Районною радою була проведена вся необхідна робота по підготовці сесії. Своєчасно опубліковано розпорядження голови районної ради про скликання сесії, проведено засідання постійних комісій та президії районної ради. На комісіях та президії райради було обговорено всі питання порядку денного, підтримано всі проекти рішень.
Тільки одна комісія з питань використання природних ресурсів (голова комісії Ф.В.Сморчков фракція "Партії Регіонів") запропонувала зняти з розгляду питання 6.4. "Про заяви фракції Соціалістичної партії України в районній раді" та п.6.6. "Про внесення змін до Статуту загальноосвітніх навчальних закладів району". Але дана пропозиція була одноголосно відхилена всіма членами президії, які були присутні на засіданні.
В одній із заяв, що запропонувала фракція соціалістів мова йшла про підтримку свого колеги депутата Дербака І.С., директора НПП "Синевир", так як в національному парку вже декілька місяців створено напружену ситуацію, мета якої звільнити директора й поставити "свою людину".
В іншій заяві, фракція запропонувала підтримати кандидатуру депутата Суботу І.Ю. й направити відповідне подання на вакантну посаду начальника відділу освіти райдержадміністрації.
В доповнення до заяви, що стосується відділу освіти, в району раду надійшло колективне звернення директорів загальноосвітніх шкіл, які запропонували підтримати кандидатуру на посаду начальника відділу освіти Суботу І.Ю. Не реагувати на таке звернення рада не може.
Обидві заяви несуть в собі не тільки елементи солідарності співучасті у долі колег-депутатів, що безперечно повинно б консолідувати депутатський корпус, але й переживання за стан справ у районі.
Так боротьба за посаду директора НПП "Синевир" призвела до непорозуміння не тільки в колективі національного парку, але шкодить всьому району. Так замість того, щоб "впрягтися" в роботу і спільно з колективом, органами місцевого самоврядування працювати над питанням розвитку рекреації й туризму, проводити еколого-освітню роботу по охороні навколишнього середовища (а найпростіше організувати збір та вивезення сміття та відходів, якими переповнені струмки та річки на території парку), організувати проведення санітарно-оздоровчих заходів, в результаті яких населення Тереблянської долини повинно б отримати дрова та лісоматеріали для будівництва, бо зима не за горами, вирішити питання встановлення меж між населеними пунктами та національним парком, в результаті чого є можливість узаконити встановленим порядком та видати державні акти на земельні ділянки жителям Тереблянської долини, претендентом на посаду директора ініціюється одна за одною перевірки з однією метою отримати те, що було обіцяно до виборів.
Але найбільше зачепило владу питання, що стосується внесення змін до статутів загальноосвітніх навчальних закладів району, засновником яких є районна рада. Згідно статті 20 Законну України "Про освіту", статей 135, 137 Господарського кодексу України, статей 43, 59, 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", районна рада як засновник навчальних закладі та власник майна має погоджувати прийом та звільнення керівників навчальних установ (директорів шкіл), що дає можливість захистити керівників шкіл від тиску та застосування проти них адмінресурсу.
Ця стурбованість виникла тому, що по району прозвучала міфічна цифра "10" – це кількість директорів, які мають бути звільнені найближчим часом. Що це не міф – підтвердження по Міжгірському медичному коледжу, де всіма методами йде спроба усунути з посади директора Івлєву В.В.
Всім цим подіям передувало засідання депутатської фракції "Наша Україна", яке відбулося в понеділок 5 липня. На засідання фракції відкрито і прозоро обговорювався стан справ у районі, говорилося в критичній формі про роботу райдержадміністрації в питанні соціально-економічного розвитку, непрозорій політиці влади по земельних питаннях, в кадровій роботі та інше.
Так, було відмічено, що немає ніякої інформації по будівництву та ремонту доріг, будівництву берегоукріплень та протипаводкових споруд, об"єктів соціально-культурного призначення, які були включені в Програму соціально-економічного розвитку Міжгірського району на 2010 рік. Залишається невідомою доля 10 гектарів земель Репинської сільської ради, які були безоплатно передані в користування "дядькам" із Києва, ніхто не відповів за земельні афери, питання 15 гектарів землі які планувалося райдержадміністрацією надати в безоплатне користування через підставних осіб по Пилипецькій сільській раді (дякуючи покійному депутату районної ради Рябцю В.М. та зваженій поведінці сільського голови Костюк Г.В. інтереси громади були відстояні), подібне питання було зірване і по Річківській сільській раді, питання 10 гектарів землі, які виявилися під паями – і все це вдалося виявити завдяки відповідальній роботі депутатів районної ради (Мандель Я.Я., Товт Ю.Ю., Качайло В.І. та інших), які працювали в спеціально створеній тимчасовій комісії депутатів райради по земельних питаннях.
Крім того планувалося виділення підставним особам безоплатно 5,0 гектарів земель по Тюшківській сільській раді, виділено безоплатно 6,0 гектарів під дачні будинки по Новоселицькій сільській раді, оформлено в приватну власність з порушенням чинного законодавства 5,0 гектарів в урочищі "Юрково" по Синевирській сільській раді та 8,0 гектарів в урочищі "Красна" по Колочавській сільській раді. Є надія, що по цих питаннях повинні сказати своє слово правоохоронні органи.
Від прозорої продажі цих земель на аукціоні, а це приблизно 500 тис. грн. за 1 гектар Міжгірський район міг би отримати близько 25 млн. грн. За ці кошти можна було б закрити значну кількість проблем, які сьогодні є в районі. Це і капітальний ремонт інфекційного, туберкульозного, гінекологічного та стоматологічного відділень, вирішити проблеми по дитячих садках у всіх населених пунктах, привести в належний стан амбулаторії та ФАПи, продовжити будівництво шкіл в Буковці, Річці, Келечині, Негровці, Міжгір"ї.
