Механічним способом будувати тунель було б швидше, безпечніше, однак дорожче. Більшість робітників відкрили для себе нову технологію роботи. Втім, успішно пройшли більшу половину шляху.
"Після цього ми зробимо і гідроізоляцію, і нанесемо ще один шар, - розповів начальник "Львівської залізниці" Богдан Піх. - Також після того як укріплять верх тунелю, візьмуться на нижню частину".
Об'єкт має стратегічне значення, адже дозволить рухатись поїздам двома коліями, на відміну від старого - одноколійного Бескидського тунелю.
"Кількість товарів обігу між Україною і Євросоюзом суттєво збільшиться і зменшиться собівартість самих перевезень, тому що поїзди швидше рухатимуться двома коліями і з набагато більшою швидкістю", - пояснив голова Львівської облдержадміністрації Олег Синютка.
Новий тунель буде і безпечніший, адже попередній - в аварійному стані. Його збудували близько 130-ти років тому і кілька разів руйнували під час ІІ світової.
Вартість робіт сягає 103 млн євро та фінансується за кошти Європейського банку реконструкції і розвитку, а також кошти Львівської залізниці – 600 млн грн.
Довідка:
Згідно з основними техніко-економічними показниками проекту, довжина тунелю становитиме 1,765 км, ширина – 10,5 м, висота – 8,5 м. Інженерна споруда пролягатиме на глибині 180 м від поверхні Бескидського хребта. Новий тунель будується на відстані 30 метрів від існуючого.
Після закінчення проходки тунелю фахівцями ПрАт «БА Інтербудмонтаж Україна» залізничничники прокладуть колії, мережі зв’язку та електрифікують цю дільницю.
Роботи із будівництва нового Бескидського тунелю, що почалися 29 жовтня 2013 року, планується закінчити у І кварталі 2017 року.
Новий тунель буде обладнано сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляцією, відеонаглядом, контрольними датчиками визначення рівня шкідливих газів, а також постійним моніторингом внутрішнього стану, засобами пожежної безпеки і системою антикорозійного захисту.
ZIK