Валерій Вощевський звернув увагу на Закарпатську область, зокрема на залізничну лікарню в Ужгороді. Віце-прем’єр-міністр поцікавився, в чому полягає конфлікт та незадоволення працівників медичного закладу.
Голова Закарпатської ОДА Василь Губаль повідомив, що рішення Ужгородської міської ради та Ужгородської районної ради з цього питання направлено в Кабмін ще чотири місяці тому. Ужгород свої зобов’язання виконав вчасно, нині вся затримка саме за центральною владою.
Міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський пояснює ситуацію, що лише 8 з 141 пакетів документів щодо передачі залізничних лікарень з державної в комунальну власність наразі відповідають усім вимогам нинішнього законодавства.
Вся справа в тому, що алгоритм передачі цих об’єктів міністерство розробило не зовсім вірно і тепер всі проекти рішень сесій потрібно доповнити пунктами про неможливість перепрофілювання цих закладів та їх приватизацію.
Утім, запевняє Андрій Пивоварський, ця вимога не суперечитиме бажанню багатьох областей передати медичні заклади на баланс Міністерства оборони України. Всі роз’яснення з цього питання Міністерство інфраструктури України надішле областям уже сьогодні.
Щодо фінансування лікарень, Василь Губаль наголосив, що з відтермінуванням прийняття такого рішення, дуже гостро постає питання фінансування. Закарпатська область має кошти на медзаклад лише до липня, тому проблему слід вирішувати терміново за рахунок субвенцій з державного бюджету.
Другим питанням на порядку денному було переведення обласних відділень Укравтодору у комунальну власність. Міністерство інфраструктури України хоче зробити спробу реформувати систему обслуговування, ремонту та будівництва доріг уже цього року, проте розпочнеться цей процес із пілотних проектів у двох областях.
Найдовше обговорювалося питання використання коштів, наданих відповідно до міжнародних програм. Найглибше вивчили питання ямкового ремонту державних та місцевих доріг. Підрядники, які ремонтують головні автомагістралі України нарікають на затримку фінансування.
Закарпаття, як і решта областей України, не отримувало державних асигнувань на цю статтю витрат уже 45 днів. У Кабміні запевняють, що 407 мільйони гривень, які ще були на рахунках казначейства, вчора підкріпили документами Міністерства фінансів України, відтак скоро ці кошти надійдуть у регіони. Це гроші за травень.
Тим не менше, багато областей нарікають на те, що виділених грошей не достатньо та просять зробити перерахунок з зимових на літні місяці, коли роботи виконуватимуться в найбільшому об’ємі.
На нараді наголосили, що наразі найбільш пріоритетним є ямковий ремонт державних доріг. На сьогодні покриття, що уражено ямами і потребує негайного ремонту, загалом складає 5 мільйонів квадратних метрів. На кожен м. кв. доріг для латання ям іде по 400 гривень.