Із 9 письмових звернень громадян протягом I півріччя 2010 року, саме 7 стосувалися невдоволення діями посадових осіб Ужгородської митниці.
За словами Оксани Петрівни, у двох заявах, поданих одним і тим же громадянином з кількаденним інтервалом, є прохання щодо повернення вилученого мікроавтобуса та товару. Після вивчення обставин справи заявнику повідомлено, що протокол про порушення митних правил, запроваджений за даним фактом Ужгородською митницею на підставі ст.351 Митного кодексу України, отримано ним особисто, а розгляд справи щодо повернення вилученого майна розглядатиметься судом.
Ще 2 звернення громадян стосувалися виконання постанов суду щодо повернення транспортних засобів, вилучених за протоколами про порушення митних правил. В обох випадках підстави для виконання митницею рішень суду були відсутні через їх опротестування прокуратурою м. Ужгорода. Після отримання постанови апеляційного суду Закарпатської області, вилучений транспортний засіб за однією з заяв, передано зі складу митниці власникові (інша заява ще залишається на контролі).
В інших зверненнях піднімались питання, пов’язані з митним оформленням транспортних засобів. В одному з них заявник просив переглянути класифікаційне рішення щодо вантажного автомобіля марки “OPEL VIVARO” з суцільнометалевим кузовом типу “фургон”. Громадянинові було роз’яснено вимоги наказу Держмитслужби “Про внесення змін до Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності” та роз’яснень до нього, наданих листом Держмитслужби “Про класифікацію багатоцільових моторних транспортних засобів”, та визнано, що підстави для скасування попереднього рішення про визначення коду даного товару відсутні.
Ще в одній скарзі, що надійшла на адресу митниці, висловлювались невдоволення діями працівників підрозділу митного оформлення, з вини яких, нібито, затягується митне оформлення транспортних засобів (колісних тракторів), ввезених на митну територію України з Угорщини. Вивчивши детально обставини цієї справи, з’ясувалось, що митне оформлення призупинено у зв’язку з невідповідностями та неточностями в поданих документах до митного режиму “імпорт”, а також відсутністю технічних та реєстраційних документів. Після отримання та опрацювання необхідних документів наданих угорською митною та фінансовою інспекцією, митне оформлення було завершено.
Звернення із проханням роз’яснити причини відмови у пропуску транспортного засобу на митну територію України, розглянуто начальником митного поста, де було надано картку відмови в пропуску транспортного засобу через митний кордон України. За результатами опрацювання заяви проінформовано про порушення, допущені заявником при ввезенні на митну територію України автомашин, що перебувають на обліку в уповноважених реєстраційних органах іноземних держав.
Тож, як бачимо, резюмує Оксана Іванчова, нарікання на дії посадових осіб митниці з боку громадян в більшості випадків є безпідставними і виникають, в першу чергу, через незнання вимог митного законодавства. З боку ж митниці постійно вживаються заходи, спрямовані на заповнення цієї прогалини: роз’яснення з найбільш актуальних питань митної справи періодично подаються в ЗМІ та мережі Інтернет, а також шляхом розміщення інформації на дошках оголошень у пунктах пропуску, проведення зустрічей з суб’єктами ЗЕД та спілкування керівництва митниці з громадськістю.