Як фіксують спостерігачі, у деяких районах округи сформували із ймовірним порушенням цілісності, окремі випадки - уже оскаржені у комісіях або суді.
Згідно з аналізом спостерігачів ОПОРИ, 5-й округ Берегівського району, до якого увійшли Батівська, Косонська, Великобийганська, Великоберезька та Кам’янська громади, розірваний іншим округом, до якого входить Берегівська міська громада.
«Якщо візуально глянути карту, то видно Берегівську громаду, з правої сторони якої є Великоберезька громада, з лівої Великобийганська. Зверху громада межує із Мукачівською ОТГ, знизу - із Угорщиною, - зазначає координатор спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами в Закарпатській області Ярослав Гулан. - Водночас громади Великобийганська та Великоберезька відносяться до одного округу, а Берегівська громада - в іншому».
Однак у Берегівській районній територіальній виборчій комісії «розірвання» округу заперечують. Як пояснила у коментарі ОПОРИ голова Берегівської районної ТВК Марія Весельська, п’ятий округ району не розривається, а інакше його сформувати було неможливо, аби зберегти цілісність громад.
«Він не розділений. Зверху йде Королево, потім Пийтерфоло, потім Виноградів, Вилок. Звідти до Берегова навіть села сходяться всі – Фанчиково, Тростник, а потім ідуть всі наші оті громади – Батівська, Косівська, Великоберезька, Великобийганська, Кам’янська. Разом ідуть вони всі, там ніяк не можна було інакше. Були ще якісь варіанти, але тоді громади б довелося різати, а так ми нічого не кроїли. Цей округ ніяк не розірваний. Зауважень від суб’єктів виборчого процесу стосовно поділу району на округи не було», - пояснила голова комісії Марія Весельська.
Також голова Берегівської районної комісії додала, що від Центральної виборчої комісії зауважень стосовно прийнятого поділу на виборчі округи також не було.
У місті Ужгороді також виникли суперечки стосовно поділу громади на округи та стосовно окремих виборчих дільниць. Зокрема, свої зауваження Ужгородській міській ТВК висловили представники двох політичних сил - «Об’єднання Самопоміч» та «Опозиційна платформа - За життя». На думку представника партії «Об’єднання Самопоміч» Ігоря Шинкарюка, під час утворення округів Ужгородська міська ТВК порушила принцип неперервності меж округів, які мають бути дотримані згідно з законом.
«Незважаючи на норми Закону, ТВК затверджує округ і виборчу дільницю 210762 виборчого округу номер 1, яка розташована в середині округу номер 2 і ніяким чином не зв’язана з округом до якого належить. Такий собі виборчий «острів свободи», - йдеться у повідомленні Ігоря Шинкарюка у фейсбуку. У дописі представник партії зазначив, що з цього приводу є судовий позов.
Про судовий позов щодо поділу Ужгорода на округи у фейсбуці повідомив і представник партії «Опозиційна платформа «За життя» Андрій Погорєлов. Зокрема, як можна зрозуміти із оприлюдненого судового позову до Закарпатського окружного адміністративного суду, позивач Павло Маєрчик просить скасувати постанову виборчої комісії про поділ міста на округи повністю.
Як повідомляє спостерігачка ОПОРИ, засідання Ужгородської міської виборчої комісії щодо питання ВД 210762, а також щодо ще однієї ВД, де, ймовірно, допущена технічна помилка в її нумерації, заплановано було розглянути 8 вересня, втім в цьому засіданні була оголошена технічна перерва до середи, 9 вересня.
У Хусті зауваження стосовно поділу міста на округи висловили представники політичної партії ВО «Батьківщина». За інформацією спостерігача ОПОРИ, 6 вересня на ім’я голови Хустської міської ТВК надійшла скарга з приводу того, що під час утворення виборчих округів Хустська міська ТВК порушила пункт 3.3 Роз’яснення ЦВК від 28 серпня 2020 року. На думку заявника, що села Рокосово та Кошельово, які об’єднані в один округ, не мають спільних адміністративно-територіальних меж. За словами голови комісії Магдалини Скомаровської, розгляда скрги заплановано на 9 вересня.
Відповідно до п. 3.3. Роз’яснення ЦВК від 28 серпня 2020 року № 204 утворення територіальних виборчих округів має здійснюватися з дотриманням принципу неперервності меж (зв’язності територій) таких округів та за можливості з урахуванням адміністративно-територіального устрою. У разі неможливості врахування системи адміністративно-територіального устрою рішення про утворення виборчих округів на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць чи їх частин приймається відповідною виборчою комісією виходячи з приблизно рівної кількості виборців, які мають право голосу на відповідних виборах у кожному окрузі, а обласною чи районною виборчими комісіями також - з необхідності забезпечення представництва спільних інтересів територіальних громад під час виборів депутатів обласної чи районної ради.
Відповідно до частини 4 статті 199 Виборчого кодексу багатомандатні виборчі округи з виборів депутатів сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) утворюються відповідною територіальною виборчою комісією не пізніш як на другий день виборчого процесу з дотриманням принципу неперервності меж (зв'язності територій) таких округів.
Згідно з частиною 3 статті 201 Кодексу територіальні виборчі округи з виборів депутатів обласних, районних, районних у місті рад, а також депутатів міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) утворюються відповідно обласною, районною, районною в місті, міською, сільською, селищною виборчою комісією не пізніш як на другий день виборчого процесу з дотриманням принципу неперервності меж (зв'язності територій) таких округів та, за можливості, з урахуванням адміністративно-територіального устрою. Відповідна виборча комісія тим самим рішенням присвоює номери територіальним виборчим округам.