Телефон довіри Держмитслужби України. Підсумки роботи у першому півріччі 2007 року

Позаду півроку напруженої й корисної праці. Відповідно до проголошеної мети функціонування, телефон довіри Держмитслужби продовжував тримати руку на пульсі процесів і подій, що відбувалися у митної служби, віддзеркалюючи стан справ на митному кордоні України, суворо дотримуючись при цьому вимог Порядку роботи з повідомленнями, що надходять за телефоном довіри Держмитслужби України, затвердженого наказом Держмитслужби від 10.08.2006 № 684.

Телефон довіри Держмитслужби України. Підсумки роботи у першому півріччі 2007 рокуПротягом 1-го півріччя 2007 року за багатоканальним телефоном довіри Держмитслужби (8 800 50 13 13 0) надійшло 434 повідомлення (у першому півріччі 2006 р. – 518) переважно від фізичних осіб (235), з них 15 % анонімно, 4 - від імені працівників митних органів. Від юридичних осіб отримано 199 повідомлень: 160 - від підприємців, 39 - від перевізників.

Практично незмінною залишається таблиця лідерів, стосовно яких за телефоном довіри надходить найбільша кількість повідомлень: це Західна регіональна (50 повідомлень), Київська регіональна (30), Ягодинська (28), Глухівська (27), Магістральна (23), Ужгородська (22) митниці.

Як свідчить аналіз, при загальній тенденції до зменшення кількості звернень осіб за телефоном довіри, спостерігається збільшення питомої ваги повідомлень, що містять інформацію про затримки при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, які у 43 % виникали у зв’язку з перевіркою митної вартості товарів та їх класифікації згідно УКТ ЗЕД, а у 36 % - необхідністю додаткових роз’яснень громадянам обов’язковості виконання ними вимог митного законодавства при переміщенні транспортних засобів.

Зросла, нажаль, й питома вага повідомлень про можливі правопорушення у сфері службової діяльності з боку працівників митної служби. У першому півріччі поточного року Департаментом внутрішньої безпеки Держмитслужби на підставі інформації, отриманої за телефоном довіри, було ініційовано два службових розслідування. За результатами одного з них, проведеного Житомирською митницею, у діях працівників митного поста „Овруч” встановлені порушення при митному оформленні 3-х транспортних засобів, ввезених громадянами України без сплати належних митних платежів у сумі 180408,05 грн. На підставі цих матеріалів прокуратурою Житомирської області порушено кримінальну справу за фактом зловживання службовим становищем посадовими особами митного поста за ознаками складу злочину, передбаченого ч. 3 ст. 364 Кримінального кодексу України.

За результатами іншого службового розслідування, проведеного комісією Держмитслужби України стосовно посадових осіб митного поста „Ужгород” Ужгородської митниці, встановлені порушення при здійсненні пропуску на митну територію України для переміщення прохідним транзитом транспортних засобів із застосуванням книжок МДП. Ураховуючи наявність у діях посадових осіб окремих ознак правопорушення, передбаченого п. «г» ч. 2 ст. 5 Закону України «Про боротьбу з корупцією», матеріали розслідування направлені до Служби безпеки України.


Взагалі у результаті проведених митними органами перевірок підтверджено 88 % повідомлень, у 2006 році цей показник склав 83 %. У 4 % від загальної кількості підтвердженої інформації мали місце неправомірні дії з боку 34 посадових осіб митної служби, стосовно яких застосовані такі заходи:

• оголошено догани – 5 (4 – Житомирська, 1 – Дніпропетровська митниці);
• оголошено зауваження – 7 (Ужгородська, Дніпропетровська, Ягодинська, Житомирська, Чернігівська митниці);
• оголошено усне попередження – 1 (Дніпропетровська митниця);
• застосовані заходи матеріального впливу – 14 (11 – Ягодинська, Ужгородська, Житомирська, Вадул-Сіретська митниці);
• вказано на недостатній контроль за діями підлеглих – 4 (Ужгородська, Ягодинська, Вінницька митниці);
• переведено на іншу ділянку роботи не пов’язану з митним контролем та митним оформленням – 3 (Магістральна, Західна регіональна, Ягодинська митниці).

Матеріали шістнадцяти службових розслідувань і перевірок направлені митницями до місцевих прокуратур для прийняття рішень згідно з ст. 97 Кримінально-процесуального кодексу України (Херсонська, Яворівська, Магістральна, Чопська, Рівненська, Дністрянська, Харківська, Чернігівська, Житомирська митниці).

Крім того, з метою попередження та усунення причин, які спричиняють виникнення конфліктних ситуацій, підрозділами внутрішньої безпеки митних органів проведено 10 індивідуальних (Східна регіональна, Амвросіївська, Магістральна, Житомирська, Ужгородська, Кучурганська, Дніпропетровська м-ці) та 7 загальних (Західна регіональна, Вінницька, Дніпропетровська, Магістральна, Житомирська, Ужгородська, Дністрянська митниці) профілактичних заходи.

