...Кожна епоха має ті чи інші суспільні хвороби, серед них -- і реклама. Останнім часом досить поширеним видом рекламоносіїв стали рекламні щити, т.зв. бігборди. Прикро, що вони в основному пропонують товар, який таїть загрозу нашому здоров’ю. Мова про алкогольні і тютюнові вироби. Складається враження, що їхніх виробників цікавлять тільки прибутки.
Реклама сигарет викликає щонайменше здивування від алогічності. Одна, наприклад, гласить: оновлений образ твого задоволення. А внизу -- попередження: куріння може викликати рак. Отже, відчуватимете задоволення від того, що маєте добрий шанс захворіти на рак? Боронь Боже від такого "задоволення"! Інша, скажімо, пропонує: все -- чого бажаєш насправді! Невже ви справді бажаєте захворіти на злоякісну пухлину і стати пацієнтом онкодиспансеру?
Не меншу загрозу таїть алкогольна реклама, котра пропонує спробувати різне високоградусне пійло: тільки найкраще; кращий вибір зробити легко; новий захист, лазер, голограма... Та мимоволі виникає запитання: чим обернеться те найкраще для сім'ї? Можливо, п’яний газда зганятиме свою злість на рідних. Скільки випадків відомо, коли у пориві гніву люди, будучи напідпитку, позбавляли життя своїх рідних. А водій, котрий сів за кермо під "мухою"?.. Він же є потенційною небезпекою для інших учасників дорожнього руху.
На підтвердження сказаного -- кілька прикладів. Мабуть, читачі добре пам'ятають жахливе убивство в Ужгороді, де господар убив дружину та двох малолітніх дітей. Криваве дійство сталося після вживання оковитої. А вбивство подружжя в ужгородському мікрорайоні Червениця? Два молоді зловмисники перед кривавою оргією також розпивали спиртне. “Зелений змій” став причиною і недавнього вбивства на Перечинщині, де, нагадаємо, п'яний молодик буквально закатував свою співмешканку.
Як же вирішити цю проблему? Можливо, варто скористатися досвідом інших держав. Скажімо, у Швеції магазин, який торгує спиртним, може знаходитися тільки на околиці міста, а товар тут реалізують лише протягом кількох годин. До того ж любителів оковитої там беруть на спеціальний облік і уважно пильнують, аби ті після вживання алкоголю чогось не накоїли. Подібний “сухий” закон існує і в інших країнах Європи. А що в нас?..
У народі кажуть: “Що посієш, те й пожнеш”. Плоди ж алкогольно-тютюнової продукції є гіркими. Переконуються в цьому ті, хто став їхньою жертвою...