Репертуари українських театрів базуються на творах вітчизняних та зарубіжних класиків, бо сучасним авторам потрібно ще й платити гонорари. Ще одна причина - у світовій літературі чимало п’єс, які так ніколи і не бачили сцени. Про це під час прес-конференції в Ужгороді розповіли лауреати Всеукраїнського конкурсу `Коронація слова` закарпатці Олександр Гаврош та Володимир Бедзір.
Вони планують видати свої твори, які перемогли на «Коронації слова», окремою книжкою. Автори звернулися з пропозицією до видавництв області. `Ми відкриті до співпраці. Буде прикро, якщо книга побачить світ за межами Закарпаття`, - зазначив О.Гаврош. Його п’єса `В Парижі красне літо…` здобула цього року четверте місце на цьому престижному конкурсі.
`В Парижі красне літо…` - так називався шлягер, який полюбляв відомий закарпатський художник Адальберт Ерделі. Цей твір про нього. Дія відбувається наприкінці життя митця, котрий врешті опинився без нічого. Через 200 років до чергового ювілею Ерделі закарпатський театр таки поставить цю п’єсу`, - пожартував Олександр Гаврош.
Торік п’єса О. Гавроша `Ромео і Жасмин`була відзначена другою премією «Коронації слова».
Володимир Бедзір став лауреатом конкурсу у 2006 році за роман `Дабл Ю або двійник`. Також була відзначена його п’єса `Лабіринт`. За фахом Володимир Бедзір - професійний сценарист. Його п’єси, зокрема дитячі, ставилися у російських та українських театри. Однак авторства уже не згадують. `Спочатку ще було моє прізвище. Потім зникло, - розповів письменник. - Сьогодні живих авторів воліють обходити стороною`.
Зараз Володимир Бедзір працює над романом `Контрабас`, в основі якого лежать реальні події та людські трагедії. З його слів, сюжет починається в Ужгороді і доходить аж до Кавказу.
Олександр Гаврош дописує продовження пригод Івана Сили. В задумах -- ще дві п’єси. А незабаром світ побачить третя поетична збірка `Ліжко надії`.