Аеропорт Ужгород пропонують розвивати як вантажний хаб, де будуть оброблятися вантажі, що перевозять авіацією з Азії в країни Євросоюзу. При цьому, вантажні термінали можуть бути розташовані як на українській території, так і на стороні Словаччини.
Про це на своїй сторінці в соціальній мережі Фейсбук написав Едуард Маляр, директор департаменту інфраструктури та житлово-комунального господарства Закарпатської облдержадміністрації.
За його словами, ОДА отримувала пропозиції від іноземних компаній, що стосуються можливості реалізації проектів реконструкції комплексу споруд аеропорту Ужгород, реконструкції та подовження ЗПС аеропорту до 3500 метрів, будівництва логістичного центру, а також залучення авіакомпаній, що працюють на ринку чартерних і вантажних авіаційних перевезень, для забезпечення повної завантаженості аеропорту.
"Пропозиції спрямовані на поглиблення євроінтеграційних процесів, реалізацію спільних проектів між Україною та Словацькою Республікою, які передбачатимуть спільне використання цілісного майнового комплексу Міжнародний аеропорт “Ужгород”, який за рахунок розвитку злітно-посадкової смуги, терміналів як на території України, так і території Словацької Республіки, буде обслуговувати як пасажирські так і вантажні перевезення, в тому числі транспортування вантажів з Китаю та Південної Кореї в Європу", – уточнив чиновник.
Едуард Маляр каже, що зацікавленість інвесторів, які проводили незалежну оцінку цілісного майнового комплексу аеропорту, ґрунтувалася на проведених попередніх переговорах з азіатськими перевізниками та європейськими трейдерами по організації нового маршруту. При цьому він зазначив, що про розвиток вантажного термінала в аеропорту Ужгород можна буде говорити після відновлення регулярного авіасполучення.
За попередньою інформацією Закарпаття онлайн, перший авіарейс з Києва до Ужгорода заплановано на 15 березня. Цю ж інформацію в ефірі телеканалу "М-студіо" озвучив народний депутат Валерій Лунченко. Він пoвідoмив, щo всі необхдні дoмoвленoсті та дoкументи підписанo. Є й рoзуміння щoдo авіаперевізника, щo буде здійснювати рейси.
Нагадаємо, що у 2017 і 2018 роках аеропорт "Ужгород" не приймав регулярних рейсів, оскільки ще 16 червня 2016 року минув термін дії міжурядової угоди між Україною і Словаччиною про передачу відповідальності за забезпечення обслуговування повітряного руху та експлуатацію аеропорту "Ужгород" (аеропорт розташований в безпосередній близькості до словацького кордону — для зльоту і посадки в Ужгороді літаки повинні заходити в повітряний простір Словаччини).
В середині грудня 2018 року державне підприємство обслуговування повітряного руху України “Украерорух” отримало сертифікат відповідності нормам Європейського Союзу. Сертифікат EASA засвідчує відповідність “Украероруху” нормам ЄС і є підставою для отримання прав зі словацького боку для надання послуг з обслуговування повітряного руху в частині повітряного простору Словаччини, які необхідні для маневрування повітряних суден, які будуть виконувати операції на аеродромі Ужгород за правилами польотів за приладами.
У зв’язку з отриманням сертифікату, рейс Ужгород-Київ планували відновити ще до кінця минулого року. Але цього, як відомо, не сталося.
За підсумками 2018 року аеропорт обслужив 250 пасажирів нерегулярних рейсів.
Вуву 2019-02-24 / 22:10:00
Якби хто взяв і порахував скільки приблизно ужгород (і область в тому числі) втратили грошей за цих три роки поки літаки не літали
То тільки вже за це москаля треба посадити в тюрягу років на 15 ...
ЗА ЗАПОДІЯНУ ШКОДУ КРАЙІНІ У НАДВЕЛИКИХ СУМАХ .
Але коли при владі комуняка і злодій маскаль а жд керував інший комуніст -х×! ... а містом керує "носатий конюх"
То і маєм такі плачевні результати.
І чесно кажучи дуже шкода.
Степан Крук -Вуву 2019-02-24 / 21:11:13
Так! Літав до Миколаєва Ан-24. А до Києва по-парних числах було аж три рейси, по непарних - два. До Львова летів 45 хвилин, до Києва - 2 години.
ВУВУ 2019-02-24 / 20:58:52
Памятаю що був рейс до миколаєва точно (і можливо до херсона).
Степан Крук 2019-02-24 / 20:28:56
Найбільший літак в Ужгородському аеропорту я бачив в 1999 році. Це був літак НАТО Локхид C-130 Геркулес.Він привозив величезний насос для ліквідації наслідків паводку.
