Як зазначив виконавчий директор «Мед Парк» Валерій Штракс, наші водії не хочуть платити, тому доводиться частенько вдаватися до таких крайнощів. Пан Штракс зауважив, що є випадки, коли водії через встановлені на їхні автівки блокіратори били працівників фірми. «Чим автомобіль крутіший, тим більш по-хамськи поводяться його власники. Окрім того, протягом двох місяців ми нічого не робимо - лише займаємося відписками у різні контролюючі інстанції. Кожен день у нас з ранку до вечора приходять перевірки – з прокуратури, ВБЕЗу, податкової. Не розумію, чому нас всі трусять, наче грушу, адже ми нові інвестори, можливо, й робимо певні помилки, але замість того, щоб допомогти, нам всі ставлять палки в колеса», - говорить Штракс. Керівник парковок скаржився і на пошкодження блокіраторів. Каже, це все через низьку культуру наших громадян. За його словами, компанія наразі працює на збитках, прибутки розраховують отримувати лише через 5 років.
В той же час у коментарі начальник ДПІ в м.Ужгород Марія Бадида зазначила: «ТОВ «Мед Парк Україна» стало на облік три місяці тому і зареєструвало себе як філію. Тим не менш підприємство зареєстровано таким чином, що сплачує усі види податків і зборів до місцевого бюджету. Всі 24 паркомати, які нині стоять у місті, пов’язані з центральним паркоматом в офісі та зареєстрованим на обліку контрольно-касовим апаратом». Як повідомила Марія Петрівна, за два місяці роботи підприємства податки за парковку в Ужгороді зросли на 100%. Якщо до цього часу (поки не було паркоматів) за місяць бюджет отримував 2,5 тис. грн., то зараз – 5 тисяч гривень. Більше того, як стверджує головний податківець міста, коли система паркоматів запрацює на повну потужність, то очікують на збільшення податків до 20 тисяч у місяць лише за парковку. Окрім того, буде йти сплата податку на прибуток та податок з фізичних осіб (із зарплати працівників фірми). За попередньою інформацією, лише у серпні місяці «Мед Парк» отримав 40 тисяч гривень прибутку. Як стверджує п. Бадида, це стільки, скільки колишні паркувальники збирали упродовж цілого року.
В свою чергу юристи кажуть, що блокування коліс автомобілів, з одного боку, – ефективна європейська практика, бо дає можливість врегулювати процедуру паркування у великих містах. Та з іншого боку такі дії є незаконними, бо порушуються права громадян. Тож власники заблокованих авто цілком логічно можуть захищати свої порушені права у судовому порядку або ж звертатися до прокуратури. А ще краще звернутися до міськради з вимогою скасувати подібні рішення, аби не змушувати людей ходити по судах. Правники рекомендують цю проблему врегулювати на загальнодержавному рівні - прийняти відповідні закони щодо роботи подібних парковок.
P.S. До речі, цікава деталь. Аби власнику авто розблокували колесо, той повинен сплатити 60 гривень. Офіційно це звучить не як штраф, а як «надання послуг з розблокування та заблокування автомобілів». Причому «Мед Парк» лише ставить блокіратори, а розблоковує авто вже інша приватна структура. Тож 60 гривень йдуть не в міський бюджет (як це має бути при сплаті штрафу), а в чиїсь кишені.