Ужгородські підприємці судитимуться з міськрадою за павільйони на автобусних зупинках

В Ужгородському прес-клубі відбулося засідання за участі підприємців, які будували і облаштовували автобусні зупинки у місті Ужгород протягом 2002 – 2010 років і втратили їх за рішенням виконавчого комітету Ужгородської міської ради.

Ужгородські підприємці судитимуться з міськрадою за павільйони на автобусних зупинках

Підприємці та їх представники та заявляють про «віджим майна» з боку міської влади разом з виконком і департаментом міського господарства шляхом незаконних так званих конкурсів на оренду комунального майна, за яких віддають створені підприємцями автобусні зупинки в оренду третім особам, а також фірмам, причетним до посадових осіб. 

Олена Лалакулич розповіла: «Підприємці уклали з міською радою договори, на підставі яких інвестували власні кошти у побудову інфраструктури для міста – майданчиків, їх покриття, навісів, лавичок, загалом облаштування зупинок за затвердженими архітектурою вимогами, ми освітлювали зупинки за власні кошти, вивозили сміття, утримували в належному санітарному стані. За це міськрада надавала у безкоштовне користування на 10 років ділянку поруч із зупинкою для розташування торгового павільйону. Підприємці дотримали усіх норм, строків, їх павільйони були прийняті в експлуатацію та жодних претензій з боку міськради не було. Після закінчення строку підприємці повинні подати заяву на встановлення плати за оренду цих ділянок, на яку мають першочергове право. Можливо, зовнішній вигляд застарів, підприємці готові оновити його, якщо буде укладено договори оренди землі. Для облаштування зупинок і павільйонів підприємці вкладали кошти, дехто брав кредити, які досі не повернуті. Міськрада має нові проекти сучасних зупинок, красивих, у стилі хай-тек, але йдеться про вкладення понад 100 тисяч гривень, треба розуміти, що в нинішній економічній ситуації це занадто великі кошти».

Наразі 14 підприємців готують позови до суду. «Ми хочемо вести діалог з владою, звернулися до мера листом з проханням по особисту зустріч. І хочемо справедливих умов для роботи. Ми довірилися владі, повірили, що інвестиції залучаються на добросовісній основі. А зараз нам не дають працювати нормально далі, у власних приміщеннях. Ми згодні платити за оренду землі, звичайно, але мерія наразі вимагає, щоб ми платили оренду за власні павільйони, а також реконструйовували їх за непідйомні суми», - каже О. Лалакулич.

На павільйон ужгородки Марії Городіштьян вже проведено конкурс і його виграла інша фірма. Підприємець розповіла: «Щоб збудувати цю зупинку (павільйончик «Солодкий кошик»), ми заклали під заставу власний будиночок, навіть не мій, а мамин. Я думала, що на старість років буду мати якийсь прибуток, моя пенсія – 1162 грн, ви розумієте, що на такі гроші прожити неможливо, тим більше ще не сплачений кредит за будівництво павільйону. Тепер я опинилася у такій ситуації, що те, що я будувала – не моє. А влада на старості відбирає у мене, скажемо прямо, шматок хліба. Я будувала за всіма дозволами, з усіма необхідними документами. Не думаю, що можна просто так взяти і відібрати у людини те, за що вона заплатила гроші. Тільки за матеріал я сплатила 38 тисяч гривень у 2005 році, не враховуючи роботу. Загалом все обійшлося у майже 12 тисяч доларів США. У мене ще питання до міської влади: чому не почали з непрацюючих зупинок, закинутих, необлаштованих? Чому відбирають у тих людей, які здійснюють діяльність у утримують зупинки?». 

Підприємець Михайло Терпай додав: «Ми не заробляємо великі кошти на цих зупинках. Сплатити витрати, податок і на прожиття. Додасться ще й оренда землі, імовірно, йтиметься про звільнення працівників, які наразі самі на себе заробляють, а не утримуються державою. Це виглядає як намагання знищити малий бізнес, на жаль».

Тетяна Полтавцева, начальник управління майном департаменту міського господарства Ужгородської міської ради зауважила: «У 2005 році міська рада прийняла рішення залучити підприємців до інвестування в облаштування зупинок. Передбачалося, що будівництво буде здійснено за рахунок підприємців та на 10 років буде надане безкоштовне користування збудованими павільйонами. Підприємці підписалися під чітким строком таких домовленостей. Виконком міськради вирішив поставити обов’язковою умовою здійснення реконструкції зупинок. Наразі зупинки повинні бути приведені у належний стан, відповідно до нового затвердженого вигляду. Міська рада не вважає, що притісняє права підприємців, усі в однакових конкурсних умовах. Там, де конкурс виграв новий підприємець, той, хто вже здійснював діяльність, може виступити суборендарем». 

 
27 жовтня 2017р.

Теги: підприємці, зупинки

Коментарі

Сява сява 2017-10-29 / 01:07:12
Для тeх, кто не в теме (в танке) внесу ясность:
1.Все добротные, капитальные остановки в городе Ужгород, построены на средства частных предпринимателей.
2. Все их "льготы" для п.п.-это безплатное пользование землей под павильенами(чтоб вы понимали в среднем это 400-600грн.в месяц). 3.На строительство остановок вложили от 15 до 30 тыс$ вы думаете зарабатывая по пару тысяч гривен в месяц возможно компенсировать вложеные деньги? Не забывайте, люди круглосуточно освещали, убирали, красили и т.д. остановки.
4.Нигде в договоре не указано что павильйен переходит в собственность города
5.Предприниматели, согласно условий договора,за два месяца до его окончания,официально попросили аренду земли под своими павильенами, совершенно не претендуя на сами остановки, как это преподносится департаментом.Однако департамент настаивает на аренде именно павильена, так как в ближайшем будущем планирует передать их в часные "нужные" руки.А это порядка 70 магазинчиков! Устроят сеть "алкошопов" и никто ничего не будет демонтировать и реконструировать, это все красивые сказки для обывателей. Пару для примера подшаманят с бюджета и все.Что они дурные вкладывать свои кровные для людей?
5.Власти кричат что остановки стали собственностью города сразу как их построили(наглая ложь, все перекрутили как им надо), почему же только в 24.05.2017г вышло решение исполкома 148 про оприходования остановок на балансе города?
6. В итоге власти добются того, что 80% остановок,кроме центра будут заброшены, а новые vip "собственники" увидев как тяжело заработать там минимальные деньги(они привыкли ничего не делая загребать деньги, а там нужно выживать) побросают их, ведь они им достанутся не потом и кровью за свои собственные, деньги, а как всегда на шару.

