Це підтверджують і аудиторські дослідження, які проводять працівники КРУ в Закарпатській області, і зокрема плановий державний фінансовий аудит виконання місцевих бюджетів Велико-Березнянського району.
Основні проблеми Великоберезнянщини
Великоберезнянський район займає територію 0,8 тис. кв. км. На території району налічується 32 сільських населених пункти та селище міського типу. Населення району складає 26,7 тис. чол., в тому числі 15,6 тисяч осіб - працездатні. Реальний економічний потенціал району формують 160 діючих суб'єкта підприємницької діяльності, з яких, зокрема: 67 у сфері оптової та роздрібної торгівлі, 38-у промисловості, 14-у будівництві, 14 -у готельному і ресторанному бізнесі.
Зведений бюджет Велико-Березнянського району складається з районного бюджету, 1 селищного та 19 сільських бюджетів.
У результаті оцінки стану виконання бюджетів В.Березнянського району та рівня забезпечення за рахунок коштів місцевих бюджетів державних соціальних гарантій та соціальних послуг з'ясовано:
- місцеві бюджети району фінансово несамостійні, про що свідчать
значні обсяги (82%) офіційних міжбюджетних трансфертів;
- у 2009-2010 роках при перевиконанні планованих надходжень
доходної частини на суму 3165,1 тис. грн. недофінансовано бюджетних
призначень на 6600,2тис. грн.., з них через недоотримання субвенцій з
державного та обласного бюджетів -1055,3 тис. гривень;
- при фінансуванні галузей, що забезпечують державні соціальні
стандарти, не вирішено ряд проблем, внаслідок чого погіршується рівень та
якість соціальних послуг, які надаються населенню;
- для вирішення в регіоні гострих соціальних проблем у сфері освіти,
охорони здоров'я, фізкультури та спорту, житлово-комунального та
транспортного забезпечення необхідно додатково вишукати фінансових
ресурсів на суму 25,2 млн. грн, що майже в 2 рази перевищує річні обсяги
власних та закріплених за місцевими бюджетами доходів.
Враховуючи, що існуючий стан виконання бюджетів Велико-Березнянського району не дозволив вирішити ряд проблем, які стримують розвиток соціальної інфраструктури та негативно впливають на якість і повноту надання населенню району державних соціальних гарантій та інших соціальних послуг, аудиторською групою досліджувалася проблема: ,, Чи існують резерви збільшення ресурсної бази бюджету для подальшого їх спрямування на задоволення потреб територіальної громади? "
Дати лад земельним ресурсам
Значною мірою наповнення місцевих бюджетів залежить від "розумного" використання земельних ресурсів. Як підтверджено аудитами: значна частина коштів місцевих бюджетів втрачається від неефективного здійснення органами місцевого самоврядування та органами влади операцій з землею. Так, внаслідок зволікання з укладанням договорів оренди відповідно до рішень сесії органів місцевого самоврядування та розпоряджень органів влади, не внесення змін до договорів оренди земельної ділянки в частині збільшення ставки орендної плати відповідно до чинного законодавства, зволікання з внесенням змін до договорів оренди відповідно до рішень сесій та не застосування штрафних санкцій не дозволили залучити до бюджетів 126,4тис.гривень.
Неприйняття районною радою рішень щодо перерахування до бюджету частини чистого прибутку комунальних підприємств не дозволило в досліджуваному періоді залучити до бюджету 11,2 тисяч гривень.
Недостатня система внутрішнього контролю та прийняття керівниками підприємств неефективних управлінських рішень не сприяє ефективній діяльності даних підприємств.
Втрачаються доходи і через нераціональне розпорядження майном. В результаті неефективно прийнятих управлінських рішень щодо оренди нерухомого майна, призвело за досліджуваний період до втрат бюджетів розрахунково в сумі 25,5тис.гривень.
Резерви для наповнення бюджету є
При проведенні державного фінансового аудиту виявлено наступні резерви наповнення бюджетів:
- внесення змін до договорів оренди після оновленої грошової оцінки
земель та розмежування земель на території Великоберезнянського району
забезпечить щорічний резерв надходження коштів до місцевих бюджетів,
розрахунково в сумі 587,3тис.гривень.
- прийняття Вишківською та Костринською сільськими радами рішень
щодо розміщення тимчасово вільних коштів на вкладних рахунках в банках
забезпечить додаткові надходження коштів розрахунково в сумі 36 тис. грн.
За наслідками державного фінансового аудиту на рівні Великоберезнянської районної ради, сільських рад та Великоберезнянської райдержадміністрації надано пропозиції щодо прийняття управлінських рішень, на підставі яких до бюджетів можна залучити додаткові надходження та більш ефективно використовувати кошти, майно та землю. Найбільше пропозицій стосується, так би мовити, "наведення порядку" з землею та майном, повідомили Закарпаття онлайн у прес-службі КРУ в Закарпатській області.