Найгірше, що випадки зі смер¬тельними наслідками трапляються щороку. А 2008-ий став узагалі якимось фатальним, причому трагедії ставалися з різницею в місяць: 8 квітня, 9 травня і 7 червня. Аж моторошно чекати початку липня... На щастя, в останньому ви¬падку четверо дорослих та двоє дітей були тільки травмовані. У попередніх загинуло троє людей.
Після першої трагедії в Харкові, коли 18-річна львівська студентка випала з атракціону і через два дні померла в лікарні, Президент Віктор Ющенко доручив Кабінету Міністрів провести поза¬планову комплексну перевірку технічного й експлуатаційного стану атракціонів, а також посилити контроль за дотриманням правил безпеки під час їх роботи. У результаті контрольні органи заборонили 22 атракціони в Києві, 52 - в Криму та 17 - у Запорізькій області. Перевіряли й на Закарпатті, хоча припису закрити бодай один не видали.
Інформацією про технічний стан каруселей у нашій області з нами поді¬лилася керівник прес-служби ТУ Держгірпромнагляду Віра Туряниця. Торік, за даними комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду, цільова перевірка технічного стану й організації безпечної експлу¬атації атракціонів в Україні показала, що до 60 % із 579 перевірених одиниць атракціонної техніки відпрацювали вста¬новлений термін експлуатації.
«До «активізації» атракціонних розваг цьогоріч почали готуватися заздалегідь, - розповідає начальник ДП «Закарпатський експертно-технічний центр» Андрій Горват. - 1, оскільки ми з приватними підприємцями - власника¬ми гірок та каруселей - в одному човні, вони замовляють експертизу, а ми її проводимо - принцип, за яким діємо, у нас обопільно прийнятний: не хочеш втрачати кошти на повторних експертизах - зроби всі ремонти з першого разу і якісно. Як наслідок, у першому кварталі цього року завершено експертизу 29 одиниць атракціонної техніки».
Найбільша проблема - зношеність конструкцій. Оскільки нові атракціони дорогі, у нас переважно використовують старе обладнання, яке відпрацювало своє за кордоном. Хоч не всі підприємці економлять у такий спосіб. Так, наприклад, атракціони приватного підприємця М. Бреня, що розмістилися в районі кінчеського базару - виробництва 2003 року. Спочатку їх обстежили, після аналізу результатів ліквідували недоліки, потім - черговий технічний огляд та випробування. І зробили висновок: всі чотири атракціони перебувають у задовільному стані й допускаються до експлуатації на сезон 2008 року.
До речі, контролювати роботу атракціонів мають і міські та районні державні адміністрації. Це передбачено «Правилами будови і безпечної експлуатації атракціонної техніки». За надання дозволів на монтаж та експлуатацію атракціонів голови адміністрацій відповідальні персонально. Хоча дуже сумнівно, щоб, наприклад, ужгородський мер відповідав за каруселі. Адже він звик всю відповідальність за проблеми в місті перекладати на чужі плечі. На щастя, поки що обласний центр, як і Закарпаття загалом, біда обходить. Хоч не факт, що після чергової перевірки, яку нині проводять фахівці територіального управління Держгірпромнагляду, не буде приписів закрити деякі каруселі. Наприклад, минулого літа після такої перевірки в Ужгороді заборонили експлуатацію 10 атракціонів.
Іван 2008-06-14 / 07:46:00
Ярославо, ти про що пишеш?
Про атракціони, чи про те як в Ужгороді погано, а в Мукачеві добре?