Ужгородка Еріка Нодь торгує продуктами харчування на ринку. Каже, іноземці полюбляють український шоколад, печиво, солодкі напої та алкоголь. Скуповуються впродовж року, та найбільшу виручку місцевим підприємцям залишають саме перед Різдвяними святами. Адже тоді масово купують ще й подарунки: іграшки, постільну білизну, верхній одяг, трикотаж. Популярні також спортивні костюми і взуття. Факт "Різдвяного туризму" магазинного туризму підтверджують і митники. Лише митний перехід "Ужгород", що на українсько-словацькому кордоні, щодня перетинає до шестисот легковиків, каже начальник пасажирського сектора Микола Микулін. Більшість іноземні і в багажнику кожного – харчові продукти. Митники кажуть, гості правил перевезення майже не порушують.
М'ясне і молочне не купують
М'ясо не в попиті... На одного дорослого везуть літр горілки, два літра вина, п'ять літрів пива, кілька пачок цигарок, солодощі. Загалом, на суму, що не перевищує 200 євро. Не забувають і про українське пальне. Воно теж значно дешевше. А от м'ясні та молочні вироби не купують, бо їх не можна ввозити до Євросоюзу. На кожній такій поїздці "шопінгомани" заощаджують понад півсотні доларів. Скільки прибутків мають українські торгівці, не підрахувати. Втім, пересічні закарпатці цьому не надто радіють. Кажуть, передсвяткове подорожчання товарів на місцевих ринках, зумовлене саме купівельними "атаками" іноземців.
Автор: Редактор: Дмитро Каневський
Наталя Зотова, Німецька хвиля