Серед заходів Програми - відшкодування частин відсоткової ставки за кредитами, отриманими краянами на заходи з енергозбереження. Наголошується, що в оптимізації енергетичного балансу області важливою є популяризація серед населення інформації щодо ощадного споживання енергетичних ресурсів.
Йдеться в документі і про такий захід, як створення регіонального центру енергетичного менеджменту. Серед основних його завдань - формування електронної бази даних найбільш енерговитратних установ регіону, визначення чинників, які впливають на значне споживання енергоресурсів та розробка плану дій для досягнення енергоефективності установ. Констатується, що райдержадміністраціями та міськвиконкомами не сформовано служби енергоменеджменту, що негативно впливає на ефективність функціонування цієї Програми.
Далі серед заходів називаються і такі, як проведення енергетичного аудиту та термомодернізації будівель бюджетних установ. Департаментом проведено вибірковий аналіз енергоспоживання 45 бюджетних установ області, в ході якого було встановлено, що 33 з них мають критичний (клас від І до N) рівень енергоспоживання (від 159,62 до 719 кВт-годин на один квадратний метр).
З огляду на це, актуальним є впровадження енергоефективних проектів, направлених на термомодернізацію будівель бюджетних установ для приведення їх теплотехнічних характеристик до нормативних показників.
В числі заходів означено і реалізацію пілотного проекту з будівництва котельні на біомасі. На території області основними ресурсами біомаси є біомаса сільськогосподарського та лісового походження. Наразі, у Закарпатській області серед визначених джерел переважають відходи лісопромислового комплексу.
Щодо результатів виконання Програми енергоефективності та енергозбереження області на 2016–2020 роки, то за даними Держенергоефективності у Закарпатській області за 2017 рік учасниками програми "теплих" кредитів стали більше 3 тисяч родин та 12 об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, які впровадили заходи з енергоефективності на суму більше 82,7 млн грн та 1,9 млн грн відповідно. Сума компенсацій з місцевих бюджетів за кредитами, отриманими на енергозберігаючі заходи, складає 890,3 тис грн. Значення середнього показника розподілу загального обсягу виданих кредитів на придбання „негазових” котлів, енергоефективного обладнання/матеріалів складає 189,7 млн грн, що менше середнього показника по Україні на 10,0 % (210,5 млн грн).
Стосовно проведення енергетичного аудиту, то виконання цього заходу покладено на райдержадміністрації та міськвиконкоми, проте через відсутність фінансування енергетичний аудит на об’єктах бюджетної сфери області не проводився.
Проведення термомодернізації будівель бюджетних установ також покладено на райдержадміністрації та міськвиконкоми, і також через відсутність фінансування термомодернізація будівель бюджетних установ не проводилася. Проте в минулому році було реалізовано 10 проектів термомодернізації будівель бюджетних установ за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку (6 925,5 тис грн) та субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій (державний бюджет – 4 450,3 тис грн; місцеві бюджети – 1 666,1 тис грн).
Пілотний проект з будівництва котельні на біомасі у звітному періоді не реалізований у зв’язку з відсутністю фінансування.
Загальний передбачений обсяг фінансування Програми на 2017 рік складав 205,4 млн грн (98,0 млн грн – державний бюджет, 15,0 млн грн – місцевий бюджет, 92,4 млн грн – інші, залучені відповідно до законодавства кошти). Заходи Регіональної програми фінансувалися частково з місцевого бюджету. Зокрема, відшкодовано частину відсоткової ставки за кредитами, отриманими населенням на заходи з енергозбереження у сумі – 1005,5 тис грн. Також торік реалізовано 10 проектів з термомодернізації будівель бюджетних установ, які фінансувалися за рахунок коштів інших програм, а саме: державний бюджет –11 375,8тис гривень; місцевий бюджет – 1 666,1 тис грн.
Отже, впродовж 2017 року реалізація Програми здійснювалася в межах коштів, виділених з державного та місцевого бюджетів. У зв’язку з відсутністю фінансування на заплановані заходи, Програма виконувалася частково, повідомляє прес-служба Закарпатської облради.