В УЖГОРОДІ -- 40 ТИСЯЧ “КОЛІС”
-- Нещодавно у прямому ефірі обласного телебачення ужгородці скаржилися керівнику закарпатської міліції генералу Віктору Чепаку на засилля автотранспорту, в тому числі й важковагового, у центрі міста. Як із цим бореться служба ДАІ?
-- Це одна з головних проблем в організації дорожнього руху в Ужгороді. З кожним роком кількість автотранспорту в місті зростає. Нині у місті налічується вже близько 40 тисяч автомобілів, не враховуючи транзитного транспорту та тих, хто приїжджає щодня в обласний центр на роботу. Найбільша проблема в місті -- це паркування та автомобільні стоянки. Мабуть, за останні п’ять років в Ужгороді не збудовано жодного паркінга чи стоянки з охороною. Власники авто, як самі бачимо, не мають можливості паркуватися там, де це можна робити.
Державтоінспекція вносила пропозиції щодо впорядкування дорожнього руху, особливо в центральній частині Ужгорода: з використанням одностороннього руху на пл.Корятовича, вул.Підградській і т.д. Під час використання одностороннього руху можна буде облаштовувати й стоянки. Запропоновано біля ринку на Корятовича збудувати підземний паркінг, або з боку вул.Фединця. Одна з пропозицій -- зменшити кільце на пл.Корятовича, і за рахунок цього з’явиться можливість облаштувати додаткові стоянки. Щодо пл.Ш.Петефі розроблено схему організації дорожнього руху з упорядкуванням автостоянок біля тротуарів. Але вони не повинні облаштовуватися біля пішохідних переходів, світлофорів, а також на зупинках громадського транспорту.
Щодо проїзду великовагових транспортних засобів, то центральна частина міста ”відгороджена” від них відповідними знаками. Однак у зв’язку з тим, що будуються великі об’єкти на вул.Швабській, біля пошти виникають проблеми з доставкою матеріалів. Так само і з вантажівками, що довозять товар до супермаркету “Сільпо” на тій же вул.Швабській. Під час розвантаження практично закривається одна смуга для руху транспорту на пл.Петефі. Нами були подані пропозиції щодо заборони зупинки на даному відрізку автодороги і завезення товарів зранку або ввечері. Це дало б можливість не обмежувати рух даною смугою.
ДЕ “ЛЕЖАЧІ ПОЛІЦЕЙСЬКІ”?
-- А яка ситуація зі світлофорами?
-- Подано пропозиції в органи місцевої влади щодо встановлення двох нових світлофорних об’єктів в Ужгороді, на вул. Собранецькій-Грибоєдова. Це дасть можливість автотранспорту вільно заїжджати до гуртожитків УжНУ та до міської лікарні. А на вул.Коритнянській-Гагаріна пропонуємо реконструювати світлофорний об’єкт, адже там у часи “пік” величезні “пробки”. Проблемним залишається і світлофорний об’єкт біля готелю “Закарпаття”, де тепер не працює зелене світло, і пішоходи не можуть спокійно переходити дорогу. Його необхідно негайно замінити чи відремонтувати, адже цей район залишається найбільш аварійно-небезпечним.
-- Начальник УДАІ обіцяв на прес-конференції облаштувати на дорогах області кілька десятків так званих “лежачих поліцейських”, які б дисциплінували водіїв. Де вони?
-- На виконання указу Президента Державтоінспекція вживає відповідні заходи щодо встановлення засобів примусового зниження швидкості, так званих “лежачих поліцейських”. Направлено інформацію в усі міськвиконкоми та райдержадміністрації щодо розроблення регіональних програм безпеки дорожнього руху на 2008-2012 роки, де це передбачається. “Лежачі поліцейські” найбільше потрібні біля шкіл, дитячих садків, стадіонів, вокзалів, або в місцях частого виникнення ДТП. На сьогодні на території області вже встановлено 28 таких об’єктів. У Мукачеві встановлено 8 “лежачих поліцейських”, які відповідають європейським стандартам. В Ужгороді такий є біля супермаркету “Вопак” і на вул.генерала Свободи. Ті, що були на набережній, зроблені з асфальту чи грунту, не відповідають стандартам ДСТУ по висоті профілю. На них було чимало скарг водіїв та комунальників, що не може проїхати машина для прибирання вулиці. Тому прийнято рішення міськвиконкому щодо їх демонтажу.
-- Старий зрізали, а нові коли поставите? Адже там люди ходять з дітьми, є дві школи, а іномарки гасають, мов на гонках...
-- Пропозиції владі ми подали. Такі об’єкти в першу чергу потрібні на набережній, біля 2-ї та 4-ї шкіл, гімназії на вул.8 Березня, де велике скупчення дітей. Але кожен такий об’єкт коштує близько 8000 гривень, і коштів бракує.
-- А що то за об’єкти встановили на трасах, які швидкість знижують?
-- У вигляді експерименту два роки тому було нанесено на червоному фоні білі так звані пішохідні смуги на об’їзній трасі у мікрорайоні Шахта, в с.Барвінок, на трасі Київ-Чоп. У с.Ракошино, місці концентрації ДТП, застосовано так звані шумові смуги при в’їзді в населений пункт. Це коли водії не побачать або не реагують на знак обмеження швидкості руху, то вони дають ефект легкого здригання автомобіля. Аналогічні шумові смуги ми пропонуємо облаштувати і в селах Барвінок та Сюрте (траса Київ-Чоп), а також по дорозі Мукачево-Рахів-Івано-Франківськ, де найбільше аварійних ділянок: у селах Бедевля, Буштино, Солотвино, Великий Коропець, Сільце тощо. Про доцільність таких об’єктів свідчить і недавня пригода в Сюрте, де на крутому повороті молодий водій каміона заснув за кермом і ледь не “влетів” причепом у магазин.
ДАЙТЕ ВЛАДІ ГРОШІ НА ФАРБУ...
-- Це -- на трасах. А коли вже буде належним чином нанесено розмітку в самому Ужгороді: у центрі міста, на пішохідних переходах, біля шкіл і т.д.? Невже немає грошей на білу фарбу?
-- Це все залежить від органів місцевої влади. Ми пропонували застосовувати на пішохідних переходах замість фарби т.зв. холодний пластик. Він збільшує тривалість розмітки пішохідного переходу від 3 до 5 років: фарба швидше стирається колесами автівок. Необхідно вже тепер починати ці роботи, а не тягнути до жовтня. У 2006 році в Ужгороді взагалі не наносилася дорожня розмітка, а торік хоч трохи це вдалося зробити. Тепер, ясна річ, все треба поновлювати.
-- Ще такий нюанс: смішний і не дуже. Ужгородська влада прийняла рішення про заборону руху в місті кінним підводам. Але смагляві “водії” й далі ганяють вози з різним непотребом, створюючи аварійні ситуації та засмічуючи місто, даруйте, конячими екскрементами...
-- Є рішення міськвиконкому щодо встановлення відповідних дорожних знаків обмеження руху гужового транспорту. Було зобов’язано відповідні комунальні служби встановити ці знаки, а контроль покладено на ДАІ Ужгорода. Це одна з проблем, адже в місті вузькі вулиці, і підводи створюють додаткові проблеми. Вози, рухаючись повільно, сприяють виникненню заторів автомобілів, сам кінь може шарпнутися вбік, у темну пору на них часто наїжджають машини, бо відсутні світловідбивачі... Але на сьогодні в Ужгороді встановлено лише 6 із 20 “кінних” дорожніх знаків.
УЖГОРОД ВІДСТАЄ ВІД МУКАЧЕВА?
-- Зрозуміло, що міліція, і ДАІ зокрема, не мають коштів на облаштування вулиць. Це прерогатива органів влади. Як ви співпрацюєте з ними у цьому плані?
-- Це одне з болючих і проблемних питань. Найбільше фінансування йде з податків власників ТЗ, які повинні виділятися виключно на забезпечення безпеки дорожнього руху. Але кожний міський чи сільський голова сам визначає, куди в першу чергу дати гроші: на засипання ям на вулицях, на знаки чи на щось інше. Зрозуміло, що коштів недостатньо. До прикладу, торік в Ужгороді бракувало близько 1200 дорожних знаків, а за весь рік вдалося встановити комунальним організаціям не більше 70. Ми подаємо свої пропозиції у вигляді інформацій органам влади: якщо критична ситуація, то видаємо приписи посадовим особам комунальних організацій. Але в основному отримуємо банальні відповіді про відсутність фінансування...
Найкраща співпраця у нас із Мукачівським міськвиконкомом. Встановлено два нові світлофорні об’єкти, камери спостереження на виїздах з міста, згадувані вже “лежачі поліцейські” тощо. Хотілось би більше порозуміння у вирішенні проблем безпеки дорожнього руху з боку ужгородської влади. У Хусті також проблемна ситуація. З незрозумілих причин за останні роки в цьому місті взагалі не встановлено жодних дорожніх знаків. За кількістю ям на дорогах це, мабуть, найгірший райцентр області. Розмітка теж не наноситься. Просто дивує ставлення до справи посадових осіб і “мерії”, комунальних організацій. Можливо, хоч цьогоріч хустська влада нарешті повернеться обличчям до своїх громадян?
ОПЕРАЦІЯ “ДОРОГА”
-- І все ж на владу сподівайся, а сам не байдикуй. Що конкретно робитиме найближчим часом міліція задля наведення ладу на автомагістралях краю?
-- З квітня по всій території області розпочинається т.зв. операція “Дорога”. Буде обстежено всю вулично-дорожню мережу Закарпаття з визначенням недоліків та необхідних заходів безпеки дорожнього руху. Що необхідно зробити в першу чергу, на яких ділянках слід здійснити ямковий ремонт, де необхідно встановити дорожні знаки, нанести розмітку тощо. З’ясуємо реальну картину, що в нас робиться на дорогах після зими. За наслідками даного обстеження будуть видані приписи посадовим особам дорожньо-комунальних організацій, направлено відповідну інформацію в органи місцевої влади. У першу чергу треба звернути увагу на дороги державного значення, які проходять через міжнародні коридори, адже не за горами Євро-2012, і наші автомагістралі мають бути доведені до належного стану.