Ужгородська влада платить паркувальникам 500 гривень і не має грошей на розмітку (ФОТО)

На перший погляд, 2 гривні за годину стоянки в Ужгороді не така вже й велика сума. Та лише на перший – коли вдуматися, скільки машин і годин є в день, то закладається підозра про досить кругленьку суму. Ужгородська влада чомусь мовчить скільки грошей реально приносять парковки. Тож ми вирішили це з’ясувати самі, провівши журналістське розслідування.

Ужгородська влада платить паркувальникам 500 гривень і не має грошей на розмітку (ФОТО)

Як відомо, платне паркування в обласному центрі відновлено з 1 лютого. Таке рішення прийняв міськвиконком. Нагадаємо, попередня міська влада віддала стоянки сумнівній приватній фірмі. Та встановила паркомати і взагалі невідомо за що брала гроші. А водіям, котрі відмовлялися платити, чіпляли на колеса "краба". Як тільки використовувати цю хитру штуку в Україні заборонили, фірма з Ужгорода зникла.

Нинішня влада Ужгорода, до своєї честі, доручила займатися платними стоянками комунальному підприємству. Таким визначили КП "Уж-енергія". Якщо комунальне, то це означає, що дохід апріорі йтиме у міський бюджет без всяких посередників.

В принципі, платні стоянки – цілком нормальна практика, що застосовується у цивілізованому світі. Інше питання – чи здатне підприємство, котрому доручили займатися парковками, робити це цивілізовано і з вигодою не лише для себе, а й громади та самих водіїв. З цим, як виявилося, в Ужгороді є проблеми.

Наприклад, пункти 13 та 15 "Правил паркування транспортних засобів" (затверджені постановою Кабміну №1342 від 3 грудня 2009 року і є єдиними для всіх міст України". – Авт.) чітко гласять: на паркувальних майданчиках має бути відповідна дорожня розмітка. А бордюр, що розмежовує стоянку і тротуар, треба пофарбувати у синій колір. В Ужгороді цього всього поки немає. То ж у водіїв й складається враження: а за що, власне, платити, коли комунальне підприємство не здатне забезпечити елементарного сервісу? До слова – у лютому, коли "Уж-енергія" відновило свою діяльність, його тодішній директор запевнив: розмітку нанесуть, але взимку через погоду цього робити не можна. Нині вже літо, а віз і нині там. То до чого, питається, тоді зводиться робота КП "Уж-енергія"? Невже лише брати гроші від водіїв без жодної віддачі для міста?

Ми поцікавились – скільки заробляють паркувальники і на що ці гроші витрачають? За інформацією, наданою кореспонденту за офіційним запитом від в.о. КП "Уж-енергія" М.Аділова, у лютому підприємство заробило 13 959 гривень. А витратило більше – аж 15 461. Із них 1 741 гривню сплачено податків, за 450 – закуплено спецодяг, на зарплату робітників пішло 13 270 гривень.

У березні паркувальне підприємство заробило вже 24 989 гривень, з яких чистий прибуток склав 3 284 гривні (податки – 7 827 грн, купівля касових апаратів – 3 470 грн, зарплата – 10 408 грн).
У квітні "Уж-енергія" отримала ще більше – 29 114 гривень, а от чистого прибутку менше – 1 924 гривні. На 16 690 гривень сплачено податків, 10 500 гривень витрачено на зарплату працівників. Їх у штаті нараховується четверо – директор (має 4 мінімальні зарплати, тобто – 3 840 гривень), заступник директора (оклад – 1000 гривень), заступник директора, він же – в.о. бухгалтера (оклад – 1 500 гривень), старший інспектор (оклад 1000 гривень). По трудовій угоді в КП "Уж-енергія" працюють 9 інспекторів – це ті, хто безпосередньо бере від водіїв гроші на стоянках. Вони мають оклад... 500 гривень. Підрахувавши ці цифри, виходить сума 11 840 гривень. А в офіційному документі чомусь зазначається, що витрати на зарплату становлять 10 500...

Та цікавіше інше. За квітень паркувальне підприємство, як уже згадано, заробило майже 30 тисяч гривень. Це багато чи мало?

