Учасники круглого столу, а це представники: Управління туризму та курортів, Громадської ради при Закарпатській ОДА, Управління ДС України з надзвичайних ситуацій у Закарпатській області, ГО «Закарпатське обласне товариство охорони природи», Управління лісового та мисливського господарства Закарпатської ОДА, Управління Держпраці у Закарпатській області, обговорили готовність області до відкриття гірськолижного сезону в Карпатах.
Так, за інформацією Управління ДС України з надзвичайних ситуацій у Закарпатській області, з початку 2020 року було здійснено 1 229 виходів і виїздів, пов’язаних з профілактичними обстеженнями об’єктів і територій та проведення інструктажів туристичних груп. По виявленим недолікам керівникам суб’єктів туристичної діяльності надавались пропозиції для усунення порушень вимог безпеки та поліпшення протиаварійного стану об’єктів та безпеки на гірськолижних трасах.
З початку 2020 року підрозділами ГПРЧ АРЗ СП здійснено 223 виїзди на пошуково-рятувальні та аварійно-рятувальні роботи, під час яких було врятовано 241 особа, з них надана долікарська медична допомога 176 потерпілим. Загинули в гірській та лісовій місцевості Закарпаття - 6 осіб .
Учасниками круглого столу було обговорено причини аварійних ситуацій, та визначено, що ними стають суб’єктивні фактори, основними з яких є: недооцінка небезпеки, яку приховують у собі гори, неуважність, переоцінка власних можливостей, недисциплінованість і неорганізованість учасників, недосвідченість туристів та керівника групи, прийняття неправильних рішень.
З метою недопущення виникнення надзвичайних ситуацій з туристами та мінімізації наслідків при їх виникненні, було встановлено, що необхідно:
1. Створення для туристів інформаційно-безпекових центрів на базі гірських пошуково-рятувальних підрозділів.
2. Вирішення питання з операторами мобільного зв’язку щодо встановлення додаткової мережі веж-ретрансляторів мобільного зв’язку для забезпечення надійного зв’язку в місцях туристичної активності.
3. Надати пропозиції до центральних органів виконавчої влади щодо обов’язковості страхування туристів перед виходом в гори.
4. Підтримка роботи телефонних “гарячих” ліній для приймання, ведення обліку, звернень та скарг туристів, надання необхідної інформації з питань туризму, виклику допомоги.
5. Забезпечення обстеження гірсько-лижної інфраструктури перед початком зимового туристичного сезону.
6. Проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи через засоби масової інформації та соціальні мережі щодо правил поведінки громадян на туристичних об’єктах, у рекреаційних зонах.
7. Організація лавинних навчань для працівників туристичної галузі, активних туристів та рятувальників, обстеження та впорядкування шляхів активного туризму.
8. Продовження роботи з розроблення та облаштування регіональних туристичних маршрутів.