Найбільш неприємний є той факт, що прийняття таких рішень здійснювалося із тиском зі сторони райдержадміністрації на сільських голів, депутатів сільських рад, що говорить про прямий власний інтерес керівництва адміністрації. А вже тоді, коли земельні афери не вдавалися стрілки плавно переводилися на працівників земельного відділу, хоча вони могли діяти лише за вказівками, відповідними погодженнями та візами керівників райдержадміністрації.
Так, помінявши одного керівника земельного відділу (покійний Довгомеля І.М.) загроза про звільнення одразу ж нависла над іншим (Больбан Н.М.). Видно не всі вказівки виконує, тому задіяні до справи силові методи і як наслідок, в кадровому резерві вже є "більш досвідчений керівник" із сусіднього району.
Взагалі, питання кадрової роботи, на яку націлює нова влада з центру, зокрема, Президент України В.Ф. Янукович, в Міжгірському районі – пряма протилежність.
Приклад незрозумілих рухів навколо Пенсійного фонду, звільнення начальника податкової інспекції, несприйняття думки депутатів по відділу освіти, фактичне незадіювання до ефективного управління цілої когорти молодих, грамотних і перспективних корінних міжгірців (в районі близько 20 молодих людей закінчили Національну академію державного управління при Президентові України) патріотів Верховини, говорить про те, що керівництво райдержадміністрації не зацікавлене у формуванні відповідальної та ефективної влади й розвитку нашого району взагалі.
Незадоволення фракції "Наша Україна" було визвано й тим, що саме з подання голови адміністрації Романа І.Ю., було звільнено з посади керівника апарату райдержадміністрації Гнепу Ю.Ю., та з посади начальника податкової інспекції району Терелю М.М. Тому фракція завершила своє засідання з єдиною думкою заслухати на черговій сесії голову райдержадміністрації по питанню соціально-економічного розвитку, земельних питаннях та кадровій роботі в районі й дати відповідну оцінку роботі влади.
Дані ініціативи розглядалися і в інших фракціях, але видно єдиної думки не виникло, тому на засіданнях комісій та президії райради ці питання й не піднімалися. Фракція "Наша Україна" не продовжувала піднімати ці проблеми за проханням потерпілих, звільнених депутатів , щоб не звелося все до того що вони борються за втрачені посади, розуміючи, що буде включена адмінмашина й депутатів будуть переслідувати.
Побоювання, що на всі ці питання прийдеться відповідати видно і спонукали до того, що в понеділок після вечірньої "роз"яснювальної роботи" майже у всіх державних службовців причетних до роботи і підзвітних райдержадміністрації виникли невідкладні справи. Зокрема, на сесії були відсутні депутати; 4 працівники управління соціального захисту райдержадміністрації, 3 працівники райдержадміністрації, 2 працівники силових відомств, 4 працівники НПП "Синевир", 3 впливові підприємці та інші, в тій чи іншій мірі залежні від влади. Це при тому, що для кворуму було недостатньо 7 чоловік. Враховуючи те, що багато депутатів знаходяться у відпустках, повиїжджали за межі району, відклали свої справи, тому, що на дворі гаряча пора, влада мала б дякувати депутатам, що з"явилися на сесію, але вона зробила по своєму.
Влада не розуміє, що таким чином вона продемонструвала свою неповагу до народних обранців, безвідповідальність та байдужість до тих проблем, які є в районі.
А саме на цій сесії повинні були виділитись кошти на завершення ремонту районної поліклініки в сумі 200 тис. грн., на реконструкцію адмінібудинку в селі Лозянський в сумі 500 тис. грн., провести розподіл вільних залишків у сумі 216,3 тис. грн., спрямованих на соціальних захист населення, зробити перерозподіл коштів по освіті у сумі 437,320 тис. грн., управлінню праці та соціального захисту – 227, 0 тис. грн, (зокрема виділення коштів для багатодітних сімей), провести зміни й виділити кошти на проведення протиерозійних та захисних робіт по 5 сільських радах на загальну суму 181,2 тис. грн., внести зміни й профінансувати 12 районних програм по охороні здоров"я, а саме по цукровому діабету, онкології, стоматології, репродуктивному здоров"ї, туберкульозу, епідеміології, неврології, медикаментозному забезпеченню та ряд інших важливих питань.
Які аргументи, пояснення у влади, за що і за кого вона вболіває. Як районна влада вболіває за виконання Президентської Програми "Україна для людей"?
Це моя перша відкрита дискусія із новопризначеним керівництвом райдержадміністрації, але я висловлю думку переважної більшості депутатів, керівників громадських організацій, багатьох сільських голів, людей яким не байдуже майбутнє Верховини.
Дії влади повинні бути прозорі, відкриті, ефективні, передбачувані та послідовні. Влада повинна інформувати людей, радитися з ними, брати на себе відповідальність, бути завжди готовою відповісти за свої кроки. Коли влада відповість і яка оцінка буде виставлена владі залежить від консолідації всіх політичних сил в районі, від громадських організацій та жителів району.
Депутати повинні зробити для себе вибір: або прислужувати владі, або захищати насамперед інтереси громад та простих людей, згадавши присягу депутата, в якій всі присягалися служити громаді району.
голосуйте й далі 2010-07-19 / 20:44:00
їм усім ви до одного міста. чи у міжгірї чи в ужгород, не кажучи вже про мукачівців.
гість 2010-07-18 / 21:57:00
пани чубляться, а в мужиків чуби тріщать... люди без роботи, медицина і школи без ремонту.в один прекрасний день дізнаємось, що й ми продані разом з нашою бідною малородючою та туристичнопривабливою землею
Микола 2010-07-16 / 16:54:00
Но...