Magyar-Hun 2019-02-24 / 20:12:49
Я літав колись до Харківа через Київ. Вийшло дешевше як би поїздом мучитись майже два дня.
Степан Крук -Вуву 2019-02-24 / 20:07:52
То був Як-42. Його спроектували на заміну Ту-134, але довго його не експлуатували. В Ту-134 великий пробіг для ужгородської полоси, але щонайменьше один раз він приземлявся в Ужгороді, коли привозив Президента Кучму
Вуву 2019-02-24 / 19:44:28
Я сам памятаю як до москви літав не тільки як40 ... але і ту 134.
І пасажиропотік був на 75 -80 % особливо перед святковим і післясвяткових днів.
Byby 2019-02-24 / 19:38:39
Ну навіть якщо ан 24 ... То на внутрішні рейси вже вистачить .
А до праги ... Братислави ... Теж можна ... Бо не далеко .
Тепер є вже новий модернізований ан 24 D ... на 60 місць (замість 44).
А всі обл.центри де працюють аеропорти можна поєднати і обслуговувати ... А деякі рейси поєднати з пересадкою.
Більше того ... Якщо справи підуть добре то поволеньки можна почати будувати другу (ДОВШУ) літну смуги паралельно словацькоо кордону .
А може і дві відразу.
ГОЛОВНЕ ЩО НОВИЙ ГУБЕРНАТОР БУВ ХОРОШИЙ ГОСПОДАРНИК ...
а не фестивальщик - злодій .
Степан Крук -отожбо 2019-02-24 / 19:19:49
Літав Ан-24 до Сімферополя через Одесу. Були два рейси на Москву. В кінці 80-х навіть Як-42 обслуговував московський рейс. В Запоріжжя літав Як-40, був рейс до Мінська.
єден цімбор 2019-02-24 / 16:09:41
Міша +1 дивно шо до цього не додумались.
Отожбо 2019-02-24 / 14:31:02
Колись літав Ужгород-симферополь- дебіли комнатні!
Степан Крук -Пак 2019-02-24 / 10:48:34
Отожбо! Колись літав до Львова із Ужгорода (рейс 806) за 6 карбованців, а до Києва - за 19 крб. На стоянці в ужгородському аеропорту стояло пять-шість літаків одночасно. Зараз літак в ужгородському небі - диковинка...
Пак 2019-02-24 / 10:25:35
А ще є проблема з недостатнім ВВП, такі польоти із ціновою політикою наших перевізчиків не всім світять...
Степан Крук 2019-02-24 / 09:27:06
Пришле Порошенко літак за Москалем і на тому все закінчиться!Є проблема недостатньої довжини ВВП, котра була розрахована на літаки Ан-24 та Як-40. Перший ще літає до Одеси та Запоріжжя, а Як-40 використовується "Мотор Січ" тільки для власних потреб.
Міша 2019-02-24 / 08:59:29
Дуже добре якби відкрили рейс Братислава - Ужгород , частники їдуть переповнені і за 50€ доводиться півдоби на кордоні стояти , а так годинку і дома ,думаю це був би най завантажений маршрут
Ужгородка 2019-02-24 / 00:38:44
Москаль обіцяв до Нового Року, збрехав. А від слова Київ погано стає. Заклинаю Бога щоби до Києва і не чути було, бо сил вже не ма
Вуву 2019-02-23 / 23:41:19
Ну звичайно що перший рейс до києва ... А другий до чернівців ... Поки нема жд сполучення буде користуватись попитом.
Щодо товарного хаба то мукачівське летовище підійде до цієйі цілі краще ... Бо звідти є колія і сам вокзал майже поруч ... Що дуже важливо для перевантаження.
А якщо це зробити в Ужгороді то будуть проблеми на окружній дорозі з тими фурами ... Ну звичайно пробки і вічні ремонти.
А в Мукачеві вагони підігнали ... Нагрузили .... бжииик і пойізд пойіхав.
земляк 2019-02-23 / 21:50:42
Накінець, хоч не пройшло й 3-х років...
Натомість, головне, щоб політ до столиці країни не був дорожчим від локоуста у якесь європейське місто й щоб... були пасажири до Києва, ну крім політиків з чиновниками, які зазвичай "літають" за кошти платників податків!
Щодо Ужгородського летовища, який ніби планують"розвивати як вантажний хаб, де будуть оброблятися вантажі, що перевозять авіацією з Азії в країни Євросоюзу", то це далеке майбутнє...