Соціальний проект "Почуй мене!" допомагає ужгородцям з особливими потребами викликати екстрені служби за допомогою SMS-повідомлень
В рамках реалізації соціальної ініціативи "Для людей, для країни" та за підтримки Ужгородської міської ради телеком-оператор "Київстар" розширив географію проекту "Почуй мене!". Тепер і в Ужгороді люди з вадами слуху та розладами мовлення мають можливість самостійно та безперешкодно викликати екстрені служби "101", "102" та "103" за допомогою SMS-повідомлень.
Більш детальніше розповіли про цей проект представникам ЗМІ: менеджер зі зв'язків з громадськістю філії "Київстар" у м. Львові Віктор Гальчинський, начальник Управління праці та соціального захисту населення Ужгородської міської ради Андріана Сушко, голова Закарпатської обласної організації УТОГ Наталія Булеца, в.о. заступника начальника-начальник штабу Ужгородського МУ УМВС України в Закарпатській області майор міліції Анатолій Митровка та головний лікар Ужгородської станції швидкої медичної Допомоги Степан Чулак. Відкрив прес-конференцію Ужгородський міський голова Віктор Погорєлов.
На сьогодні послуга SMS-виклику екстрених служб для людей з вадами слуху і мовлення уже запроваджена телеком-оператором "Київстар" у багатьох містах України. Проект "Почуй мене!" успішно працює з 2007 року в Києві, Вінниці, Житомирі, Білій Церкві, Козятині, Чернігові, Севастополі, Хмельницькому, Івано-Франківську, Дніпропетровську, Запоріжжі, Сімферополі, Львові, Кіровограді, Луганську, Кривому Розі, Миколаєві, Одесі, Харкові, Тернополі, Сумах, Полтаві.
— Надання послуг зв'язку – це не тільки наш бізнес, а й наш соціальний обов'язок. Саме тому співробітництво зі службами екстреної допомоги стало органічним та важливим проектом для телекомунікаційного оператора "Київстар". Мета нашого проекту – допомогти людям з обмеженими можливостями слуху та мовлення. Адже для них важливо, щоб при потребі вони могли звернутися за допомогою та були впевнені у тому, що екстрені служби їх почують та оперативно допоможуть. Ми доклали всіх зусиль для того, щоб проект "Почуй мене!" був реалізований в Ужгороді, адже наша відповідальність перед суспільством – це конкретні дії для людей, для країни — говорить Віктор Гальчинський.
У рамках проекту "Київстар" обладнав операторські місця служби порятунку "101", міліції "102" та швидкої допомоги "103" спеціальними технічними і програмними засобами та забезпечив транслювання SMS-викликів до центрів операторської підтримки на спеціально виділені номери. Відправивши SMS-повідомлення на спеціальний номер, люди з вадами слуху та мовлення зможуть викликати екстрені служби без сторонньої допомоги. У свою чергу, диспетчери екстрених служб бачитимуть на дисплеї всю необхідну інформацію про абонента: його особові дані, фізіологічні особливості, діагноз та найголовніше – місцезнаходження.
— Одним з основних завдань нашої організації є інтеграція людей з вадами слуху і мовлення в суспільство. В повсякденному житті іноді виникають ситуації, в яких такі люди особливо гостро потребують допомоги. Але завжди вони потребують підтримки і розуміння. Телеком-оператор "Київстар" при реалізації своїх соціальних програм не стоїть осторонь проблем людей з особливими потребами. Доказом того є проект "Почуй мене!". Відтепер виклик екстрених служб для членів нашої організації суттєво спрощений. Показовим є і те, що ініціатива "Київстару" була підтримана міською владою. Та найголовніше - всі партнери проекту допомагають людям з вадами слуху і мовлення повірити у власні сили— розповідає Наталія Булеца.
Начальник Управління праці та соціального захисту населення Ужгородської міської ради Андріана Сушко зауважила на те, що у своїй діяльності вони приділяють велику увагу питанням соціальної підтримки людей з особливими потребами.
— Важливо не просто говорити про проблеми, але й вирішувати їх. Запровадження проекту "Почуй мене!" налагоджує простий і надійний зв'язок членів УТОГ з екстреними службами, і, що не менш важливо - допомагає людям з особливими потребами відчувати себе активними членами суспільства — додає Андріана Сушко.
Після закінчення прес-конференції журналісти разом з представниками проекту "Почуй мене!", майором міліції Анатолієм Митровкою та начальником Ужгородського відділення міського управління ГУМВС України в Закарпатській області підполковником міліції Катериною Кийович поїхали в чергову частину Ужгородського МУ УМВС України в Закарпатській області для того, щоб пересвідчитись особисто як працює обладнання яке було передане ужгородським правоохоронцям Громадською організацією "Разом" для прийому SMS-повідомлень при надзвичайних ситуаціях, правопорушеннях та аварії людям з вадами слуху та мови. Це обладнання включає в себе комп'ютерний комплекс та мобільний телефон.
В Ужгородському міському управлінні міліції представників ЗМІ зустрів начальник Ужгородського міського управління УМВС України в Закарпатській області полковник міліції Іван Цьока.
В черговій частині ужгородських міліціонерів при всіх присутніх, людина з вадами слуху та мови, яка вже зареєстрована в Закарпатській організації УТОГ відправила SMS- повідомлення ужгородським правоохоронцям. Вони месидж відразу ж отримали і дали на нього відповідь: "Диспетчерська служба прийняла Ваш виклик, допомога Вам буде надана". На екрані комп'ютера у диспетчера було показано: хто відправив цей месидж, домашню адресу і номер телефону відправниці, її фізіологічні особливості та діагноз.
До всього вищесказаного додам, що мешканці Ужгорода, які мають обмеження слуху чи мовлення та хотіли б приєднатися до проекту, можуть звернутися до Закарпатської обласної організації Українського товариства глухих будь-яким зручним для себе способом для внесення персональної інформації у єдину базу даних, яка використовуватиметься екстреними службами міста для обробки SMS-викликів.
За додатковою інформацією звертайтеся до менеджера зі зв'язків з громадськістю філії "Київстар" у м. Львові Віктора Гальчинського - тел. (067) 670-95-83, (032) 290-27-37 , e-mail: Victor.Galchinskiy@lviv.kyivstar.net
Тетяна Горянка, для Закарпаття онлайн