Ужгородська міськрада, захопившись “дерибаном”, в обхід закону підготувала на сесію черговий “пакет” земельних питань

На чергову сесію Ужгородської міської ради підготовлений до розгляду черговий пакет земельних питань. Вже за відпрацьованою схемою у будівлі на Поштовій вчергове вдалися до роздачі у приватні руки земель громади. Вже звично – по інерції та ігноруючи голос здорового глузду. А значить, не враховуючи те, що розгляд та ухвалення питань позитивним голосуванням обернеться для конкретних посадових осіб кримінальною відповідальністю. Бо ж Закон України “Про регулювання містобудівної діяльності” чітко прописує – а з початку цього року без жодних поблажок – чітку процедуру розгляду земельних питань. Дотримуватись якої в Ужгороді депутати просто не можуть за відсутності потрібних для цього документів. А отже, на розгляд земельних питань неочікувано для самих депутатів та чиновників міськради має бути накладений ситуативний мораторій. 

Так, з 1 січня поточного року набрав повної сили Закон України “Про регулювання містобудівної діяльності”. Ч. 1 ст. 16 згаданого законодавчого акту регламентовано: “Планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них". З усіх трьох необхідних для розпоряджання землею органами місцевого самоврядування документів в Ужгороді готовий і затверджений лише 1 — генеральний план. І той — в редакції 2004 року, не оновлений та не корегований відповідно до умов та реалій сучасності.

Згаданий закон був дописаний та проголосований парламентом ще 2011 року. Однак, з огляду на відсутність на той час у більшості населених пунктів усіх трьох складових для виконання законодавчого акту, введення його в дію було відтерміновано на рік — аби органи місцевого самоврядування привели у відповідність потрібну документацію. Втім, за рік цього не сталось, і — введення закону в дію знову відстрочили. Як і наступні кілька разів — аж до 2015 року. Коли, починаючи з 1 січня Закон України “Про регулювання містобудівної діяльності” набрав повної сили, забороняючи здійснювати управління землями на місцях без дотримання прописаних у ньому правилах. 

Так, ч. 3 ст. 24 згаданого закону чорним по білому прописано:  “У разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється”. В Ужгороді наразі з усіх необхідних для розпорядження землею, прописаних у законі документів, наявний тільки і виключно генплан у редакції 2004 року. Ні  плану зонування територій, ні детального плану території місто не має. А відтак, підготовка до розгляду сесією і власне розгляд вже депутатським корпусом будь-яких земельних питань є прямим порушенням законодавства України із подальшим настанням кримінальної відповідальності. 

За інформацією Закарпаття онлайн, “верхівку” міськради вповноважені органи вже “просвітили” стосовно потенційного протизаконного “бєзпрєделу” в разі розгляду та голосування за земельні питання, підготовлені до розгляду до наступної сесії 19 лютого. Розробникам зазначених проектів було рекомендовано зняти з порядку денного згадані питання, втім, на офіційному сайті міської ради станом на вечір четверга згадані документи ще були опубліковані.

Серед них — і низка проектів земельних рішень, які в ході підготовки до відчуження землі були погоджені нинішнім в.о. головного архітектора міста. Знову ж таки — протизаконно та з майбутньою для нього кримінальною відповідальністю. Адже документи, схвалені депутатським корпусом (який, як колективний орган, відповідальності за прийняття незаконних рішень не несе) опісля, всупереч генплану міста, що є кричущим і кримінально караним фактом, були підписані нинішнім в.о начальника управління архітектури та містобудування Михайлом Івегешем. 

Погоджувати власним підписом пропоновані до розгляду проекти земельних рішень уповноважений, за законом, виключно начальник управління архітектури та містобудування, він же — головний архітектор міста. Його ж обов'язком та відповідальністю є гальмування усіх тих «пропозицій» по комунальній чи державній землі, які виходять за рамки закону. Однак, черговий «пакет» проектів земельних рішень був запропонований до розгляду сесії – й досі залишається оприлюдненим на офіційному сайті міської ради. Що наштовхує на висновок про те, що «потрібні документи» тимчасовий начальник управління архітектури таки підписав. 

Підставившись сам. Погодившись легалізувати здійснюване депутатським корпусом на чолі із «залишенцями» режиму Януковича мародерство. Взявши на себе відповідальність на майбутнє за протизаконні підписи під земельними документами. Тоді як чиновницький апарат, на догоду та з власними посадово-депутатськими інтересами, проковтнувши чергову жертву-«підписанта» потрібних документів, шукатиме нові шпаринки в законодавстві та винаходитиме шляхи в обхід прописаного Верховною Радою. Бо, як свідчать голосування на сесіях, «дерибан» – це не тільки сьогодні і ситуативно. «Дерибан» – це укорінена злочинна звичка, породжена роками безкарності та вседозволеності. Виводити яку в міській раді обласного центру Закарпаття аж ніяк не зацікавлені – достатньо переглянути, аби в цьому упевнитись, все ще актуальний на офіційному сайті міськради порядок денний прийдешньої сесії.