Власник "автожира" – Михайло Бляшин, уповноважений представник німецької компанії Autogyro GmbH в Україні, Росії, Словаччині і Молдові, а також перший приватний пілот в Україні, що отримав допуск до польотів на "автожирах". Навчався літати на гірокоптерах у Німеччині. Як розповів пан Михайло, німецький завод, представником якого він є, продає "автожири" у 38 країн світу. Модель, яка літає в Ужгороді (MTOsport), коштує близько 55 тисяч євро.
В Україні, розповів кореспонденту "ВЗ" пан Михайло, на житомирському аеродромі "Смакова" є школа, де навчають і видають свідоцтва пілота літака, а далі перенавчають на тип "автожир". Для отримання свідоцтва пілота необхідно мати досвід польотів в обсязі 40 годин. Пізніше - ще 10 годин навчань для переходу на тип "автожир". Навчання для отримання свідоцтва пілота "автожира" коштує, в середньому, 10 тисяч доларів.
"Автожири" (їх ще називають гіропланами та гірокоптерами) вважаються найбезпечнішими конструкціями літальних апаратів. Цей автожир (на фото) - єдиний у Закарпатті і один з перших приватних "автожирів" в Україні моделі MTOsport. В Україні є кілька "автожирів", проте саморобних. А ця конструкція – заводська.
Основною відмінністю між гелікоптерами і "автожирами" є те, що несучий гвинт гіроплана обертається не мотором, а потоком повітря, що набігає під час польоту. Вертолітний несучий гвинт використовується, щоб змусити повітря йти вниз, утримуючи корпус при його обертанні. Тому має бути вітер або ж літальний апарат повинен рухатися вперед, щоб утримувати обертання лопатей. При втраті швидкості "автожир" починає знижуватися. У разі відмови мотора він не падає, а планерує.
За економічністю "автожири" перевершують гелікоптери. Базові "автожири" літають зі швидкістю до 185 км/год. (рекорд 207,7 км/год.), витрата пального - 15 л/год. за швидкості 140 км/год. Таким чином, швидкістю та економічністю гірокоптер нагадує автомобіль, з тією перевагою, що не застрягає в заторах.
ombrax 2011-05-08 / 18:54:00
Детально про цей автожир тут: http://www.auto-gyro.com.ua
-- 2011-02-03 / 09:07:00
Згоден. матеріал Віктора Тара, який він робив півроку тому
М 2011-02-02 / 23:32:00
Не гарно красти інформацію кореспонденту ВЗ.....Це ж не його матеріал...