Налагодження партнерських відносин з платниками податків вимагає від податкових органів постійного вивчення та врахування у своїй діяльності громадської думки. Тому підрозділи масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян ДПА у Закарпатській області провели у I кварталі 2010 року в містах і районах області чергове вивчення громадської думки щодо оцінки діяльності органів податкової служби.
В опитуванні взяли участь 543 респонденти віком від 18 до 60 років різного соціального стану, з яких 47% - це підприємці, які постійно контактують з податківцями, 28% - службовці, 13% - робітники, 5% - студенти, 7% - інші категорії.
99% опитаних оцінили рівень виконання податківцями своїх функціональних обов’язків позитивно і лише 1% платників податків оцінили роботу податківців “незадовільно”.
На думку опитаних, на авторитет податкових органів найбільш негативно впливають такі чинники: нестабільність та недосконалість податкового законодавства (21,4%), часті зміни в законодавстві (16,0%), відсутність Податкового кодексу (12,3%), високі ставки податків (11,0%), неоднозначне тлумачення законодавчих вимог (7,0%), значні штрафні санкції (11,2%), заплутана податкова звітність (6,4%), 17,7% - інші чинники.
Органи податкової служби здійснили комплекс заходів щодо поліпшення обслуговування платників податків, недопущення черг при поданні звітності та одержанні необхідних документів. Це, звісно, позначилося і на результатах опитування. 75,1% респондентів заявили, що ніколи не стикалися з випадками грубощів або неуважності з боку спеціалістів податкових органів, 12,5% опитаних сказали, що іноді. На жаль, ще 2,1% опитаних з випадками тяганини у податкових органах стикаються часто або постійно.
Посилення уваги керівництва органів державної податкової служби на усіх рівнях до розгляду звернень громадян також знайшло своє відображення в черговому анкетуванні. 69,8% опитаних констатували, що звернення платників податків органами податкової служби завжди розглядаються своєчасно і якісно, 2,8% - що відповіді в окремих випадках надаються несвоєчасно або не повністю, 0,9% респондентів вважають, що відповіді на їх звернення носять формальний характер або змушують звертатися повторно, в тому числі до органів податкової служби вищого рівня, 26,5% опитаних не зверталися до податкових органів із зверненнями.
63,4% опитаних оцінили рівень надання послуг з роз’яснення податкового законодавства у податкових інспекціях області позитивно, 22,1% - скоріше задовольняють, ніж ні, 14,5% такими послугами не користувалися. Серед опитаних не було жодного не задоволеного наданням цих послуг.