За дорученням Президента України та міністра МВС оперативники транспортної міліції роблять акцент на виявлення й затримання кур'єрів та збувачів наркотиків, адже саме ці особи є джерелом збільшення числа наркозалежних у державі. "Наркомани – це хворі люди, яких треба лікувати. Передусім треба відгороджувати від суспільства осіб, які продають дурман-зілля, втягуючи все більше й більше молоді у залежність від наркотиків. Завдання для нашого особового складу – виявлення каналів переміщення (зокрема, й з-за кордону) та збуту наркотичних речовин, а також виявлення осіб, які можуть займатися транзитом дурману територією України", – зазначив "Пошті" перший заступник начальника УМВСУ на Львівській залізниці Володимир Шевців.
Комплексна робота
– Володимире Васильовичу, як оцінюєте криміногенну ситуацію на Львівській залізниці?
– Криміногенна ситуація на ділянці нашого обслуговування – Львівській залізниці (функціонує на теренах семи областей Західної України, де розташовані 90 вокзалів) – контрольована і стабільна. Зокрема, немає розгулу злодіянь на вокзалах, у пасажирських потягах і електричках. Це передусім завдяки комплексній роботі особового складу Управління, посиленню профілактичних заходів, залученню додаткових сил для охорони громадського порядку та проведенню низки операцій. Ситуація під контролем і завдяки тому, що збережено професійне ядро управління карного розшуку. Приділяємо значну увагу супроводу пасажирських потягів. Так, у всіх поїздах, які курсують у напрямку до моря, несуть службу наші патрульні наряди, – таким чином стежать там за порядком. Відтак у 2010 р. не побільшало крадіжок особистого майна пасажирів, – грошей, мобільних чи речей. Важливо й те, що на перонах вокзалів на ст. Львів, Чоп, Ужгород, Чернівці та Рівне встановлені камери відеоспостереження. Їх наявність суттєво допомагає знаходити злочинців. Завдяки вжитим профілактичним заходам не допущено зростання числа зареєстрованих злочинів по лінії загальнокримінальної спрямованості (995 проти 1 142) та досягнуто скорочення числа вчинених тяжких та особливо тяжких злочинів (157 проти 297), не допущено скоєння на дільниці обслуговування умисних убивств, зґвалтувань, фактів вимагання. Також посилено протидію злочинним посяганням на майно пасажирів, відповідно, вдвічі зросло число виявлених таких злочинів (84 проти 64). Розшукано та затримано 22 злочинці. Загалом у 2010-му всі пограбування та розбійні напади розкрито. Також під увагою злодії вантажів залізниці, регулярно проводимо й заходи щодо затримання крадіїв дизпалива. До речі, на цьому напрямі Управління транспортної міліції констатує, що маємо найкращі показники серед усіх Управлінь транспортних міліцій України.
– Який зі семи регіонів завдає найбільше клопотів УМВСУ на Львівській залізниці?
– Закарпаття. Передусім там цигани не лише цуплять особисті речі громадян, але й скоюють крадіжки майна залізниці. Зокрема, на закинутих вітках. Зрештою, ситуацію намагаємося контролювати. Відслідковуємо пункти прийому металобрухту, бо є заборона на прийом елементів залізниці.
– А як виглядає ситуація на Львівщині?
– Завдяки проведеній нашими працівниками профілактичній роботі, злочинів поменшало, порівняно з минулими роками. Серед цьогорічних резонансних справ у Львівській області – затримання під час оперативно-розшукових заходів групи у складі трьох осіб, які спеціальними різаками на ст. Новий Розділ різали рейки Р-65 для продажу на металобрухт. Двоє з молодиків вже встигли побувати за ґратами. Усі вони жителі Львівщини. Вилучено транспорт та знаряддя їх "промислу". Суму завданих "Львівській залізниці" збитків оцінено у понад 18 тис. грн. Кримінальну справу за ч. 2 ст. 185 КК України скеровано до суду.
– Скажіть, будь ласка, наскільки для пасажирів є безпечним львівський залізничний вокзал?
– Це питання розглядаємо у тісній співпраці з територією – Залізничним райвідділом міліції Львова. Адже площу Двірцеву, що на вокзалі, обслуговує саме цей райвідділ. Непоодинокі випадки, що громадянина у трамваї обікрали кишенькові злодії, а зникнення гаманця чи мобільного він виявляє вже на вокзалі. Щойно маємо такі заяви, терміново інформуємо Залізничний райвідділ, щоби вживали заходів. Загалом пильнуємо, щоби на вокзалі не було крадіжок. Злодій не піде, де є камери спостереження та чергує патруль. Гастролери та "кидали" на вокзалі Львова відсутні.
Профілактичні операції
– Розкажіть детальніше про проведені правоохоронцями оперативно-профілактичні операції.
– Традиційно влітку проводимо операції "Квиток", "Пасажир", "Літо", "Мак". У червні провели операцію "Квиток". Найтривалішою ж є операція "Літо" (триватиме до кінця серпня), метою якої є недопущення скоєння злочинів у потягах. Традиційно влітку залізницею мандрує багато дітей, які, на жаль, не є обережними. Вони звикли, що з ними їздять батьки, які їх оберігають. А тут вони групами залізницею мандрують на відпочинок до моря. Відповідно, ми завжди присутні під час відправлення потягів, де їдуть групами діти, консультуємо їх та осіб супроводу, щоб дбали про особисті речі. Зокрема, пильнували телефони та фотоапарати. Все ж є поодинокі випадки, що діти втрачають особисті речі. У потягах злочинці найчастіше крадуть телефони – здебільшого у плацкартних вагонах. Діти слухають музику або ж телефон на столику залишають на зарядці. Згодом йдуть у туалет чи до своїх друзів, не передбачаючи, що хтось може поцупити їх мобільний. Зрештою, усім пасажирам, які курсують потягами, варто бути уважними, обережними і не ставитися халатно до свого майна. Адже легковажність та довірливість лише на руку злодіям! Коли пасажир виходить з купе (у туалет чи на станції покурити), сумку чи барсетку з грішми, мобільним і фотоапаратом варто брати обов'язково зі собою.
– Сьогодні в Україні в активній фазі всеукраїнська операція "Мак", до якої задіяні всі правоохоронці держави. Які напрацювання на цій ниві має УМВСУ на Львівській залізниці?
– Виявлення злочинів у сфері наркоманії є під посиленою увагою транспортної міліції. Згідно з вимогами МВС України, змінено пріоритети у боротьбі з наркозлочинністю: затримуємо розповсюджувачів дурману та кур'єрів, а не тих, що його вживає. Спеціалізуємося на затримані перевізників наркотичних речовин, виявленні та ліквідації міжнародних каналів контрабанди наркотиків, проведенні контрольних постачань та контрольних закупок. Задокументовано 74 факти збуту наркотиків, ліквідовано чотири канали контрабандного надходження наркотиків на територію держави. Всього ж у 2010 р. на об'єктах Львівської залізниці з незаконного обігу вилучено 10 кг 161 г наркотичних засобів.
Іменні квитки на часі
– Яка ділянка на залізниці – пасажирські потяги, електрички чи вокзали – є нині ще уразлива, попри роботу, яку проводить міліція?
– Пасажирські потяги одеського та кримського напрямків. Скажімо, пасажир виявив крадіжку на Південно-Західній залізниці, але заявляє про це у нас, коли вийшов з потяга. Так, на цій ділянці "працювала" група грузинів, яких тамтешні правоохоронці вже затримали. Ці злодії крали мобільні та фотоапарати.
– Ще кілька років тому на Львівській залізниці були випадки, що заробітчан, які поверталися з Росії додому, у потягах жорстоко били і забирали у них гроші. Якою є ситуація зараз?
– Зараз такі трафунки, себто розбійні напади, відсутні. У 2010 р. не маємо жодної заяви, що особа поверталася потягом зі заробітків і її обікрали... Так, у Стрию досі триває судовий процес над злочинцями, які ще 2004-го в міжнародних потягах скоювали крадіжки – власне грабували та жорстоко били чоловіків-заробітчан, які поверталися додому.
– Прошу сказати, чи були випадки у 2010 році, що в пасажирів у потягах цупили великі суми грошей?
– Була цього року одна заява у Волинській області. Чоловік, який начебто забрав гроші за продаж машини на сході держави, повертався додому. Поза тим, у цій справі не все так гладко. Чоловік плутається у розповідях. На поліграф іти не хоче, тому маємо сумніви у правдивості його слів. До речі, у цій ситуації з'ясувати, чи їхав чоловік у потязі, допоміг би іменний квиток, яких нині, на жаль, немає.
– Власне неодноразово працівники транспортної міліції акцентують, що конче потрібним є повернення іменних квитків, які скасував Мінтранс. Мовляв, це суттєво допомогло б оперативникам у розкритті злочинів.
– Так, повернення іменних квитків на часі, адже це дає більше шансів для розшуку злочинців. Також це менші людські та фінансові витрати міліції. Їх відсутність негативно впливає на розкриття злочинів, втрачаємо час. Це дуже ускладнює встановлення осіб, які їхали у потягах. Іменні квитки були фактором стримування для злочинців. Управління транспортної міліції МВС України зверталося до Мінтрансу з проханням якомога швидше відновити такі квитки. Певен, що таку пропозицію підтримають. Зокрема, у Росії іменні квитки діють і правоохоронцям це суттєво допомагає у розшуку зловмисників. Окрім цього, завдяки поверненню іменних квитків сама собою зникне й проблема перепродажу квитків.
Ол.Попович 2010-08-13 / 10:57:00
>> перший заступник начальника УМВСУ на Львівській залізниці Володимир Шевців (на фото). Ух ти!!! Володимир Шевців на кілька тисяч кінських сил. Але як для електровоза -- не дуже вдала назва. :))
Дякуємо за пильність! Виправили;)