Взяти участь та подати проект зможуть усі працівники ПАТ "НСТУ", що наразі у штаті регіональних філій, включно з тими, чиї посади потрапили під скорочення.
Аби забезпечити максимальний доступ до участі в конкурсі та дати шанс кожному презентувати свою ідею на Раді генпродюсерів, протягом цього пілотного пітчингу продюсери філій зі свого боку не здійснюватимуть попередньої експертизи проектів. Кожна ідея, оформлена належним чином, потрапить напряму до генеральних продюсерів суспільного мовника.
Таким чином, компанія надає можливість продовження співпраці з НСТУ працівникам, що вивільняються через скорочення штату у квітні цього року.
За словами програмного директора ПАТ "НСТУ" Дар’ї Юровської, пошук ідей для нових проектів, завдяки яким на регіональних телерадіоканалах Суспільного протягом 2018 року з’являтиметься більше програм присвячених життю кожної конкретної області, – наступний крок в реформі регіонального мовлення.
"Останні кілька місяців генпродюсери Суспільного та нові продюсери філій паралельно й незалежно один від одного проводили аудит існуючого контенту. Також був сформований пакет базових програм – це новини, щоденне ток-шоу та розважально-пізнавальне ранкове шоу, – які є обов’язковими для кожного регіону, зважаючи на головне завдання суспільного мовника – надавати достовірну збалансовану інформацію та створювати майданчик для дискусій. Тепер настав час додати кожному з регіонів різноманітності та індивідуальності у контенті. Після цього пілотного відбору ми сподіваємося отримати цілий каталог проектів, які поступово запускатимемо у виробництво. Впевнена, що дізнаємося багато нового про можливості та потенціал колег з філій", – говорить програмний директор ПАТ "НСТУ" Дар’я Юровська.
Основне завдання пілотного відбору, за словами програмного директора, – створити портфель проектів повністю пропрацьованих та готових до запуску, аби, як тільки в компанії з’являються гроші, одразу приступати до виробництва.
Відбір відбуватиметься у два етапи.
Перший етап – пітчинг ідеї. Автори презентуватимуть проект перед Радою генпродюсерів за сценарієм та процедурою, яка вже більше ніж півроку застосовується всередині центральної дирекції ПАТ "НСТУ". Саме таку процедуру проходив кожен з тих проектів, які зараз глядачі можуть бачити на UA: ПЕРШИЙ та UA: КУЛЬТУРА.
Головне завдання Ради генпродюсерів на цьому етапі – оцінити ідею за критеріями професійної якості, відповідності завданням та редакційним політикам Суспільного, концепції регіонального мовлення, а також оцінити спроможність автора реалізувати цей проект.
Другий – захист проекту. Перед цим етапом проект пройде експертизу планово-економічного, юридичного, виробничого департаментів та технічної дирекції ПАТ "НСТУ", які, зокрема, аналізуватимуть бюджет та технічну частину картки проекту, аби допомогти більш ефективно розподілити зазначені в цих документах ресурси.
Під час другого етапу – захисту, – що, як і пітчинг, відбуватиметься на спеціальному засіданні Ради генпродюсерів, подані авторами ідеї перетворяться на повністю готові до реалізації детальні проекти.
Як швидко вдасться запустити їх у виробництво, в першу чергу залежить від кількості грошей в компанії.
Для пошуку додаткового фінансування ПАТ "НСТУ" планує створити базу проектів, де ідеї, які пройшли відбір та погоджені Радою генпродюсерів, будуть доступні для перегляду донорам та грантодавцям, – здебільшого йдеться про давніх міжнародних партнерів, що вже кілька років підтримують створенні суспільного мовлення в Україні.
Зараз їхня допомога може стати ключовою для продовження реформи, оскільки цього року замість гарантованого законом бюджету у 1,5 мільярда гривень НСТУ отримає вдвічі менше – 776,6 мільйонів гривень.
"Якщо навіть нас не дофінансують, ми знайдемо донорські гроші. Маючи список проектів, ми шукатимемо під них кошти. Для цього плануємо створити відкриту базу проектів. Це зробить процес максимально прозорим, а донори зможуть обрати, який проект вони профінансують", – пояснив член правління Роман Вінтонів.
Крім обсягів фінансування, при виборі проекту для запуску Рада генпродюсерів зважатиме на концепцію розвитку регіонального мовлення, що на цей рік передбачає пріоритет проектів суспільно-політичного та просвітницького напрямів для аудиторій різного віку.
Також в першу чергу запускатимуться ті проекти, що мають особливе значення для регіону (наприклад, присвячені темі АТО у областях, які знаходяться поруч із зоною військових дій, але наразі майже не висвітлюють цю тему).
Проте, оскільки принципом пілотного регіонального відбору творчих проектів є максимальна доступність для учасників відбору, департамент програм включив до переліку вимог спеціальну категорію "інше". Вона містить увесь спектр творчих можливостей та жанрів передач: від серії соціальних роликів до розважальних спецпроектів чи регулярних спортивних програм.
Офіційно внутрішній відбір творчих проектів стартує сьогодні, 12 лютого. Перший етап відбору – пітчинг ідей, на якому працівники філій вперше презентуватимуть свої проекти Раді генпродюсерів розпочнеться 12 березня.