Кузя 2017-10-28 / 22:02:51
Легко сидiти на диванi й дискутувати про "жахливий"вигляд зупинок, але мiсто не спромоглося в свiй час i на такi. Якби з пiдприемцями провели нормальний дiалог,надали в оренду дiлянки, з умовою приведення зупинок в належний стан, то всi б на це пiшли, це ж нормальнi адекватнi люди. Але в них просто незаконно забирають павiльйони. Повiрте, новi власники не проведуть потрiбну реконструкцiю, бо це економiчно не вигiдно.Але коли майном заволодiють "потрiбнi" люди всi умови чарiвним чином змiняться Зупинки потребують тiльки косметичного ремонту, бо виглядають вони цiлком нормально. Наприклад в Германi' в спальних районах будують тiльки такi, як ви виразилися "будки" ще й з антивандальними решiтками, щоб не зламали, а в нас пропонують всюди скло, та це все поб'ють в першi д мiсяцi. Це виправдано тiльки для центру мiста, де нижча злочиннiсть. Видно нашим мiстянам так i не зрозумiло чому кожен пiдприемець переживае за свое майно, i мало хто i'х пiдтримае, адже всi думають що це i'х не торкнеться i всi вiрять "казочкам" вiд мiськоi' влади.Будемо потiм жалiтися що чекаемо автобуси на побитих скляних зупинках, якi вже жоден пiдприемець не вiдремонтуе,вiдiбють всю охоту раз i назавжди.
Прикро, коли будують супермаркет не вимагають жодного iнфраструктурного iнвестування, i при цьому видiляють землi в оренду строком на понад 50 рокiв, убезпечуючи вiд ризикiв змiни власникiв майна.А тут вперше пiдприемцi повiрили в справедливу спiвпрацю, але на жаль все як завжди.

НОВИНИ: Соціо

19:23
На російській Курщині поліг Іван Пукіш з Сускова Полянської громади на Мукачівщині
23:31
"Укрзалізниця" призначила на 2025-й нові рейси на Закарпаття та пришвидшила вже існуючі
19:54
"Укрзалізниця" з 15 грудня запускає прямий щоденний поїзд Київ – Будапешт і пересадковий маршрут через Чоп до Братислави
15:50
/ 1
На російській Курщині поліг Олександр Хром'як з Великого Бичкова на Рахівщині
15:26
/ 2
У Розівці біля Ужгорода попрощалися з полеглим Героєм Михайлом Ковачем
14:05
/ 1
За смертельне травмування вантажівкою жінки-пішохода і втечу за межі Закарпаття водієві з Мукачівщини загрожує до 8 років ув'язнення
13:51
У Нижньому Солотвині на Ужгородщині ужгородка на Peugeot травмувала на "зебрі" 15-річну дівчину і перекинулася в кювет
10:59
Відключень електроенергії на Закарпатті у четвер не передбачається, "до окремої команди" – "Закарпаттяобленерго"
23:55
В Ужгороді пожежні навчалися ліквідовувати загорання у 16-поверхівці
19:23
"Закарпаттяобленерго" повідомило про відміну раніше "анонсованих" відключень електроенергії 20 листопада з 19:00 до 22:00
17:06
"Закарпаттяобленерго" повідомило про застосування графіка погодинних відключень електроенергії 20 листопада з 16:30 до 22:00
11:18
В Ужгороді рятувальники 2 дні планово навчатимуться ліквідовувати НС на 16-поверхівках
11:12
/ 1
У середу на Закарпатті електроенергію не відключатимуть – "Закарпаттяобленерго"
17:58
В ужгородському скансені та мукачівському замку відкриють резиденції святого Миколая
14:43
/ 4
У Мукачеві у 37 локаціях висадили 570 сакур, закуплених коштом мера
11:00
/ 1
У середу в Ужгороді прощатимуться з полеглим захисником Михайлом Шишкою
09:27
У вівторок на Закарпатті електроенергію не відключатимуть – "Закарпаттяобленерго"
18:39
/ 1
У Мукачеві почали встановлювати різдвяну ялинку
21:39
/ 3
З понеділка на Закарпатті впроваджуються графіки погодинних відключень електроенергії
20:18
/ 1
Стало відомо про загибель Івана Савули з Дубового, що з червня вважався зниклим безвісти
19:32
Закарпатський сир "Лопта" здобув "срібло" на міжнародному конкурсі сирів у Португалії
18:09
У понеділок тимчасово не працюватиме ПП "Убля – Малий Березний" на кордоні зі Словаччиною
16:26
/ 6
На Закарпатті відбулася Всеукраїнська конференція військових капеланів УГКЦ
15:05
Годинник капітана пароплава Carpathia, що врятував пасажирів "Титаніка", продали за рекордні $2 млн
22:29
/ 1
Майже половина мукачівців їздять у громадському транспорті безкоштовно
» Всі новини