Для регіону також характерні високі темпи зростання обсягів інвестицій в основний капітал та доходів місцевих бюджетів. Такі рейтингові показники оприлюднили сьогодні, 27 липня, на розширеному засіданні колегії обласної державної адміністрації. На порядок денний були винесені два важливі для краю питання: підсумки економічного та соціального розвитку області і стан виконання місцевих бюджетів за перше півріччя 2006 року.
Результати першого півріччя поточного року засвідчили позитивні зміни в економіці. Забезпечено зростання обсягів промислового виробництва, темпи якого склали 117,9 відсотка до минулорічних показників. Це відбулося, насамперед, за рахунок збільшення на 39,2 відсотка обсягів виробництва на підприємствах машинобудування та більш ніж на 6 відсотків – на підприємствах харчової промисловості та переробки сільськогосподарських продуктів. Активізувалась інвестиційна та будівельна діяльність. Зокрема протягом 1 півріччя розпочали роботу 11 об`єктів туристично-рекреаційного призначення, в стадії будівництва – ще 16, у тому числі 5 гірськолижних витягів. Зросли обсяги роздрібної торгівлі та ресторанного господарства, нефінансових послуг. Підвищився рівень розрахунків населення та підприємств житлово-комунального господарства за електроенергію та природний газ. Здійснюється комплекс заходів по енергозбереженню.
Створено понад 18 тисяч нових робочих місць, зріс рівень працевлаштування населення. Позитивні тенденції збереглися і в розвитку освіти, охорони здоров`я, фізичної культури і спорту. На початок липня оздоровлено майже 40 відсотків від загальної кількості дітей шкільного віку. Зросла середньомісячна заробітна плата, яка у травні склала 834,3 грн., що на 33 відсотки перевищує відповідний період минулого року і в 1,7 раза – встановлений прожитковий мінімум для працездатної особи. Разом з тим, середньомісячна зарплата залишається нижчою від середньої по країні майже на 17 відсотків. Найнижчими показники залишаються в Іршавському, Тячівському районах та місті Берегові.
Підсумки економічного і соціального розвитку області свідчать і про те, що в умовах зростання платоспроможності населення погіршилася фінансова дисципліна, зросли податкові борги та заборгованість з виплати заробітної плати. Станом на перше червня 2006 року ця заборгованість зросла порівняно з початком року у 2,1 раза. Найбільша частка боргу припадає на Тячівський, Ужгородський, Свалявський, Рахівський і Виноградівський райони. Найбільшим боржником сьогодні залишається Солотвинський солерудник, що на Тячівщині. На 1 червня борг склав 756,6 тис. грн. Хоча тут є й об’єктивні труднощі, зокрема аварії на шахтах, технічна занедбаність, непередбачувані відновлювальні роботи, але вони не можуть і не повинні ставати причиною невиплати зарплати.
В аграрному секторі у порівнянні з І півріччям 2005 року на 0,8 відсотка скорочено обсяги валової продукції сільського господарства. Спад виробництва всіх основних видів продукції тваринництва допустив, зокрема, Ужгородський район, який має значні потенційні можливості для розвитку галузі. В той же час, здійснені заходи з відновлення роботи свинокомплексів, фінансовій підтримці вівчарства дозволили збільшити поголів'я свиней, овець та кіз на 1,8 та 3,9 відсотка.
Що ж до підсумків виконання місцевих бюджетів у І півріччі 2006 року, то вони доволі позитивні. Надходження податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів усіх рівнів порівняно з аналогічним періодом минулого року зросли на 31,6 відсотка і склали більше 800 мільйонів гривень.
Разом з тим, члени колегії облдержадміністрації відзначили низку негативних тенденцій, над якими для досягнення позитивного результату у II півріччі повинні попрацювати як райдержадміністрації, міськвиконкоми, органи місцевого самоврядування, контролюючі органи, так і розпорядники коштів місцевих бюджетів. Серед проблем варто зазначити невиконання планів доходів загального фонду місцевих бюджетів у трьох адміністративно-територіальних одиницях – містах Берегово, Мукачево та Хуст. Також на колегії звернули увагу керівників окремих міст та районів на низький рівень надходження доходів, що є джерелом бюджету розвитку, – у містах Хуст і Берегово та у Берегівському, Тячівському і Міжгірському районах.
Незадовільною визнали роботу деяких райдержадміністрацій та міськвиконкомів, головних розпорядників коштів обласного бюджету щодо використання коштів субвенцій з державного бюджету. Часто через відсутність проектно-кошторисної документації, тендерної документації, титульних списків, належно оформлених договорів кошти погано недоосвоюються. Зокрема це стосується субвенції з державного бюджету для ліквідації наслідків стихійного лиха. Голів райдержадміністрацій та міськвиконкомів попередили про персональну відповідальність за своєчасне і повне її використання.
Члени колегії, проаналізувавши економічне, соціальне і фінансове життя Закарпаття за півроку, прийняли низку рішень та доручень. Основну увагу зосереджено на поліпшенні стану справ у галузі тваринництва, реформуванні житлово-комунального господарства, забезпеченні своєчасної виплати заробітної плати, стовідсоткової проплати за спожиті енергоносії, важливості ліквідації відставань по планах виконання місцевих бюджетів. Також для збільшення надходжень плати за землю буде проаналізовано ставки орендної плати як юридичним, так і фізичним особам, активізовано проведення грошової оцінки землі.
Прес-служба Закарпатської ОДА
27 липня 2006р.
Теги: