Як розповів генеральний директор національної компанії «Авто-драйв» Олексій Даців, прокатний бізнес автомобілів в Україні переживає «третю хвилю». Вперше після часів СРСР, коли при великих заводах та підприємствах існували прокатні автомобільні пункти, ідея відродилася у 1990-91 роках, але «швидко вмерла». Наступний етап прокатного бізнесу припав на 1996-97 роки. Найактивніше запрацювали прокатні станції з 2000 року. Зокрема у 2004 було створено компанію «Автодрайв», закарпатське представництво якої на сьогодні в Україні вже 21-ше. До квітня запрацюють й інші представництва, таким чином буде покрито всю Україну. Це дозволить споживачеві взято на прокат авто у будь-якому місті Україні, а повернути його, наприклад, у зовсім іншому регіоні держави. Крім «Авто-драйву» в Україні працюють також 4 світові бренди прокату, проте вони не покривають усю країну, а лише, в основному, столицю та Крим. Покрити всі регіони вдалося завдяки системі франчайзингу (передання права на використання товарного знаку бізнес-партнерові) «Якщо прокатний бізнес починався із vip-класу (переважно іноземців), то сьогодні, навпаки, 70% споживачів є представниками внутрішнього ринку», — стверджує О. Даців.
Прокатом користуються люди, які не хочуть витрачати значну суму на придбання автомобіля, його утримування та обслуговування. Натомість для виїзду за місто у вихідні цілком достатньо авто на прокат. Особливо це актуально для великих міст із завантаженими автомагістралями. А для використання авто на вихідні дешевше взяти його у кредит, аніж купувати. Також цю послугу полюбляють ті, хто часто подорожує як турист чи у службових справах. Автомобіль прокатна станція може доставити безпосередньо до вокзалу чи аеропорту. Серед клієнтів — навіть органи місцевого самоврядування, яким недоцільно купувати дорогі представницькі авто чи тримати парк мікроавтобусів. Серед пропозицій є навіть vip-авто для урочистих подій.
Процедура оформлення відповідного договору займає менше години, — розповів директор Закарпатського представництва «Авто-драйву» Володимир Яворський. Потрібно лише копію паспорта, ідентифікаційного коду, бажано мати кредитну картку. Споживач отримує нову машину (вік автопарку — максимум 2 роки), технічно справну, із усім необхідним набором документів (страховка, договір прокату, шляховий лист). Авто навіть можна взявши в одному місті, залишити в іншому ( система one way).
Іноземці звичні до такої послуги. В. Яворський саме так і прийшов до ідеї відкриття саме цього бізнесу: зустрічаючи гостей-іноземців стикнувся із відсутністю послуги на Закарпатті та вийшов на львів’ян через інтернет). В Україні, за словами заступника директора компанії «Авто-драйв» Віталія Гапановича, цей бізнес потребує більше витрат, адже у нас дорожчі кредити та за менший час амортизується автомобіль. Разом з тим в Україні досі нема відповідної законодавчої бази для цього виду бізнесу (прописаний, наприклад, відеопрокат, а про авто поки не йдеться). Тому на автомобілях з прокату не можна виїхати за кордон. Фахівці «Авто-драйву» саме розробляють відповідний законопроект.
В Ужгороді наразі є 3 автомобілі: ВАЗ, Ланос та КІА. Послуга вже викликала зацікавлення у мешканців готелів, клієнтів аеропорту та агенцій з продажу квитків. Замовлення автомобіля можна зробити через інтернет, факсом або особисто в офісі представництва, що знаходиться в готелі «Закарпаття». Одна доба прокату коштує від $ 37. Проте ціна зменшується майже вдвічі, якщо замовляти авто на довший термін). У планах відкриття станції прокату в Мукачеві, а національна компанія планує також виходити ще й на міжнародний ринок. Олексій Даців вважає що необхідно ще мінімум 3 роки, для того, щоб українці знали, що в державі існує така послуга. «Прокат-це свобода руху. Ви стаєте вільним і розв’язаним у часі»,-- говорить Олексій Даців.