– В Закарпатській області одразу після прийняття урядових рішень щодо виплати компенсацій постраждалим від паводку почали формувати списки громадян. І перші реєстри постраждалих по категоріях були складені і подані вже 30 липня. По них і здійснювались виплати 1-го траншу коштів – без затримок і в повному обсязі. Однак враховуючи те, що ситуація після паводку постійно змінювалась, ці списки уточнювались. Так, якщо на 1 серпня до 1-ї категорії належали 19 сімей, то вже наступного дня кількість зруйнованих будинків зросла до 27-ми.
Виплату грошової допомоги першого траншу в області завершено. Допомогу отримали 1522 постраждалі сім’ї на суму 1 млн. 638,5 тис. гривень, з яких: 1 категорія – 10 сімей Рахівського району (на суму 50 тис. грн.), ІІ категорія – 49 сімей (122,5 тис. грн.) з Рахівського району, ІІІ категорія – 1463 сім’ї (1 млн. 466 тис. грн.), з яких 5 сімей – у Хустському, 162 – Рахівському та 1296 – Тячівському районах.
7 серпня ц. р. перший віце-прем’єр-міністр України Олександр Турчинов за результатами селекторної наради протокольно доручив держадміністраціям постраждалих областей завершити складання реєстру громадян для виплати ІІ траншу. Однак облдержадміністрація отримала це протокольне доручення тільки 11 серпня о 14 год. 14 хв. Вже на 18.00 уточнені списки були надіслані в Мінпраці. Чому їх не отримала міністр, питання не до нас – очевидно, вони десь загубились в міністерських кабінетах.
За зведеною інформацією Держказначейства України, станом на 9 годину 13 серпня 2008 р. Закарпатська область подала списки на 1337 осіб, які мають право на отримання допомоги по другому траншу (підкріплені відповідними фінансовими зобов’язаннями), тобто – на 88 відсотків постраждалих. Це є найвищим показником серед постраждалих від паводку областей. На 13 годину середи у Держказначейство подано списки вже на 97,6 відсотка постраждалих (1502 із 1539 сімей), на загальну суму 6 млн. 924,5 тис. гривень. Кошти перераховано в Ощадбанк з наступним зарахуванням їх на особові рахунки потерпілих громадян.
Виплату допомоги другого траншу за остаточними списками завершено по Хустському району. Всього виплачено 5 сім´ям 20 тисяч гривень. Виплати здійснено через центри поштового зв´язку.
В Рахівському та Тячівському районах виплату ІІ траншу розпочато 12 серпня цього року і здійснюються через установи Ощадбанку.
Станом на середу 13 серпня в Тячівському районі допомогу на суму 5,1 млн. гривень виплачено 1275 постраждалим сім´ям (ІІІ категорія), що становить 98% від загальної кількості постраждалих цього району. В Рахівському районі – 222 сім´ям (93,2%).
Тож не зрозуміло, чому пані Денисова вважає, що Закарпаття спрацювало найгірше? Схоже, Міністерство праці шукає винних і, вочевидь, хоче перекласти вину за невиконання доручення 1-го віце-прем’єра на обласні адміністрації. Адже цим же протокольним дорученням Олександра Турчинова Мінпраці повинно було терміново підготувати та забезпечити постраждалі області бланками типових форм актів обстежень та реєстрів громадян, що потребують такої допомоги, для прискорення проведення виплат ІІ траншу компенсацій. Однак лише 12 серпня область отримала рекомендовані (не затверджені!) бланки типових форм актів обстежень та реєстрів громадян.
Загалом з початку паводку центральні органи влади зробили 257 запитів різної інформації від облдержадміністрації та структурних підрозділів. І то лише по паводку. При цьому нерідко запити суперечать одне одному. До речі, вже втретє на місцях переробляють акти обстежень пошкоджених і зруйнованих будинків, дефектні акти та кошториси. Складається враження, що головне зараз у нашій роботі – папери. Коли ж працювати, виїжджати у постраждалі села? Щоб привезти із Рахова в Ужгород акти з мокрими печатками потрібно, як мінімум, 4 години. Міністр же вимагає від нас інформацію мало не на вчорашній день. Все це дезорганізує, вносить деструктив у роботу, відволікає від вирішення безпосередніх проблем людей. Як, до прикладу, нам діяти, якщо згідно з листом Мінпраці "постраждалим сім’ям, у яких зруйновано житловий будинок; сім’ям, будинок яких потребує капітального ремонту; сім’ям, в яких житловий будинок підлягає поточному ремонту, допомога виплачується на підставі списків, затверджених райдержадміністраціями і відповідно до яких здійснено першу (авансову) виплату. При цьому враховуються всі зміни, внесені до цих списків з урахуванням уточнень і доповнень, що здійснені під час виплати першої авансової частини допомоги"? З часу складання реєстру на виплату І траншу допомоги списки суттєво змінились. Як бути, скажімо, з тими 8 сім’ями, в яких нещодавно впали будинки? Краще б там, у центрі, скоординували свої дії, прийняли одне рішення, з урахуванням пропозицій тих, хто безпосередньо працює над ліквідацією наслідків паводку. Адже невдовзі прийдуть до нас перевірки і доведеться відповідати за кожну цифру, за кожну копійку.