Питання відновлення роботи аеропорту в обласному центрі Закарпаття наразі поставлене на паузу, а сам аеропорт переданий у відповідальність Міністерства внутрішніх справ України. Про це в інтерв’ю LB.ua розповів заступник голови Офісу президента з питань регіональної політики, ексголова Закарпатської ОДА Віктор Микита.
Він повідомив, що наразі на базі ужгородського аеропорту планують створити європейський хаб авіазабезпечення цивільного захисту, а інших аеропортів в області немає. Однак з часом, за словами В.Микити, аеропорт може частково відновити роботу.
"Аеропорт в Ужгороді може забезпечити чартерні громадські рейси, нерегулярні. Політика МВС це дозволяє. ДСНС – це цивільна авіація, не військова. Військових літаків там не може бути, логістика невдала в цілому", – зазначив він.
Водночас Віктор Микита констатувв, що навіть в разі, якби від ідеї не відмовились, віддаленість аеропорту від Києва та інших регіонів створює логістичні труднощі.
"До Закарпаття з Києва – 800 кілометрів. Від Харкова ще далі. Якщо дивитися логістику, інколи зручніше доїхати потягом до польського аеропорту й полетіти відразу в усі сторони, ніж їхати до Закарпаття. Треба зробити дорогу, покращити залізничне сполучення…", – сказав він.
Нагадаємо, небо над Україною закрите для польотів цивільної авіації із першого дня повномасштабної військової агресії рф – 24 лютого 2022 року. Однак ще у 2022 році почались обговорення про можливість відновлення роботи одного із аеропортів на заході України. Неодноразово йшлося і про відновлення роботи аеропорту в Ужгороді. Про готовність відновити рейси в Україну заявляли польська LOT та українська авіакомпанія Air Ocean Airlines. При цьому остання чітко називала аеропорт Ужгород. За словами директора авіаперевізника В'ячеслава Геріги, Air Ocean Airlines могла б відкрити польоти з Ужгорода, якщо це буде визнано безпечним. Аеропорт розташований впритул до словацького кордону, і літак одразу після зльоту потрапляє у повітряний простір країни-члена НАТО. "Аеропорт Ужгород розташований біля підніжжя Карпатських гір з боку Словаччини та відносно захищений зі сторони сходу. Злітно-посадкова смуга має розміри 2038 на 40 метрів, що достатньо для безпечного виконання зльотів та посадок на літаках Ан-148-100Е", – зазначила авіакомпанія в обгрунтуванні, яке вона направила українській владі.
Проте у Повітряних силах скептично ставилися до заяв про можливість відновлення польотів цивільної авіації в Україні до припинення війни. А у Закарпатській ОВА заявили, що до кінця війни про поновлення роботи летовища не може бути й мови.
Все ж, навесні 2024 року Україна розпочала офіційні переговори з регуляторами авіаперевезень США та Євросоюзу щодо відновлення пасажирських авіаперевезень.
Водночас торік Європейська організація з безпеки аеронавігації у своєму прогнозі передбачила обмеження на польоти в повітряному просторі України до 2029 року. В "Украерорусі" прокоментували цей прогноз заявою, що український повітряний простір буде відкрито одразу після завершення воєнних дій та перемоги України.