Уже рік, як у центральному відділенні Закарпатського управління "А-Банку" відбуваються "Дні відкритих дверей", які з нового року переросли у "Чаювання", на які збирається чимало мешканців міста для обговорення соціальних, подекуди політичних, і, меншою мірою, економічних питань. Щоб дізнатися більше про подібну, досить дивну, на перший погляд, ініціативу банку, ми звернулися по коментар до керівника даної установи Інни Конар.
- З вересня 2009 року у центральному офісі Закарпатського відділення мною було започатковано "Дні відкритих дверей". Прийти міг хто завгодно, поцікавитися як життям банку, так і знайти відповіді на питання що стосуються банківської системи вцілому.
Як з'ясувалося протягом 3-4 місяців, проведення подібних заходів мало цікавить молодь та людей середнього віку. А от люди старшого віку та пенсіонери радо відвідували "Дні відкритих дверей", однак найчастіше їх цікавили не фінансові питання, а скоріше можливість поспілкуватися, можливо розповісти про соціальні негаразди та отримати поряду як їх можливо подолати. При чому не обов'язково від працівників банку, часто присутні самі проводили дискусії, шукаючи можливі варіанти у виході з тієї чи іншої ситуації, - розповідає пані Інна.
У зв'язку з цим "Дні відкритих дверей" з 2010 року трансформувалися у "Чаювання", які стали більш орієнтованими саме на людей пенсійного віку. Це не дає установі якихось вагомих прибутків, однак допомагає покращити імідж, поступово змінити ставлення оточуючих до фінансової установи.
Вже зараз на "Чаювання" стабільно збирається понад 40 чоловік. Тематика, як і раніше, різноманітна, однак було підмічено, що найчастіше людей цікавлять питання пов'язані із змінами у системі пенсійного забезпечення, соціальних виплат, у комунальному господарстві. Відносно "сухі" повідомлення ЗМІ не дають можливості літнім людям збагнути усієї суті законодавчих змін та рішень місцевої влади. Відтак з'явилася ідея проводити тематичні зустрічі, запрошуючи на них саме представників різноманітних управлінь та відомств, які б у відносно неофіційних умовах проводили роз'яснення, давали поради, підказували шляхи вирішення проблем, які на сьогодні турбують людей старшого віку та пенсіонерів міста.
Протягом серпня-вересня цього року заплановано провести зустрічі з керівниками та посадовцями управлінь та відомств, комунальних підприємств міста. Гостями "Чаювань" вже був начальник Управління соціального захисту населення у м. Ужгород Віталій Ерфан, заступник начальника відділу призначення пенсій Головного управління Пенсійного фонду у Закарпатській області Галина Довгей. Під час цих зустрічей пенсіонери отримали роз'яснення щодо процедури одержання субсидій, нарахування пенсій, специфіки роботи соціальних служб міста Ужгорода. Присутні активно цікавилися перспективою підвищення пенсій, правильності їх нарахування, планами щодо підвищення пенсійного віку, щодо перспективи впровадження системи пенсійного страхування, тощо. У найближчі тижні ми плануємо поспілкуватися з директорами КП ЖРЕР №4 та №5, Миколою Мойсюком та Анатолієм Ковальським відповідно. Запросили до бесіди й директора КП "Ужгородліфт" Сергія Сороку.
Проводячи дані заходи, фінансова установа стає своєрідним містком між мешканцями міста та владою, що безперечно має позитивне значення для усіх сторін, підсумувала пані Інна. І важко з цим не погодитися. Адже для більшості людей похилого віку фактор недостатньої уваги та неучасті у суспільних процесах є досить болісним і будь яка громадська активність йде їм на користь. Тим більше, люди мають з неї і практичний зиск: спілкування з чиновниками багатьом дає відповіді на питання які вже давно турбували їх, а знайти відповідь самотужки було важко. Безумовно дана ініціатива має чималий позитив для мешканців міста і будемо сподіватися що й інші підприємства, організації колись проводитимуть подібні заходи, роблячи свій, нехай невеличкий внесок у розвиток міста, соціальне порозуміння та розвиток громадянського суспільства.
Павло Кочетков, "Ужгород"