Проведеними контрольними заходами встановлені порушення фінансової дисципліни на загальну суму 912 тис. грн. З них порушення, що призвели до втрат – 347,6 тис. грн., інших порушень фінансової дисципліни – 564,5 тис. грн.
Серед виявлених фактів порушень фінансової дисципліни, що призвели до втрат, виявлено недоотримання фінансових ресурсів ВНЗ на суму 149 тис. грн, з них частину через несвоєчасне проведення по бухобліку орендної плати, неправильне нарахування квартплати за проживання в гуртожитку (7,14 тис. грн.) тощо. Ще один приклад порушення — факт недоотримання фінансових ресурсів через те, що по бухгалтерському обліку не була відображена плата за навчання студентів на суму 123,6 тис. грн. До речі, у ході ревізії проведено донарахування плати за навчання та відображено її по обліку ВНЗ практично в повному обсязі. Встановлено також, що в низці навчальних закладів не проведена індексація заробітної плати працівникам та стипендії студентам за 4 місяці 2006 року загалом 8,47 тис.грн. А в одному з ВНЗ бухгалтерія мало того, що занизила преміювання працівників, а також 20 з них нарахувала занижені надбавки за вислугу років, а чотирьом нарахувала матеріальну допомогу на оздоровлення нижчу, ніж передбачено законодавством. У ході ревізії, закладами освіти, порушення усунуті в повному обсязі.
Щодо незаконних витрат фінансових ресурсів, то з загальної виявленої суми (149,5 тис. грн.), 71,8 тис. грн. становлять незаконні витрати з оплати праці й, відповідно, ще 25,63 тис. грн. — нарахування до державних цільових фондів на незаконно виплачених сумах з оплати праці. Факти неправильного нарахування заробітної плати працівникам-сумісникам за невідпрацьований час виявлені в трьох ВНЗ на загальну суму 2,87 тис. грн.; ще в кількох вузах при нарахуванні заробітної плати працівникам за час відпустки в розрахунок середньої заробітної плати включали виплати одноразового характеру, що призвело до переплат заробітної плати за час відпусток на загальну суму 9,12 тис. грн., нарахування до державних цільових фондів по незаконно виплачених сумах по оплаті праці склало 3,3 тис. грн. У ході проведення ревізії безпідставно виплачену заробітну плату за час перебування працівників у відпустках, за їх згодою, відшкодовано шляхом утримань із заробітної плати та відповідно скореговано заборгованість по розрахунках з державними цільовими фондами.
У двох навчальних закладах встановлено зайве нарахування та виплату матеріальних допомог працівникам на загальну суму 58,8 тис. грн. Нарахування до державних цільових фондів по незаконно виплачених сумах по оплаті праці склало 21 тис. грн.
Під час ревізії, контролерами-ревізорами Закарпаття встановлені й факти незаконних витрат бюджетних коштів внаслідок завищення вартості виконаних ремонтно-будівельних робіт – на суму 18,6 тис. грн. У ході контрольних заходів збитки відшкодовані.
Нецільове використання бюджетних коштів контролерами-ревізорами встановлене на суму 48,9 тис. грн. Серед основних таких порушень — витрачання бюджетних коштів за невідповідними кодами економічної класифікації видатків. Приміром, в одному з вузів фінансові ресурси, передбачені на придбання «обладнання і предметів довгострокового користування» витратили на оплату комунальних послуг, на ремонт оргтехніки, навчальних кабінетів та гуртожитку. В іншому навчальному закладі кошти, за які потрібно було купити обладнання, витратили на купівлю дверей.
Інших порушень фінансової дисципліни контролери-ревізори виявили на суму 564,48 тис. грн. Серед них закупівля товарів без проведення тендерних процедур на суму 22 тис. грн., завищення кредиторської заборгованості за виплатами по ст.57 Закону України «Про освіту» на суму 28,75 тис. грн. Крім того, факти заниження в обліку вартості активів, внаслідок непроведення індексації балансової вартості майна та невідображення в обліку вартості матеріальних цінностей, виявлені на загальну суму 466,9 тис. грн.. Лишки матеріальних цінностей встановлені на суму 29,6 тис. грн., заниження в обліку сум боргових зобов'язань – 15,5 тис. грн. У ході проведення контрольних заходів, інші порушення фінансової дисципліни усунуті в повному обсязі.
За результатами проведених контрольних заходів на посадових осіб, з вини яких допущені порушення, складено загалом 25 протоколів про адміністративне правопорушення, порушення законодавства з фінансових питань та винесені постанови про накладання адмінштрафів.
Для розслідування та вирішення питань про притягнення до відповідальності винних осіб, забезпечення повного відшкодування збитків, матеріали 5 контрольних заходів передані до правоохоронних органів.
Володимир Дикун,
в. о. начальника КРУ в Закарпатській області