Відповідно до плану роботи виконавчий апарат райради підготував і виніс на розгляд учасників наради актуальні питання, з якими секретарі місцевих рад стикаються в повсякденній роботі.
В роботі наради-семінару взяв участь Іван Бібен, новопризначений керуючий справами виконавчого апарату Закарпатської обласної ради.
Розпочав нараду голова ради Михайло Фединець. І зробив це з приємної ноти - привітав з ювілеєм Марію Митровку, секретаря Великолазівської сільської ради, якій в цей день виповнилося 60 років та вручив їй Почесну Грамоту Закарпатської обласної ради.
Відтак перейшли до важливого питання „Про спрощений порядок здачі в експлуатацію самочинно побудованих будинків”. Інформував з цього питання слухачів Василь Коблик, начальник інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Закарпатській області, Вікторія Люлько, заступник директора районного комунального підприємства (бюро) технічної інвентаризації прав власності на об’єкти нерухомого майна та Ірина Зазулич, начальник відділу регіонального розвитку, містобудування та архітектури РДА. Доповідачі ознайомили присутніх з Постановою Кабінету Міністрів України № 1035 та внесеними до неї змінами. Зокрема, на об’єкти будівництва, які споруджені до 1992 року загальною площею до 200 кв.м. не вимагається документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку. Як наголосили доповідачі, виконання цієї постанови йде не зовсім гладко, з окремими порушеннями. Називались інші постанови, внесені до них поправки. Йшлося про дозволи на початок будівництва, заключення договорів з підрядниками.
- Повинна сказати, - наголосила Галина Іванівна, – з даного питання у слухачів було багато запитань. Чи не найбільше запитань поставили секретарі Яроцької, Тарнівецької, Пацканівської сільських рад - Неля Мателешко, Тамара Лізак, Тетяна Лесьо. Багато жителів Ужгородщини не знайомі з цими нововведеннями. Словом, зійшлись на тому, як запропонував голова ради Михайло Фединець, що необхідно проводити виїзні наради, моніторинги за участю зацікавлених осіб, відповідно до графіку.
Про деякі питання проходження служби в органах місцевого самоврядування розповідав Василь Попадинець, начальник управління державної служби Головдержслужби України в Закарпатській області. Він зупинився на змінах, які внесені до Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, ознайомив присутніх з електронним врядування, як одного з кроків до публічної адміністрації, нагадав про Правила доброчесної поведінки посадових осіб місцевого самоврядування. До послуг секретарів сільських рад був представлений практичний посібник з організаційно-кадрових питань, в електронному варіанті. Марія Бродзянська, заступник начальника цього ж управління більш детально розповіла про типові порушення в роботі посадових осіб місцевого самоврядування на окремих прикладах. Як і раніше, більше 70 відсотків протоколів, складених на посадових осіб про корупцію припадає на сільські ради. Це- неправильне заповнення декларацій про доходи, відсутність кадрового резерву, нехтування проведенням щорічного оцінювання, конкурсів на заміщення вакантних посад, недотримання термінів граничного віку посадовців та багато ін.
- Досвідом роботи органів місцевого самоврядування охоче ділилися Лариса Фучко, секретар Середнянської селищної ради та Єва Мацко, секретар Сторожницької сільської ради, – далі веде Галина Барканова. – Виступаючі розповіли своїм колегам про організацію підготовки сесій, контроль за виконанням прийнятих рішень, координацію роботи постійних комісій та роботу із зверненнями громадян.
В обгоренні актуальних питань активну участь взяли Йосип Мадяр керуючий справами виконавчого апарату районної ради, Людмила Бібен, Вікторія Хома, начальники відділів виконавчого апарату районної ради, Руслана Боднарюк, начальник відділу організаційно-кадрової роботи апарату районної державної адміністрації.