Улаштування тимчасового об'їзду мосту через заповідну річку Тересва, поруч з мостом, що завалився, за 130 млн замовили підконтрольній екснардепу фірмі

Про це повідомляється в системі «Прозорро». 

Йдеться про улаштування тимчасового об'їзду зруйнованого мосту, закритого для руху, через річку Тересва на км 105+014 автомобільної дороги загального користування державного значення Н-09 Мукачево - Рахів - Богородчани - Івано-Франківськ - Рогатин - Бібрка - Львів, Закарпатська область. Згідно з угодою, роботи повинні бути завершені до 31 січня наступного року.

Серед робіт зазначається улаштування та розбирання будмайданчика, розбирання елементів облаштування дороги, роботи по лінії зв’язку, газопроводу, улаштування стоянів, сполучення мосту з підходами, улаштування проміжних опор, влаштування прогонової будови, укріплення відкосів плитами, улаштування дорожнього одягу, тротуару, улаштування дорожніх знаків, розмітки, огорожі, роботи по зовнішньому освітленні тощо.  

Щодо цін на будівельні матеріали, то в переліку матеріальних ресурсів  «ПБС» зазначено, що вони відповідають базі даних цін від ДП «ДерждорНДІ». Наприклад, щебенево-піщана суміш С-5 коштує за середньою ціною, згідно з моніторингом прайсів держпідприємства по Закарпатській області, - 1692 грн. за м3, щебенево-піщана суміш С-7 – 1722 грн.

Закупівля проведена без використання електронної системи, без конкуренції.

Засновником і кінцевим бенефіціаром ТОВ «ПБС» значиться колишня працівниця курорту «Буковель» Іванна Непик. Але фактично фірма належить депутатові Івано-Франківської обласної ради Олександрові Шевченку – нардепу 7 і 8 скликання та ексдиректору туристичного комплексу «Буковель», що контролюється групою Ігоря Коломойського. Сам Шевченко не приховував зв’язку ні з Буковелем, ні з фірмою «ПБС».

Сума договорів компанії, укладених через «Прозорро», – 48,29 млрд грн. Найбільші замовники послуг «ПБС» – Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Закарпатській, Івано-Франківській та Чернівецькій областях.

24 липня у селищі Тересва Тячівського району, на трасі Н-09 Мукачево-Рогатин обвалився автомобільний міст через річку Тересва. Обвал трьох секцій аварійного мосту, внаслідок якого постраждало п’ять людей, з яких двоє дітей, трапився через перевищення проїжджаючою вантажівкою норми допустимого навантаження майже у сім разів: вага вантажу сягала понад 45 тонн замість дозволених 7-ми.

За цим фактом у поліції Закарпаття відкрили кримінальне провадження за статтею 288 ККУ. Санкція статті передбачає до 5 років позбавлення волі. За інформацію джерел «Закарпаття онлайн» вантажівка, що перевозила вантаж перевищеної ваги і цим спричинила руйнування мосту, належить ПП «Стік».

«Стік» - компанія з ужгородською реєстрацією, яка ремонтує вулиці і дороги у громадах Закарпатської області. Зокрема і у смт. Тересва, де трапився обвал мосту. Засновником і кінцевим бенефіціаром ПП значиться Ірина Дюгов, керівником Ярослав Дюгов.

В подальшому користувалися тимчасовою переправою, яку облаштували для зручності пересування людей, яка забезпечувала пропуск машин до 20 тонн у постійному необмеженому режимі.

На початку серпня стало відомо про розроблення проектної документації для улаштування тимчасового об'їзду зруйнованого мосту через річку Тересва. Договір на проєктні роботи вартістю 99,8 тис. грн уклали з ТОВ «Інтерпроєкт».

У середині серпня поінформували про початок робіт зі зведення тимчасового мосту через річку Тересва з пропускною здатністю до 40 тонн. Необхідне обладнання та конструкції доставили до місця будівництва.

За інформацією, наданою Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Закарпатській області, аварійні підготовчі роботи розпочала підрядна організація ТОВ «ПБС», згідно договору підряду на «експлуатаційне утримання автомобільних доріг державного значення Закарпатської області, укладеного ще у 2020 році, згідно Переліку №5 загальною протяжністю 123,9 км», якими також передбачена ліквідація наслідків стихійного лиха, надзвичайних та аварійних ситуацій.

Під час улаштування тимчасового мосту заплановано звести 8 металевих опор, на яких змонтують 7 прогонів. Ці процеси будуть тривати паралельно: допоки встановлюватимуть опори, поруч будуть збирати прогони моста, які згодом влаштують на опори. Довжина майбутнього Тересвянського мосту – 226,7 пог. м.

Річка Тересва, на якій трапився обвал аварійного мосту і де зараз улаштовують тимчасовий об'їзд зруйнованого мосту, має міжнародний природоохоронний статус об’єкту Смарагдової мережі і знаходиться під захистом Ради Європи. Частина річки від смт. Усть-Чорної до с. Калини,  є іхтіологічним заказником місцевого значення «Усть-Чорна».