Незважаючи на те, що територія потребує подальшого облаштування, починання отримало позитивні відгуки. Особливо - від мешканців міста, які займаються велосипедним спортом. А таких в Ужгороді чимало, особливо серед молоді.
Велотранспорт і досі залишається найбільш доступним і екологічним видом транспорту, тому рішення міської влади активно підтримати розвиток велосипедної інфраструктури (вперше за багато років), отримало підтримку не тільки пересічних громадян, але й підприємців, в свою чергу вирішили вкласти кошти і сили в загальну справу.
Ужгородський підприємець, суддя міжнародної категорії з бодібілдингу, екс-депутат міськради Ігор Баран першим відгукнувся на нові віяння в благоустрої міста. Він є меценатом та ініціатором створення двох велопарковок на 15 місць кожна. Одна з них стаціонарно встановлена на площі Поштовій, біля будівлі міськради. Друга - біля міської поліклініки.
– Створення та установка велосипедних парковок – ваша ідея?
– Так. Виготовили їх на заводі "Турбогаз". Особливістю цих парковок є те, що ми врахували інтереси власників сучасних велосипедів з широкою "вилкою", тобто, місця розраховані на різні типи велотранспорту.
– Які плани на найближче майбутнє? Чи будуть встановлюватися нові велопарковки?
– Наскільки мені відомо, багато керівників приватних та інших структур зацікавилися участю, будуть підтримувати розвиток інфраструктури та встановлення парковок. Багато підприємців побажали встановити парковки біля своїх комерційних об'єктів. Установка велопарковки біля міськради погоджена з міським головою, він однозначно підтримав це рішення.
Моя ідея полягає в тому, що велопарковки необхідно встановити біля всіх об'єктів міської інфраструктури – офісів міських служб, лікарень, комунальних підприємств. У цьому повинна брати участь також і міська влада. Досить велика кількість мешканців міста пересуваються тільки на велосипедах або пішки. Ми даємо їм можливість з комфортом розмістити свій транспорт.
– Чи буде заохочуватися міською владою установка велопарковок поблизу комерційних об'єктів, якщо територія навколо них належить місту? Чи не виникнуть негативні моменти, пов'язані з правилами благоустрою?
– Звичайно, я не є представником місцевої влади, тому відповідати за неї не можу. Однак і міський голова, і міськвиконком в цілому ухвалили рішення, що в місті необхідно підтримувати розвиток велосипедної інфраструктури з метою пропаганди здорового способу життя ужгородців і для створення комфортних умов для тих мешканців, які не можуть дозволити собі користуватися автотранспортом. Якщо машину досить закрити і поставити на сигналізацію, то велосипед все-таки треба десь прикріплювати. Звичайно, є певні моменти, пов'язані з правилами благоустрою міста. Є пішохідні зони, їх не можна перегороджувати. Нещодавно прийняли рішення прибрати з доріг "спотикачі" – рекламні щити. І це правильно. Тому до кожного конкретного місця треба підходити індивідуально.
– Давайте торкнемося питання велосипедних доріжок. Нещодавно відкрили таку смугу на набережній Незалежності. Як буде далі розвиватися цей напрямок і якими темпами?
– Після того, як у серпні міськвиконком прийняв рішення про розвиток цієї інфраструктури, були проведені наради відповідних служб, вони подали свої пропозиції, також відбулося засідання транспортної комісії. Було прийнято рішення як експеримент зробити кільце велосипедних доріжок по набережних навколо мостів. Та доріжка, яку відкрили - частина цього кільця.
– Чому тільки частина?
– Бюджетні процеси тривалі. Тим більше, наскільки мені відомо, зараз не все добре з бюджетом міста. Це залежить від об'єктивних причин в економіці країни і міста зокрема. Не зовсім коректно було б виділяти міські кошти в першу чергу на велосипедні доріжки, які хоч і потрібні Ужгороду, але не є пріоритетом.
Так що, з урахуванням цих моментів, я в приватному порядку ініціював розмітки першої велодоріжки і створення двох велопарковок. Чесно кажучи, сумніваюся, що цього року будуть виділені ще якісь кошти з бюджету на ці цілі – через їх брак. Сподіваюся, що ідею підтримають приватні особи та комерційні структури.
– Тобто, ваші слова можна розцінювати як заклик до всіх зацікавлених осіб підтримати починання і "вкладатися" у розвиток велосипедної інфраструктури?
– Це, власне, і є заклик. Мої дії – це перший крок, який, я сподіваюся, підтримає ще хтось. У всякому разі, у приватних розмов я бачу: підприємці замислюються над тим, щоб підтримати.
– Як ви вважаєте, чи будуть приводити в порядок і облагороджувати вже готову велосипедну доріжку? Оскільки спостерігається певна кількість "недоробок", що викликали критику велосипедистів. Чи не перетвориться це в тенденцію при облаштуванні інших?
– Моя точка зору – не можна розглядати велодоріжки в якомусь "відірваному" контексті. Їх потрібно розглядати в контексті всієї інфраструктури міста. Наскільки мені відомо, зараз розробляється генеральний план міста Ужгорода. Так що це питання передусім – до головного архітектора, він буде більш компетентний, як людина, безпосередньо відповідає за розробку генплану. Далі – рішення за міськрадою.
Вкрай важливо передбачити розвиток такої інфраструктури, яка буде стимулювати місто ставати чистішим, комфортнішим для життя ужгородців. Це стосується і велосипедних доріжок.
Віталій Голуб, Вся Закарпатська Правда
2011-09-27 / 22:40:00
фонтани робили підприємці, каплицю-бювет - греко-католицька єпархія, велопарковки і велодоріжку - знову підприємці. а горєлий ходить піаритися ніби він зробив