижити у ринкових умовах без підтримки (і одночасно впливу) влади». — розповів І, Липчей.
Ужгородський прес-клуб реформ
10 травня 2007р.
Теги: