Йшлося про будівництво доріг в області. Гості розповіли, що пропонують для будівництва доріг на Закарпатті використовувати принципово нову для нас канадську технологію, яка передбачає використання як основний матеріал звичайну глину. Останню перемішують зі спеціальною рідиною, яка перетворює матеріал на тверде покриття. Гарантія такого покриття – 10 років, а вартість – у 5-6 разів менша за асфальтобетон. Використовується ця технологія вже у 50-ти країнах останні 30 років. Для України ж вона цілком нова.
Присутній на зустрічі начальник Служби автомобільних доріг у Закарпатській області Михайло Попович повідомив, що технологія пройшла випробування в експертному столичному інституті, будувати таким способом шляхи можна у будь-яку погоду, а збудована дорога також може бути використана як основа для асфальтобетонного покриття. На Закарпатті використання цієї технології може значно пришвидшити будівництво доріг, особливо сільських та лісових. Перший експериментальний кілометр дороги з глини планують збудувати між селами Данилово та Олександрівка на Хустщині вже у жовтні нинішнього року.
Інвестори також продемонстрували відеоролик будівництва дороги з глини де видно, що технологія не потребує спеціальної техніки – будівельники використовують звичайні трактори та катки, і запросили незабаром оглянути новозбудований шлях.
В обладміністрації гостям пообіцяли сприяння. І додали: якщо техноологія доведе свою ефективність, це дозволить у кілька разів пришвидшити будівництво доріг в області, повідомили Закарпаття онлайн у прес-службі Закарпатської ОДА.
Супер 2019-09-30 / 13:52:49
У нас все життя ями глинов засипають)))
Читатель 2019-09-30 / 13:52:15
И такое одно "но". Посмотреть на Гугл-панорамы - раздолбанных дорог полно в той же Европе. И никто не спешит прокладывать там глиняные дороги. Почему? Нюансы специфичные?
И еще одно. Есть старая т.н. технология "черных шоссе". Щебень заливается битумом. Технология очень дешевая, если помню, в Сторожнице центральная дорога была именно "черным шоссе". Недостаток, правда, в том, что не очень ровная поверхность, однако для второстепенной дороги это некритично.
Почему "черные шоссе" не делают сейчас?
Читатель 2019-09-30 / 13:39:52
Volodymyr Krasnoholovets 2019-09-30 / 13:26:37
Как бы... 40 лет назад, и "мы впереди планеты всей". Но:
1) Во всём мире - дорогие такие начали строить лишь 30 лет назад.
То есть, не то, что СССР, а весь мир (!) не мог.
2) Технология дешевая, однако, 30 лет назад было дорого (!).
3) Бетонные, асфальтные дороги продолжают преобладать.
Volodymyr Krasnoholovets 2019-09-30 / 13:26:37
Цю технологію покриття розробили в Києві ще років 40 тому в Інституті колоїдної хемії. Одна з авторів - д-р Ірина Проценко. Встановлювали її в Бразилі, Канаді і т.д. В Україні - для покриття дна ставка для забрудненої металами води металургійного комбінату аби не стікала під землю. Очевидно, що канадці перехопили її в українців. І чи жива ще та пані та люди з її колективу? Та звісно, краще канадцям заплатити, як своїм...
Валерій 2019-09-30 / 12:05:23
О, прокинулись ...Да цій технології вже два десятки років ...Казахстан через свої степи десятки км проклав ... А вони іновації, іновації ...