Про це він поінформував під час виступу на форумі UkrCemFor 2017, повідомляє Центр транспортних стратегій.
«Ми давно говоримо про цементні дороги. І моя мрія, як міністра, щоб, принаймні, Схід і Південь України мали бетонне покриття автодоріг. Плани 2015-2016 рр. було зруйновано нашою реальністю, коли 95% автодоріг були вже непридатні для використання. Ми маємо їх зараз ремонтувати і відновлювати до попереднього стану... Одночасно, дивлячись вперед, ми розуміємо, що альтернативи бетонним дорогам немає. З таких доріг, які ми вже плануємо побудувати у бетоні, - це будуть дороги Дніпропетровської, Миколаївської, Закарпатської областей. Це буде, принаймні, південна частина дороги, яка з'єднає Гданськ і Одесу», - повідомив міністр.
Раніше повідомлялося, що транспортний коридор Львів-Херсон може отримати ділянки доріг з бетонним покриттям. За словами директора ДП «Укрдорінвест» Олени Криворучко, на даний момент спільно із Світовим банком ведеться відбір консультанта для розробки ТЕО транспортного коридору від Львова до Херсона, включаючи припортові райони.
Нагадаємо також, що в уряді продовжують вивчення ідеї про будівництво бетонних доріг у районі українських портів, де дорожнє полотно піддається прискореному зношенню в результаті проїзду великовантажних машин.
Чиновникам служб автодоріг та їх підрядникам буде важче вкрасти державні кошти на бетонних дорогах, оскільки вони не передбачають найкорупційнішого виду дорожніх робіт — ямкового ремонту. Про це в коментарі УНН заявив член Українського товариства інвестиційних професіоналів Ростислав Чайківський, коментуючи анансований владою частковий перехід України з асфальтних доріг на бетонні.
"Бетонні дороги в Україні не є популярними. Причина банальна – на бетонних дорогах немає такого поняття, як ямковий ремонт, де безконтрольно можна щороку списувати мільярди коштів. З бетонними дорогами інакше: збудував один раз і з мінімальною підтримкою вони будуть дуже довго стояти", — пояснив він.
Як зауважив Р.Чайківський, бетонні дороги коштують дешевше ніж асфальтні.
"Я переконаний, що бетонні дороги – це дуже перспективно і необхідно. По-перше, бетонні дороги в кілька разів стійкіші за асфальтні. По-друге, будівництво бетонних доріг Україні обійдеться значно дешевше, ніж асфальтні. Адже, ключовий елемент собівартості асфальтних доріг – нафта, чого Україна у власності не має. А матеріалу для бетону у нас безліч, що і робить ці дороги значно дешевшими. Тобто, Україна має всі можливості будувати дешеві і значно міцніші дороги", — наголосив він.
Р.Чайківський порекомендував орієнтуватися на досвід США та Білорусі. Ці країни давно перейшли на бетонні дороги і знають як іх будувати.
"Штати мають позитивний досвід, Білорусь давно будує бетонні дороги. Я знаю про Кільцеву дорогу навколо Мінська, яка дуже гарно побудована. І в Україні є компанії, які знають як такі дороги будувати. Світовий банк підтримує такі проекти. І щоб Україні не вигадувати велосипед, треба просто брати приклад досвідчених країн у цьому напрямку", — наголосив він.