Сторони обговорили питання розбудови нових пунктів пропуску на угорсько-українській ділянці кордону, яка становить 137 км, де межують Закарпаття та Саболч-Сатмар-Березька область Угорщини.
Представники Угорщини інформували, що цьогоріч фахівцями координаційного центру розвитку транспортних сполучень проведена величезна робота: від загального техніко-економічного обґрунтування, вибору транспортних сполучень (зв’язків) для подальшого проектування на основі списку пріоритетів до проекту план дій. Проаналізовано вплив того, як нова транспортна мережа вплине на сучасний транспортний рух у регіоні.
Начальник управління розвитку прикордонної економіки Міністерства зовнішньої економіки та закордонних справ Угорщини Петер Кішш-Парціу повідомив, що на сьогодні угорською стороною проведено загальний аналіз 23 можливих пунктів перетину кордону поруч із наявними. А восени - детальний аналіз обраних точок перетину. Також проведено опитування громад, зйомки транспортного сполучення, узгоджено результати з службами охорони довкілля, природи і вод, на часі - затвердження проекту плану дій на 1 квартал 2015 року. Загалом на міжурядовому рівні вже домовлено про відкриття трьох нових пунктів пропуску. Окрім пункту пропуску поблизу Великої Паладі, їх заплановано відкрити поблизу сіл Бадалово та Саловка.
До прикладу, перетин кордону Нодьгодош – Велика Паладь. Тут з угорської сторони вже зведено дорогу між населеним пунктом Нодьгодош та державним кордоном з шириною твердого покриття 5,50 м та загальною шириною 7,50 м, а також завершено реконструкцію моста. Усі підготовчі роботи по КПП, а також повну розбудову на угорській стороні взяла на себе Угорщина. Тут буде функціонувати спільна система огляду. З української сторони потрібно звести дорогу протяжністю 9 кілометрів. Угорці вважають, що проект можливо співфінансувати коштом фондів ЄС.
Іштван Йоо також повідомив, що Угорщина розробила національну стратегію розвитку транспортного сполучення. На проект виділятимуть кошти з фондів ЄС. Велика увага надається транскордонній співпраці, розвитку прилеглої до кордону інфраструктури. «Тому ми звернули увагу при розробці стратегії на інтереси країн, які межують з Угорщиною», - зазначив комісар.
Представники угорського міністерства повідомили про наміри Угорщини звести автобан до Загоні та до Берегшурані, реконструювати пункт пропуску «Берегшурань-Лужанка».
Василь Губаль як позитив відзначив, що зустрічі з угорськими партнерами відбуваються доволі часто. І це свідчить про те, що співпраця стає динамічнішою. Голова ОДА констатував, що в нинішній непростій ситуації українська сторона розраховує на підтримку від угорців. «Наразі бюджет на 2015 рік ще не затверджено. Але ми бачимо реальний стан справ у фінансовій галузі, і він не є втішним. Велика частка з бюджету йде на фінансування оборони країни. Так, ми виділили з обласного бюджету 20 млн. гривень на підтримку військових. Якщо агресію буде зупинено, звісно ж буде йти мова й і про нові проекти. Ми розраховуємо на інвестиційні проекти, на проекти з фондів ЄС, будемо шукати резерви. Наше бажання, щоб ці проекти мали продовження на закарпатській землі», - зазначив керівник краю.
На зустрічі голова облради просив сприяння у запуску автобусного сполучення Берегово-Вашарошнамень-Ніредьгаза та Ужгород-Кішварда-Ніредьгаза. Керівництво Закарпаття вже звернулося з відповідною пропозицією до мінінфраструктури. Угорська сторона повідомила, що це питання буде розглянуто ними вже цього тижня.
В ході зустрічі було домовлено, що протягом двох днів будуть напрацьовані пропозиції для угорської сторони щодо спільних проектів. Також представники Угорщини планують оглянути ділянки кордону, де заплановано відкрити нові пункти пропуску, повідомляють у прес-службі Закарпатської облради.
Вуйко Славко 2014-12-16 / 23:48:03
Закарпаття - це Україна! Тож нехай не планують тут іншого.