Крім стандартного набору вимог (наявності нової техніки, штатного технічного та медичного персоналу та власних автобаз), місцеві чиновники хочуть змусити підприємців придбати автобуси для інвалідів і відмовитися від використання маршруток, переобладнаних з вантажних у пасажирські.
Проект рішення "Про затвердження порядку проведення конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах у Мукачево" буде розглянуто на найближчому засіданні виконавчого комітету міської ради.
Як розповіла начальник відділу економіки міськради Світлана Васільцун, внести зміни в існуючі правила перевезення вимагає постанова Кабінету Міністрів України № 1081, прийняте ще в грудні 2008 р. Згідно з цим документом відбір перевізників повинен здійснюватися виходячи з кількості балів, які виставила конкурсна комісія претендентам на маршрути. Найвищі оцінки отримають компанії, в активі яких є нові автобуси (до року експлуатації), а досвід роботи на ринку перевищує 10 років. Додатковою перевагою є наявність власної або орендованої бази для зберігання автотранспорту, штатних інженерів і медичного персоналу.
Перелічені вище вимоги, передбачені постановою Кабміну, чиновники вирішили доповнити власними. Зокрема, на кожному з 24 міських маршрутів (всього їх обслуговують 70 одиниць автотранспорту) повинен курсувати як мінімум один низькопідлоговий автобус для інвалідів, а з 1 січня 2012 р. перевізники заборонять використовувати техніку, переобладнану з вантажної в пасажирську. Ще одним нововведенням стане скорочення з п'яти до трьох років терміну дії договорів, що укладаються між міськрадою та переможцями тендерів. "В останні роки компанії не дуже активно оновлюють свій рухомий склад. Необхідність частіше брати участь у конкурсі змусить їх купувати нову техніку ", - пояснює Світлана Васільцун.
Перший тендер за новими правилами повинен відбутися в лютому-березні наступного року. Втім, перевізники вже зараз прогнозують, що частина працюючих у Мукачеві фірм змушені будуть піти з ринку. Відмова від переобладнаних маршруток спричинить необхідність оновлення рухомого складу, що для них занадто накладно. За словами директора компанії "Служба перевезень" Івана Балоги, не всі підприємці осилять і закупівлю транспорту для інвалідів. "Якщо вартість звичайного автобуса складає близько 300 тис. грн., То для обслуговування людей з обмеженими можливостями - не менше 500 тис. грн. Враховуючи, що один перевізник може обслуговувати кілька маршрутів, я не уявляю, де взяти такі кошти ", - підкреслює він. Також пан Балога зазначив, що особливістю автотранспорту для інвалідів є низький кліренс, тоді як стан міських доріг залишає бажати кращого. На його думку, ця техніка не пристосована для експлуатації в таких умовах, буде постійно виходити з ладу, що приведе до додаткових витрат на ремонт.
Частина бізнесменів обурилися, що конкурсна комісія буде віддавати пріоритет компаніям, що працюють на ринку більше 10 років. Вони стверджують, що таким чином влада сприяє монополізації ринку, витісняючи з нього новачків. А це в свою чергу призведе до скорочення рівня конкуренції та підвищенню цін на проїзд.
Олександра Некращук, "Ділова столиця"