Офіційне відкриття школи дебатів відбулося в ректораті нашого вишу. Підтримати активну молодь приїхав, зокрема, суддя Конституційного Суду України, професор УжНУ Василь Лемак.
Організатор проекту Uzhorod Debate School – Денис Цап – голова наукового товариства факультету міжнародних економічних відносин. Хлопець зазначив, що дебати об’єднують прогресивну молодь, а також розповів, як виникла ідея створити відповідну школу на базі альма-матер: «Історично склалося так, що дебатні осередки діяли в найпотужніших університетах України. Дебатерами, зазвичай, стають розумні люди з активною позицією. Це хороше комюніті, до якого намагаємось долучитися й ми. Наше наукове товариство взяло участь у Всеукраїнській дебатній школі та згодом – у Західноукраїнській дебатній лізі (тут обмінювалися думками спікери з потужним дебатерським досвідом). Тож на одній із нарад СНТ вирішили й у нас реалізувати цікаву ідею. До слова, ключова особливість дебатів британського парламентського формату така: учасник не знає, про що йому доведеться говорити. Це може бути економіка, філософія, юриспруденція чи інша тема. Тобі дають резолюцію та 15 хвилин на підготовку спічу тривалістю 5 хвилин. Виступ повинен бути чітко аргументованим, аби сторона, яка слухає, погодилася із запропонованою позицією й повірила в її слушність».
Підтримати активну молодь приїхав і суддя Конституційного Суду України, професор УжНУ Василь Лемак. Фахівець запевнив: «Дебати важливі для студентів, адже вони живуть в умовах демократії, а остання передбачає вільну дискусію в суспільстві. Де немає дискусії – немає розвитку». У дебатах, за словами В.Лемака, найважливішим є вміння слухати інших.
До студентів звернувся й Ігор Дір – доцент кафедри міжнародної політики факультету міжнародних економічних відносин, посол України в Швейцарії.
Студентка зі «Львівської політехніки» Дарина Гацош розповідала ужнівцям, що таке дебати та повідомила про основні нюанси, які слід ураховувати під час публічного обміну думками. Також ознайомила з британським парламентським дебатним форматом, де є дві сторони – уряд та опозиція.
Відтак учасники школи дебатів перейшли до наступних етапів. Один із них – показовий раунд ігор. Одна команда наводила аргументи, чому Україні не слід брати курс на євроінтеграцію, а опозиціонери, зрозуміло, повинні були переконати в протилежному.
Узагалі на участь у школі дебатів зареєструвалися студенти різних факультетів. За словами організаторів проекту, це медичний, юридичний, математичний, хімічний, біологічний, фізичний, філологічний, історії та міжнародних відносин і факультет МЕВ.
Уже невдовзі в УжНУ створять дебатний клуб, який стане осередком Федерації дебатів України.
Мирослава Гараздій для Медіацентру УжНУ