Як стало зрозуміло з виступу міського голови Сергія Ратушняка, оптимізму документ не вселяє. Минулого року Ужгород спрацював добре, виконавши бюджет на 102,3%, отож цьогоріч йому… збільшили показники відрахувань до державної казни: якщо в 2007-му це було 4 млн. 600 тис. грн., то у 2008-му — понад 12 млн. грн.
Звичайно, за такої ситуації місцевий бюджет нагадуватиме охрімову свиту: то тут не вистачає, то там. Так, навіть якщо взяти захищені статті, то на оплату праці бюджетників та нарахування на неї грошей вистачає лише виходячи з нинішніх окладів, уряд же запланував протягом року двічі підвищувати зарплати. А ось на оплату енергоносіїв є лише 63% необхідного. Так само із забезпеченням ліками, харчуванням у лікарнях: на одну людину доведено показник 4 грн. 50 коп. на день, але навіть цієї мізерної суми не вистачає. Тим часом на кожного пацієнта в обласній лікарні відводиться 15 грн. на день. Невже хворі належать до різних “ґатунків”?
Єдина надія на те, що в березні Державний бюджет буде переглянуто, й ужгородська казна матиме якісь кращі умови. А то зараз у нас бюджет розвитку становить понад 2% (хоча мер пообіцяв реально збільшити його в 3—4 рази) при європейських 10% — гроші забирають до центру. Саме з огляду на це, а також через ряд інших моментів (зокрема масову видачу непроіндексованих заощаджень, котрі до того ж можуть спричинити інфляцію) Сергій Ратушняк відгукнувся про прийнятий Верховною Радою Держбюджет та програму Юлії Тимошенко вкрай критично: “Це не прорив, а обрив. Але маємо те, що маємо”. Міський голова наголосив: пропозиції щодо вдосконалення бюджету найближчим часом надішлють голові бюджетного комітету Верховної Ради пану Деркачу.
А загалом, як розповіла на сесії начальник фінуправління Тетяна Матеньканич, бюджет Ужгорода на наступний рік поки що виглядає так: обсяг доходів і видатків становить по 225 915 020 грн., у т. ч. загальний фонд — 212 896 300 грн., спеціальний — 13 018720 грн. (включаючи 2 млн. 330 тис. грн. на бюджет розвитку). На міське самоврядування цьогоріч виділено 11 млн. 647 тис. грн., на освіту — 72 млн. 698 тис. грн., на медицину — 44 млн. 56 тис. грн., на соцзахист — 1 млн. 303 тис. грн., на культуру і мистецтво — 6 млн. 49 тис. грн., фізичну культуру — 1 млн. 393 тис. грн. тощо.
Програма економічного і соціального розвитку міста на 2008 рік тісно пов’язана з бюджетом, отож депутати прийняли і її. Правда, не на все грошей вистачало стільки, як хотілося б, але наразі виходили з теперішніх можливостей, а з’являться кошти — піде дофінансування.
Нарешті внесли зміни й до Положення про надходження плати за тимчасове користування місцями комунальної власності, затверджене ще 4.06.2004 р. (на одному з попередніх засідань це питання викликало жваву дискусію і зрештою було відправлено на доопрацювання). Виявляється, плата за розміщення рекламоносіїв у нас у 5 разів нижча, ніж у Львові (та й в інших містах), тож її підняли удвічі. А щоб через цінову зрівнялівку не було засилля реклами у центрі, дано протокольне доручення управлінню архітектури розробити проект рішення про зонування Ужгорода. Згідно з ним у сесійній залі приймуть коефіцієнти для кожної зони, котрі й будуть застосовувати до затверджених цієї п’ятниці тарифів. До речі, для іногородніх рекламодавців, котрі не платять податки у місцевий бюджет, мер відразу запропонував поставити коефіцієнт 10. Сергій Ратушняк підкреслив, що рішення набирає чинності з дня його прийняття, отож усі, хто розміщує “наочну агітацію”, мають переукласти угоди. Рекламні щити тих, хто цього не зробить, демонтуватимуть без попередження.
Насамкінець депутати розглянули звернення своїх колег із Тернопільської міськради з приводу вшанування жертв геноциду української нації (його вирішили роздати для вивчення всім народним обранцям і повернутися до цього питання наступного разу) та лист Посольства України в Турецькій Республіці щодо започаткування співробітництва між містами Ужгород і Адана. Цю ідею дружно підтримали, тим більше, що майбутні побратими з Адани вже мають на це дозвіл свого парламенту.