В опитуванні взяли участь 742 респонденти віком від 18 до 60 років різного соціального стану, 55,8% (або 414) - це підприємці, які постійно контактують з податківцями, 24,7% (або 183) - службовці, 7,4% (55) – студенти, 6,6% (49) – робітники та інші. 99,7% опитаних оцінили ефективність діяльності податкової служби позитивно і лише 0,3% платників податків оцінили податківців “незадовільно”.
На думку опитаних, на авторитет податкових органів найбільш негативно впливають такі чинники: нестабільність та недосконалість податкового законодавства (21,3%), часті зміни в законодавстві (18,7%), відсутність податкового кодексу (11,6%), високі ставки податків (11,1%), неоднозначне тлумачення законодавчих вимог (10,5%) значні штрафні санкції (7,8), бюрократизм (1,5%), корупція (0,7%).
Органи податкової служби здійснили комплекс заходів щодо поліпшення обслуговування платників податків, недопущення черг при поданні звітності та одержанні необхідних документів. Це, звісно, позначилося і на результатах опитування. 73,6% респондентів, заявили, що ніколи не стикалися з випадками грубощів або неуважності з боку спеціалістів податкових органів, 9% опитаних сказали, що іноді. На жаль, 3,6% платників податків з випадками тяганини у податкових органах стикаються часто або постійно.
Посилення уваги керівництва органів державної податкової служби на усіх рівнях до розгляду звернень громадян також знайшло своє відображення в черговому анкетуванні. 68,9% опитаних констатували, що звернення платників податків органами податкової служби завжди розглядаються своєчасно і якісно, 2,4% - що відповіді в окремих випадках надаються несвоєчасно або не повністю, 0,4% респондентів вважають, що відповіді на їх звернення носять формальний характер або змушують звертатися повторно, в тому числі до органів податкової служби вищого рівня. 84% опитаних оцінили рівень надання послуг з роз’яснення податкового законодавства у податкових інспекціях області позитивно, а 15,8% такими послугами не користувалися. Однак 0,3% опитаних наданням цих послуг не задоволені.
Аналіз проведеного опитування підтвердив актуальність роботи податкових органів з налагодження партнерських стосунків з платниками податків, необхідність її активізації та поліпшення обслуговування платників податків всіма підрозділами податкової служби.