Тренінг проводив редактор відомої закарпатської газети «РІО», сертифікований викладач “Школи тренерів мас-медіа” програми Айрекс Петро Гойс. Учасники заходу отримали чимало конкретних цікавих порад щодо вдосконалення друкованих видань з метою забезпечення їхньої самостійності як інформаційного продукту.
Петро Гойс наголосив, що роздержавлення — неминуче. І щоб вижити, газетам слід подбати про власний план розвитку та вжити усіх можливих заходів для власної фінансової незалежності та успішності. «Влада не хоче втрачати кишенькові газети як дешевий і надійний рупор, тому снує протистояння роздержавленню, але це лише справа часу», — переконаний П. Гойс.
Водночас, самостійність, вважає доповідач, — це лише плюс для видання, адже дасть можливість писати не те, що хоче влада, а те, чого потребує читач і за що він готовий платити гроші. Тренер закликав колег-журналістів розглядати газету скоріше не як суто інформаційний орган, а як бізнес-продукт, який повинен вижити у сучасних умовах ринку.
Згідно із результатами опитування Асоціації української преси, одними новинами газета не утримає читача, бо її надто випереджають телебачення та радіо. Натомість друкований орган має можливість подавати події у різних ракурсах, з коментарями та прогнозами.
Перше питання, яке слід ставити журналістові до свого матеріалу: «Кому він буде цікавий?». Тобто для кого він написаний і хто його читатиме. Для цього необхідно добре знати свою аудиторію, насамперед провести якісне дослідження ринку, конкурентного середовища та свого читача.
Петро Гойс наголосив на важливості бізнес-плану редакції, про правила побудови якого йшлося на попередніх семінарах прес-клубу. Доповідач також порадив не забувати про рекламу свого видання та про важливість рекламного відділу. Основні правила його роботи було детально висвітлено у ході тренінгу.
Наостанок Петро Гойс нагадав, що основне правило успішної газети — її орієнтування на читача.
01 березня 2007р.
Теги: