У нараді взяли участь в.п. голови облради Йосип Борто, в.о директора департаменту житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури ОДА Едуард Маляр, головний інженер Служби автомобільних доріг в Закарпатській області Василь Стадник, перший заступник голови Берегівської РДА Віталій Матій, перший заступник голови Берегівської міської ради Гейза Орос та ін.
Як зазначив Йосип Борто, велика ймовірність того, що цього року в основному за кошти ЄС буде проведена реконструкція пункту пропуску Лужанка–Берегшурань та облаштування інфраструктури для оформлення вантажного автотранспорту. При реалізації цих планів для усунення автозаторів на дорозі регіонального значення Мукачево-Берегово, яка проходить через центр міста Берегова, важливо найближчим часом вирішити питання будівництва об’їзної дороги навколо м.Берегова.
Усвідомлюючи важливість цього питання в рамках розвитку Пан'європейського транспортного коридору №5 за маршрутом Трієст-Любляна-Будапешт-Братислава-Ужгород-Львів-Київ на території Угорщини практично завершено будівництво нової автомагістралі у напрямку українсько-угорського кордону. З території Угорщини через КПП Лужанка–Берегшурань очікується значне зростання потоку транспорту, - наголосив Йосип Йосипович. Тепер слово – за українською стороною.
У ході обговорення порушених питань наголошувалось, що цей проект вже має свою історію. Затверджувався він у 2007 році. Відповідним розпорядженням Кабміну України передбачалось завершення цього об’єкта ще у 2010 році. Кошторисна вартість його становила 149 млн. грн. (звісно, у цінах 2007 р.).
Загальна протяжність об’їзної дороги – 14,8 км з двома шляхопроводами та двома мостами. Замовник робіт – Державне агентство автодоріг України.
На нині виконання робіт на цьому дорожньому проекті становить 25,1 млн. грн., а попередньо до скоригованої проектно-кошторисної документації орієнтовна вартість будівельно-монтажних робіт становить на сьогодні в межах 500 млн.грн.
Обласна рада та обласна державна адміністрація зі свого боку провели низку нарад, у т.ч. й спільно із представниками відповідних міністерств і служб Угорщини. Надіслано ряд звернень в органи державної влади України з проханням виділити кошти на продовження будівництва цієї важливої дороги. Але, на жаль, справа не зрушилася з місця.
На думку Василя Стадника, логічно проект поділити на чотири пускові комплекси і поетапно йти до його завершення.
Як зазначалось на цій нараді, для завершення робіт облдержадміністрація спільно з Головним управлінням Держземагенства України, Службою автомобільних доріг України в Закарпатській області та представниками угорського уряду опрацьовували питання про можливості співфінансування угорським Ексімбанк (EXIMBANK) під державні гарантії будівництва об’їзної автодороги.
Як стало відомо, 4 грудня 2015 р. у Будапешті відбувся угорсько-український бізнес-форум, на якому перший заступник Міністра інфраструктури України В. Шульмейстер заявив, що з метою вирішення цього давно наболілого питання українська сторона готова розглянути різні пропозиції, у т.ч. й ті, що поступили з Угорщини. Тому Державне агентство автомобільних доріг України готове до співпраці з угорською стороною, але без надання державних гарантій.
Ситуація ускладнюється й іншим питанням, як зазначали учасники наради. А це відведення земельних ділянок під цей об’єкт на місцях. Люди неохоче йдуть на співпрацю.
Як підсумував Йосип Борто, маємо предметно і відповідально попрацювати з кожним власником земельної ділянки окремо, провести реєстр земельних ділянок, направити відповідне Звернення обласної ради на адресу КМУ щодо пошуку шляхів фінансування в необхідних обсягах будівництва об’їзної дороги навколо Берегова та облаштування КПП «Лужанка», повідомили Закарпаття онлайн у прес-службі обласної ради.
прикол 2016-01-18 / 23:33:38
про це успішно говорять вже років 10!
Михайло 2016-01-18 / 22:27:19
Не можу поняти, як тупий бичкiвський багет Маляр пробився на таку посаду?!