Ось чому підхід до цього питання потребує перегляду звичних поглядів і установок як у сфері навчання і виховання підростаючого покоління, так і у взаємовідносинах школи, учнів і батьків. Нова освітня парадигма робить наголос на демократизацію відносин "учитель-учень", активно залучає до школи батьківську громадськість.
Позиція педколективу ЗОШ № 2 ім. Т.Г. Шевченка – це чітко виражений курс на державно-громадську модель управління освітнім процесом, який здійснює рішучий поворот до особистості школяра, створення сприятливих умов для його самовизначення, самореалізації та розвитку при цілеспрямованій взаємодії педагогів і батьків, їх продуктивній співпраці, яка передбачає рівність сторін.
Вже протягом багатьох років спільна робота з батьками у школі проводиться змістовно і послідовно. На місце переважно одноосібного стилю керівництва директора поступово прийшов колегіальний стиль управління школою, який відображується в роботі "трикутника". Три роки між адміністрацією школи, батьківською громадськістю та учнівським активом підписується Угода про співпрацю. Але ці сторони, зацікавлені ідеєю "трикутника" в школі, вирішили працювати по-новому. Адміністрація апріорі погодилась з тим, що батьки школярів та учні повинні творчо підійти до питання співпраці в "трикутнику" і запропонувала кожній із сторін розробити творчі проекти, які б висвітлювали проблемні питання. У рамках проведення міського семінару педагогів-організаторів та лідерів Ради старшокласників, 20 жовтня 2010 р., на презентацію творчих проектів були запрошені представники сторін трикутника.
Проект "Трикутник партнерства: вчителі-батьки-діти" презентували представники творчих груп у вигляді слайдів. Цікавим напрацювання педагогів поділилась з присутніми вчитель фізики, класний керівник 6-А класу, Русин М.Я. Разом із продуманою системою заходів, акцій, свят і конкурсів, які допомагають згуртуватися для реалізації поставлених завдань, нею було запропоновано впровадити нову форму батьківських зборів, так звані збори-прецеденти, запозичені від наших колег-росіян.
Вразив присутніх виступ-презентація голови шкільного батьківського комітету Габовди А.М. Нею було яскраво відображено пріоритетні напрямки, над якими необхідно працювати батькам у тісній співпраці з учителями... Це стосується, насамперед, культури мовлення дітей, правила поводження у громадських місцях, тощо. Творчою групою батьків було ініційовано сумісне проведення акції по благоустрою території школи.
Досить вдалим виявився творчий підхід учнів до презентації своєї роботи. Президент школи Пукман К. презентувала бачення учнів щодо заходів по співпраці. Своїми виступами учні довели, що вони не лише копіюють думки дорослих, а й можуть вносити суттєві пропозиції. Зокрема, ними було запропоновано звернутися до міської ради з проханням про організацію загальноміської дискотеки з метою урізноманітнення спілкування між однокласниками.
Кульмінаційним моментом заходу став тренінг по створенню співпраці у школі майбутнього, який провела психолог школи Дзямка А.Є. Родзинкою тренінгу став виступ учасників щодо інформації про існуючі школи майбутнього.
Цікавим виявилося бажання "трикутника" у майбутньому учасниками тренінгу, котрі, розподілились на групи батьки-вчителі-учні, зуміли показати наочно своє розуміння запропонованої проблеми – погляд на школу майбутнього...
Насамкінець, було представлено проект Угоди про співпрацю, де творчі групи мали можливість внести певні корективи та пропозиції. Хочеться побажати педагогам-організаторам та лідерам учнівських колективів шкіл міста, які були присутні, аби ідеї, запропоновані на семінарі, були донесені до педагогічних, батьківських та учнівських колективів та впроваджувалося у шкільне життя.
А тим часом система шкільного самоврядування, батьківський актив, вчителі спільно долають труднощі буднів. І поки цей ланцюжок нерозривний, наша шкільна сім'я буде міцною, дружньою і щасливою.
Інтернет-видання Панорама Мукачева