Актуальною залишається і проблема забудови ділянок поза межами населених пунктів, яка доповнює попередню та зачіпає інтереси територіальних громад. Тому голова РДА Іван Олійник закликав доповідачів та інших виступаючих висловлювати конкретні зауваження і пропозиції, які сприятимуть врегулюванню земельних та будівельних відносин у районі.
Про стан дотримання вимог законодавства у сфері регулювання земельних відносин, використання та охорони земель доповідала на засіданні колегії начальник відділу Держкомзему у Великоберезнянському районі Ірина Пугач. Вона відзначила, що контроль за використанням та охороною земель за законодавчим визначенням полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами , установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України. Протягом 2010 року державним інспектором з контролю за використанням та охороною земель Великоберезнянського району було проведено 13 перевірок щодо законності використання земельних ділянок, які дали змогу виявити 2 порушення (ПВКП „Оздоблювач” та ПП Фетько Ю.Ю). На основі актів перевірки було складено приписи щодо їх усунення.
У травні спеціально створена комісія перевірила раціональне використання земель пайовиками агрофірми „Верховина” в урочищі Довгі. Виявлено, що частина угідь тут не використовуються. Йдеться про землі сільськогосподарського призначення – ріллю. У згаданому урочищі надано взамін сертифікатів права на земельну частку (пай) 95 земельних ділянок, з яких половина не обробляється. Жителі сіл Малоберезнянської сільської ради попереджені щодо недопустимості невикористання даних ділянок та санкцій, які будуть до них застосовуватись у випадку забур’яненості земельних ділянок. Таку ж роз’яснювальну роботу проведено із землевласниками сільськогосподарських угідь в урочищі Верхні Стави.
Доповідач відзначила, що незадовільна ситуація з використанням земель спостерігається і через те, що у державі не вживаються необхідні заходи у регуляторній політиці, не запроваджені механізми їх економічного стимулювання. Правове забезпечення у цій сфері здійснюється досить повільно. Через невизначеність земельних відносин низькою залишається ефективність використання угідь, деяка частина яких пустує.
У нашому районі 178 суб’єктів підприємницької діяльності використовують земельні ділянки для несільськогосподарського призначення, в тому числі: для комерційного використання - 39,4443 га; транспорту та зв’язку - 679,9131 га; змішаного використання - 0,15 га. Крім того, на території району здійснюють діяльність підприємства та юридичні особи: 39 закладів торгівлі - 10,9623 га; 19 землекористувачів та землевласників сфери зв’язку і транспорту; 2 землевласники оздоровчого призначення - 3,9 га; 39 промислових підприємств - 108,1814 га.
Позитивним досягненням роботи відділення Держкомзему у районі Ірина Пугач назвала високий показник оформлення суб’єктами господарювання своїх прав на землю.
Іван Олійник назвав згаданий позитивний факт лише одним із завдань щодо ефективного використання земель, адже мета – знайти доцільне застосування кожному клаптику найголовнішого свого природного багатства. Це украй важливо для такого малоземельного регіону як гірська Великоберезнянщина. Необхідно створити найближчим часом спеціальну комісію, яка суворо обстежить стан використання земель у районі з вжиттям заходів, передбачених законодавством. Миритися із забуряненням родючих грунтів далі не можна. Роботу відділу Дежкомзему у районі у цьому напрямку запропонував визнати недостатньою.
Начальник відділу регіонального розвитку, містобудування та архітектури РДА Алла Кухарчук проінформувала про виготовлення містобудівних обґрунтувань щодо території поза межами населених пунктів. Вона ідзначила, що містобудівне обґрунтування розробляється відповідно діючого нині законодавства.
У разі відсутності місцевих правил забудови або при намірі забудови земельної ділянки за межами населеного пункту містобудівні умови і обмеження забудови земельних ділянок встановлюються рішенням відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування на підставі містобудівного обґрунтування, яке підлягає громадському обговоренню. Вони надаються: виконавчими органами сільських, селищних, міських рад – у разі розташування земельної ділянки в межах населеного пункту; місцевими держадміністраціями – в разі розташування земельної ділянки за межами населеного пункту. Виявлених порушень у дотриманні вимог законодавства щодо будівництва за межами населених пунктів доповідач не назвала.
Голова РДА Іван Олійник згадав завдання виготовлення генеральних планів забудови населених пунктів, без яких серйозні перевірки у справі здійснювати важко. Він звернув також увагу на факти садового будівництва, де, напевно, є порушення вимог законодавства.
Про стан кадрової роботи у райдержадміністрації доповів керівник апарату РДА Василь Бобрик. Він зауважив, що цей напрямок діяльності спрямований передусім на дотримання вимог законодавчих та інструктивних документів.
Структура районної державної адміністрації приведена у відповідність до постанови Кабінету Міністрів України від 11 травня 2005 року № 328 „ Про структуру місцевих державних адміністрацій”. Щороку розробляється річний план роботи з кадрами, який доводиться до всіх структурних підрозділів. Він містить питання добору, розстановки кадрів, поліпшення якісного складу державних службовців, підвищення їх кваліфікаційного рівня, формування якісного складу державних службовців. При його розробці враховуються основні завдання, визначені стратегією реформування системи державної служби в Україні, Програми кадрового забезпечення державної служби, комплексної програми підготовки державних службовців. Напрямки поточної роботи з кадрами містяться в окремому розділі плану роботи райдержадміністрації на півріччя, у квартальних планах роботи відділу організаційно-кадрової роботи і окремо планах роботи головного спеціаліста з питань кадрової роботи та державної служби відділу. Підвищення професійного рівня держслужбовців - працівників апарату райдержадміністрації організовано також за окремими планами роботи, складеними на квартал.
Навчання кадрів державної служби проводиться щомісячно. У 2010 році у І етапі Всеукраїнського конкурсу „Кращий державний службовець” узяли участь 19 державних службовців райдержадміністрації, що більше попередніх років. У номінації „Кращий керівник” брали участь 8 державних службовців, що на 5 учасників більше порівняно з 2009 роком, у номінації „Кращий спеціаліст” – 11.
Прийняття на державну службу в райдержадміністрації здійснюється за конкурсом або в іншому порядку, визначеному законом. Розпорядженнями голови райдержадміністрації, наказами керівників структурних підрозділів у 2009 році присвоєно чергові ранги 18 державним службовцям. Розмір надбавки за вислугу років переглянуто 24 державним службовцям.
План підвищення кваліфікації державних службовців у 2009 році виконувався: 12 працвників поповнили свої професійні знання в обласному Центрі підвищення кваліфікації, 11 - за програмами короткотермінових семінарів, 1 – за професійними програмами. Крім цього, підвищили кваліфікацію керівник апарату райдержадміністрації в Інституті підвищення кваліфікації кадрів Національної академії державного управління при Президентові України (м. Київ) та начальник фінансового управління в Київському міжгалузевому інституті підвищення кваліфікації за напрямом „Державне управління”.
Проблемними питаннями, що потребують вирішення у 2010 році, залишаються низька заробітна плата, відсутність будь-яких асигнувань для стимулювання ефективного виконання обов’язків працівниками.
Колегія прийняла рішення у обговорених питаннях. У роботі засідання взяв участь голова районної ради Василь Канюк.