Дебати проходили за британською системою. Участь в турнірі взяли 8 команд по двоє гравців у кожній. Кожна команда за жеребом мала відстоювати тезу у якості “влади” або ж її заперечувати в якості “опозиції”.
Усі три теми дебатного турніру стосувалися залучення молоді до політичних процесів, зокрема, щодо участі в прийнятті рішень органами влади, щодо застосування гаджетів для електронного голосування на місцевих виборах та щодо балотування молоді у депутати місцевих рад.
Боротьба команд була емоційною, однак молоді люди досить аргументовано відстоювали позицію “влади” чи “опозиції” залежно від ролі команди. Головною думкою захисту було партнерство з владою, те, що молодь є рушієм змін, тому саме вона має брати відповідальність на себе та за громаду, опоненти ж в свою чергу наголошували на відсутності досвіду. Але з іншого боку, як здобути досвід, не зробивши першого кроку? Так само наголошувалося, що для будь-якої громади краще еволюційний шлях, ніж юнацький максималізм тощо.
Голова журі, заступник Ужгородського міського голови Олександр Білак за підсумками дебатів відзначив достойну боротьбу усіх команд. Разом з цим, було прийнято рішення надати усім учасникам дебатного турніру можливість пройти стажування в будь-якому підрозділі виконкому Ужгородської міської ради, а для команд переможців незабаром буде організовано зустріч з міським головою Богданом Андріївим. Також, за бажанням, молоді люди зможуть познайомитися із депутатами, які представляють у міській раді різні політичні сили.
Отож переможцями турніру стали команда “Мажоритарщиків” (юридичний факультет) – Величко Павло та Дьордь Василь; друге місце у команди “Земельщики в темі” (географічний факультет) – Беля-Кемінь Маріанна та Юричканич Діана; третє – у команди “Політологів” (соціологічний факультет) – Гліба Ігор та Сібулатов Олександр.
За словами регіонального координатора Інституту Республіка Миколи Яцкова, студентські дебати – це модель, яка демонструє, як відбувається насправді прийняття рішень у нашій країні. У кожній місцевій раді є різні депутатські фракції, групи, які відстоюють власні переконання. Тому, аби молодь була учасником прийняття рішень, вона має належним чином готуватися та підкріплювати свої петиції сильними аргументами і фактами.
Після дебатного турніру учасники команд, а також вболівальники отримали посібник “Інструментарій для громадян”.