Автор матеріалу на платних стоянках в центрі міста, а також на вулицях Перемоги та Заньковецької, у пік робочого дня нарахував 411 машин. Ми не претендуємо на вичерпну істинність свого підрахунку, та все ж уявімо: якщо ці 411 машин стоятимуть всього одну годину і платитимуть за це 2 гривні протягом 20 робочих днів, то вийде 16 440 гривень. А коли стоятимуть 2 години, то сума, відповідно, буде вдвічі більшою – 32 880.

Реально машини стоять на парковках набагато більше часу. І їх кількість ще більша – адже ми не врахували платну стоянку на вулиці Краснодонців біля ринку. Та сума доходів підприємства, як бачимо, чомусь не зросла. Принаймні, офіційно... І грошей на фарбу для дорожньої розмітки, кілограм якої коштує близько 70 гривень, у КП "Уж-енергія" із отриманого прибутку також ще не знайшли.

А може грошей мало тому, бо їх левова частка просто не обліковується? Як відомо, паркувальники дають чек лише якщо водій його попросить. А якщо не просить, то, виходить, інспектор може не вибивати платіжку, натомість покласти готівку собі до кишені. З іншої сторони, а що робити людині, у якої зарплата всього 500 гривень?..

А ще, за нашою інформацією, водіїв, котрі відмовлялися платити за місце на стоянці, так ніхто й не оштрафував. То, питається, чого правила не єдині для всіх? І ще цікавий нюанс. На площі Поштовій біля міської ради встановлено знак платної парковки. Хоча, згідно з рішенням міськвиконкому №144 від 20 квітня, ця парковка уже не є платною. Теж саме стосується і площі Жупанатської – парковка безкоштовна, проте знак, що вона платна, стоїть. Також у документі міськвиконкому вказується, що стоянка на вулиці Перемоги біля супермаркету "Вопак" платна. Проте біля магазину інспектора "Уж-енергія" чомусь немає. Можливо тому, бо брати гроші від покупців за стоянку просто абсурдно і, зрештою, незаконно. Але чого тоді майданчик біля супермаркета включено до зони платних майданчиків?

Чи задоволені таким станом речей в Ужгородському міськвиконкомі? З цим питанням ми вирішили звернутися до начальника управління майном міста Олексія Касперова – саме цьому відомству підпорядковується КП "Уж-енергія". Однак пан Касперов, пославшись на свою зайнятість, від коментарів відмовився. Натомість запропонував надіслати йому офіційного листа.
Тим часом, як стало відомо з неофіційних джерел, парковками в Ужгороді скоро займатиметься Комунальне автопідприємство (Комунтранс). Поки що це не підтверджена інформація. Та якщо це дійсно так – сподіватимемося, що нова фірма більш відповідально ставитиметься до своїх обов'язків. Принаймні, дорожня розмітка на майданчиках з'явиться. І дохід від платних стоянок стане більшим – з користю для місцевого бюджету.

Ярослав Гулан. Фото автора

18 червня 2011р.

Теги: парковка, стоянка, паркування

Коментарі

Дума Сергій 21.06.2011 / 11:26:00
Слава, як завжди влучно! Як там тебе ще терплять в міськраді, скоро визнають тебе персоною нон-грата. Не даш ти нормально людям грошенят заробити.
Тримайся

Андрей 20.06.2011 / 09:48:00
2 Ол. Попович:
так може вам і потрібно було "тоді у ефірі Тиси" вказати меру на цю вкрай вигідну йому "нечіткість" і примусити дати конкретні відповіді, а не "підігравати" замість зараз тут "козиряти" переконаннями з переконаннями?

Ол.Попович 19.06.2011 / 14:14:00
Завжди був і буду переконаний: сплата за паркування у такому маленькому місті ЗАВЖДИ розсмоктуватиметься по кишенях учасників процесу і у бюджет потряплятимуть копійки про людське око. Натомість тисячам ужгородців це платне паркування псує нерви, завдає зайвого клопоту у пошуках безкоштовного місця щоб притулити машину і висмоктує рештки копійок, не висмоктаних цінами на продукти і бензин.
А тоді у ефірі Тиси мер так і не відповів ЧІТКО про доцільність цього збору.

Андрей 18.06.2011 / 17:49:00
Чергова пропалчена стаття! Замість клєвєтати на шановного Погорєлова ужгородцям потрібно щоденно бити поклони (як запевняв Віктор Іванович) з вдячності через те, що тепер з паркувальними коштами мухлює не приватна контора , а КП. Це ж все змінює, правда. І як на ефірі "Тиси" журналісту Поповичу і колегам пояснив мер - паркування- дуже збиткова справа, КП ледве-ледве заробляє на зарплатню і ужгородці (знову ж таки з глибокої вдячності) ще мають приплачувати цим благородним людям. А вони, якшо захочуть, то і розмітку зроблять (колись) та інших нормативів з організаціїї паркування почнуть дотримуватись (дуже колись) і проч.. Але фарба ж дорога річ, треба розуміти..

Година 18.06.2011 / 17:49:00
Просто не забувайте нагадувати про чек тим сирохманам, і йтиме в бюджет.

Читач 18.06.2011 / 17:27:00
Не треба бути великим економістом, щоб розповісти про схему паркування в місті. Комунальне підприємство вказує мінімальний заробіток для того, щоб сплатити податки та мінімальну зарплату. Грошей заробляється набагато більше, але вони не обліковуються, а діляться між всіма безпосередніми учасниками процесу. Кожен паркувальник кожен день повинен здати наверх певну необліковану суму, а там керівник КП передає в міськраду далі долю, щоб ніхто не задавав ніяких питань. Ось так на рівному місці заробляються чималі кошти, але в бюджет нічого не йде. Виникає питання - навіщо місту такі парковки, які працюють лише на кармани декількох чиновників, а бюджет нічого не отримує.
П.С. Біля року назад в Мукачеві відмовилися від платних парковок, бо підприємство, яке повинно було заробляти гроші в бюджет міста працювало лише на свої кармани.

НОВИНИ: Соціо

17:51
В Ужгороді обрали нову локацію для поховань військових
17:34
/ 4
Закарпаття. "Краматорські" сутінки
12:36
Екомандрівка до витоку Чорної Тиси: діти відкривали природу Карпат разом з екоклубом Фото новина
10:31
/ 3
В Ужгороді у вівторок попрощаються з полеглим захисником Віталієм Лакатошем Фото новина
10:19
/ 1
На Донеччині поліг Михайло Вінтоняк з Косівської Поляни на Рахівщині Фото новина
23:18
/ 1
На війні з Росією поліг Василь Клюс з Великих Ком'ят Виноградівської громади Фото новина
07:57
У понеділок в Ужгороді попрощаються із полеглим захисником Василем Шкобою Фото новина
14:18
Відкрито реєстрацію на серпневі зміни дитячого табору "Зелені скарби Карпат" в Ужгороді
11:03
/ 1
У Сокирниці на Хустщині попрощалися з полеглим захисником Володимиром Стецем Фото новина
09:31
Завершилася третя зміна табору "Зелені скарби Карпат": пригоди, відкриття і справжнє літнє щастя Фото новина
20:35
Після модернізації колії з кінця липня відновлюють курсування поїздів до Ужгорода
19:20
/ 1
Підтверджено загибель захисника з Берегова Валерія Ковальова Фото новина
18:59
У серпні на кілька днів буде зупинено курсування потягів між Мукачевом і Кошицями
19:53
/ 1
На Закарпатті дозволили полювання у мисливський сезон 2025-2026 років
19:49
Екоклуб у Ясінях запрошує у мандрівку до витоку Чорної Тиси
19:29
На Закарпатті через суд повернули державі понад 2,6 га землі у нацпарку "Синевир"
14:44
/ 1
У Мукачеві попрощаються з захисником Василем Богданом Фото новина
22:44
/ 2
На Рахівщині попрощаються з захисником Андрієм Легким
19:44
У таборі "Зелені скарби Карпат" стартувала третя зміна: перший день присвятили стихії води Фото новина
17:00
/ 1
Четверо закарпатців збиралися перепливати Тису, щоб потрапити в Угорщину
11:37
/ 3
На Закарпатській митниці викрили спроби незаконного ввезення товарів на сотні тисяч гривень Фото новина
16:44
/ 1
В Ужгороді провели в останню путь полеглого у війні Віктора Набожного Фото новина
23:27
/ 1
У п'ятницю в Ужгороді попрощаються з полеглим захисником Віктором Набожним Фото новина
23:05
Виготовлено паспорт "Чорного озера" в Ужгороді
22:31
/ 3
В Ужгороді у дворі чоловіка, що незаконно проник на сусідську територію, виявили рослини конопель Фото новина
» Всі новини