На будівництво та реконструкцію 7 пунктів переходу, що у зоні діяльності митної установи, цьогоріч держава виділила 23,3 млн. грн. Найбільше отримає пункт пропуску "Вилок", що на українсько-угорському кордоні. У попередні 2 роки тут освоїли з десяток мільйонів, на наступний планують стільки ж. Ще 9,3 млн. грн. отримає пункт "Тиса". Їх витратять на організацію дорожнього руху, розмежування смуг і встановлення технічних засобів митного контролю. "Для цих двох пунктів "Укрєвроінфрапроект" уже затвердив асигнування, і роботи там ідуть повним ходом", – розповів начальник Чопської митниці Олександр Похилько.
У контексті майбутніх футбольних змагань зручний перетин кордону – під пильною увагою не лише України, а й Євросоюзу. Він підклав своє фінансове плече відповідно до Програми "Європейський інструмент сусідства та партнерства". "У рамках цієї програми отримують кошти одночасно Україна, Румунія, Словаччина та Угорщина, – продовжує Олександр Іванович. – Наша держава забезпечує не менше, ніж 10% суми з власного бюджету, решта коштів за Євросоюзом".
Очікуваний обсяг грантів за програмою – 20,1 млн. євро. Цю суму розподілять між 3 пунктами пропуску. Так, на розбудову МПП "Ужгород" (реконструкція пасажирської частини), українська сторона отримає 3,6 млн. євро.
А ось на "Вилоку" уперше в історії крайової митної справи з'являться можливості обслуговувати туристів і спортсменів-водників. Тим, хто сплавляється вздовж Тиси, більше не треба буде витягати плавзасоби на берег: митний огляд проходитиме біля облаштованого причалу.
Та якщо в пунктах "Тиса", "Вилок" і "Лужанка" реконструкція йде повним ходом і до початку Євро-2012 має всі шанси бути завершеною, то інші, зокрема "Дякове", "Дзвінкове" та "Косино", перебувають на самому її початку. Вони отримали кошти на виготовлення проектів землевідведення, але від їхньої розпорядливості залежить, чи освоять кошти до початку єврочемпіонату.
Які вигоди від усього цього отримають ті, хто прямуватиме через кордон? Митники запевняють, що щезнуть набридливі черги. А також збільшиться кількість смуг для проходження автотранспортом митного контролю, будуть встановлені сучасніші технічні засоби. До речі, у разі повної реконструкції, пункт пропуску "Ужгород" зможе обслуговувати 300 вантажних і у 5 разів більше легкових автомашин, а кількість автобусів, які перетинатимуть лінію кордону, за добу зросте з 30 до 80.
Василь Бедзір, "Закарпатська правда", Karpatnews.in.ua