Зокрема, йшлося про хід виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та координацію роботи щодо взаємодії органів місцевої виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. Як наголосив голова облради Михайло Кічковський, протягом 2007 року до органів місцевої державної влади та органів місцевого самоврядування надійшло 152 343 звернення від 204,7 тис. громадян, що на 10% більше, ніж у 2006 році. При цьому особливо збільшилась кількість звернень до більшості органів місцевого самоврядування усіх рівнів. Це, очевидно, свідчить про те, що зростає довіра громадян до місцевої влади. Зменшилася кількість звернень у Берегівському, Свалявському районах та м. Чоп. На попередньому рівні залишилася кількість звернень на Міжгірщині та Берегові. З Рахівського району звернень надійшло майже у 20 разів більше, Виноградівщини – майже у чотири рази, Тячівщини та Хустщини – майже утричі. „Можна по-різному цю статистику трактувати, але висновок напрошується такий: контраст у кількості свідчить насамперед про те, що тут до них ставляться неналежним чином”, – підкреслив Михайло Кічковський. За його словами, найбільш гострими для людей залишаються питання соціального захисту насамперед вразливих категорій населення: інвалідів, пенсіонерів, багатодітних родин, сиріт. Практично кожне друге звернення як до обласної ради, так і до обласної держадміністрації надійшло саме від цих категорій населення.
Кожне четверте звернення, що надійшло до обласної держадміністрації та обласної ради, направлене на розгляд із Секретаріату Президента України, Кабміну та інших центральних органів. Справа в тім, що у двох третіх звернень ідеться про проблеми, які можна вирішувати на місцях. Особливу стурбованість викликає стан дотримання вимог Закону України «Про звернення громадян» в органах місцевого самоврядування. Органи прокуратури області торік перевірили у низці виконкомів сільських, селищних та міських рад і виявили грубі порушення законодавства при розгляді звернень громадян. Йдеться не лише про несвоєчасне реагування, а й взагалі залишення їх без розгляду і відповіді. Так, у Драгівській сільській раді Хустського району взагалі не було дано відповіді на 160 звернень та заяв. Нерідко ігноруються навіть заяви інвалідів та учасників Великої Вітчизняної війни (Вишківська селищна рада). Уже цього року до обласної ради надійшли 3 скарги на дії або бездіяльність посадових осіб та депутатів рад, зокрема Воловецького, Міжгірського та Тячівського районів. „Важливо, щоб в усіх органах виконавчої влади та місцевого самоврядування, їх виконавчих комітетах відповідально ставилися до роботи зі зверненнями громадян, налагодили уважний, об’єктивний та своєчасний їх розгляд. Хочу ще раз наголосити: коли йдеться про звернення громадян, їх скарги – дрібниць не буває”, — сказав Михайло Кічковський.
Олег Гаваші наголосив, що основна мета засідання – знайти більше можливостей для вирішення питань, проблем краян. Голова облдержадміністрації зауважив, що під час його виїзних прийомів громадян у Тячівському, Рахівському районах понад 50 відсотків питань, що порушували мешканці Тячівщини та Рахівщини, можна було вирішити на місцях. „Не треба роботу оцінювати за кількістю звернень. Є інша сторона цього: можливо, люди вже не вірять, що хтось допоможе вирішити їхні проблеми. Кожна скарга, звернення, прохання має глибоко аналізуватися і виконуватися, і необхідно вивчати, чому це звернення не виконане. Тому питання не в статистиці. Коли йдеться про звернення громадян, формальний підхід неприпустимий”, – підкреслив голова облдержадміністрації.
Також на засіданні йшлося про телефонізацію осель пільгових категорій населення. „Сьогодні по місту Берегово є єдина людина, що потребує пільгового забезпечення телефоном. Це що, питання, яке не може вирішити міська рада? Елементарно можна було вирішити, знайти шлях”, – наголосив Олег Гаваші. Також він навів приклади щодо відповідей, які надходять по зверненнях краян, зокрема щодо телефонізації. Так, за словами Олега Гаваші, в один із районів було направлено картку після прийому громадян заступником голови облдержадміністрації. Із району надійшла відповідь, що питання телефонізації не входить до компетенції районної державної адміністрації. Багатодітна сім’я зверталася щодо встановлення телефону. Не встановили „у зв’язку з відсутністю заяви”. „Розумію, що якщо зараз візьмемо загальну цифру, скільки необхідно встановити телефонів, зрозуміло, що в багатьох випадках немає технічної можливості це зробити. Але, з іншого боку, по скільком же є така можливість? Просто йдуть такі відписки. З цим треба боротися, з цим на місцях розбиратися”, — наголосив Олег Гаваші.
Звертаючись до присутніх, голова облдержадміністрації закликав говорити про шляхи вирішення проблемних питань, а не констатувати факти, чому їх вирішити неможливо.
Так, директор Закарпатської філії ВАТ „Укртелеком” Олексій Крупкін відзначив, що „Укртелеком” – єдиний оператор, який систематично проводить роботи з телефонізації пільгових категорій громадян. Наразі підключено понад 14 тисяч пільговиків. За його словами, розбудовується мережа за новими технологіями і є можливість досить швидко і дешево вирішити питання телефонізації пільгових категорій за допомогою радіотехнологій або операторів мобільного зв’язку. На його думку, організаційно і технічно це питання можна вирішити протягом трьох місяців. Директор Закарпатської філії "Beeline" Юрій Чомоляк сказав, що є пропозиція розробити спеціальний тарифний план. Але треба конкретно знати, скільки пільговиків є по районах. За його словами, проблем немає, є лише організаційні питання.
Голова облдержадміністрації Олег Гаваші дав завдання головам райдержадміністрацій визначити кількість пільговиків по населених пунктах кожного району. Присутні домовилися зустрітися вже цього тижня й обговорити конкретні пропозиції щодо встановлення телефону пільговим категоріям населення.
anonim 2008-03-24 / 16:30:00
Na csaszi XXI sztolittya, a vam zaxotiloszya telefoniv ??? Bude !!!