Необхідно зазначити, що останнім часом митниці почали заздалегідь інформувати Департамент внутрішньої безпеки про зміни в оперативній обстановці у зонах діяльності, події непереборної сили, які виникають й чинять безпосередній вплив на роботу митників та можуть призвести до збільшення звернень громадян за телефоном довіри (аварійні відключення електромережі інші техногенні фактори, введення у дію нових нормативно-правових актів суміжними службами тощо). Вказане значно полегшує спілкування з громадянами, надає змогу аргументовано пояснити їм причини можливих затримок у митному оформленні, інших подій, що викликають їх невдоволення, але вирішення яких не відносяться до компетенції митних органів. Таким громадянам надається інформація про відповідні компетентні державні органи.

Водночас, аналіз свідчить, що майже п’ята частина дзвінків була спричинена невдоволенням або нерозумінням абонентів з приводу дій митників, спрямованих на припинення порушень митних правил.

Так, у звітному періоді за результатами проведених перевірок стосовно абонентів телефону довіри складено 12 протоколів про порушення митних правил за ознаками правопорушень, передбачених ст.ст. 330, 336, 340, 352, 355 Митного кодексу України (Центральна регіональна, Чопська, Амвросіївська, Чернігівська м-ці).

З 9-ти отриманих за телефоном довіри орієнтувань, одне про можливе переміщення свіжих фруктів з приховуванням від митного контролю у результаті відпрацювання Центральною регіональною митницею знайшло підтвердження, складено протокол про порушення митних правил за ст.352 МК України.

Інше орієнтування про можливе ввезення поза митним контролем відпрацьованих картриджів підтвердилося частково. Так, за повідомленням Ягодинської митниці громадянином, зазначеним в орієнтуванні, при проходженні митного контролю були задекларовані 74 картриджі. У зв’язку з відсутністю коштів для сплати мита, він того ж дня повернувся до Республіки Польща.

Необхідно зазначити, що орієнтування про наміри переміщення через митний кордон України товарів та інших предметів з порушеннями митних правил складають левову частку отримуваних за телефоном довіри анонімних звернень.

Перелік проблемних питань, що спонукають громадян звертатися за телефоном довіри, залишається сталим, це насамперед переміщення громадянами – нерезидентами та резидентами власних транспортних засобів, постійно зареєстрованих у відповідних органах іноземних держав, з/на митну територію України з метою тимчасового ввезення або транзиту; ввезення та пересилання громадянами у поштових й експрес-відправленнях на територію України культурних цінностей, придбаних за кордоном; затримки митного оформлення вантажів, спричинені додатковими перевірками митної вартості товарів та їх класифікації згідно УКТЗЕД, орієнтуваннями правоохоронних органів, помилками декларантів.

Водночас, ураховуючи період відпусток й сезонне збільшення пасажиропотоку, значно збільшилась кількість повідомлень від громадян - нерезидентів, що прямують у потягах, про неправомірне вилучення у них під час митного контролю, який проводиться митником одноособово, без свідків, частини коштів з погрозами про складення протоколів про порушення митних правил й висадження з потягів. За всіма фактами проведено перевірки, матеріали яких направлені до органів прокуратури.

Підводячи підсумки роботи телефону довіри Держмитслужби хотілося б підкреслити, що його основна мета - це забезпечення оперативного зв’язку митної служби з громадськістю. Насправді Держмитслужба подібна до живої істоти, вона розвивається, змінюється, іноді хворіє. Всі ці процеси негайно знаходять відображення у тематиці дзвінків за телефоном довіри. Отже, недооцінювати його роль, на мій погляд, недалекоглядно. На сьогодні, завдяки зусиллям Департаменту внутрішньої безпеки, можна з упевненістю стверджувати, що телефон довіри поставлений на службу митній системі й, будучи потужним профілактичним засобом, сприяє її оздоровленню.
Прес-служба Держмитслужби України
15 серпня 2007р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Соціо

10:59
Відключень електроенергії на Закарпатті у четвер не передбачається, "до окремої команди" – "Закарпаттяобленерго"
23:55
В Ужгороді пожежні навчалися ліквідовувати загорання у 16-поверхівці
19:23
"Закарпаттяобленерго" повідомило про відміну раніше "анонсованих" відключень електроенергії 20 листопада з 19:00 до 22:00
17:06
"Закарпаттяобленерго" повідомило про застосування графіка погодинних відключень електроенергії 20 листопада з 16:30 до 22:00
11:18
В Ужгороді рятувальники 2 дні планово навчатимуться ліквідовувати НС на 16-поверхівках
11:12
/ 1
У середу на Закарпатті електроенергію не відключатимуть – "Закарпаттяобленерго"
17:58
В ужгородському скансені та мукачівському замку відкриють резиденції святого Миколая
14:43
/ 4
У Мукачеві у 37 локаціях висадили 570 сакур, закуплених коштом мера
11:00
/ 1
У середу в Ужгороді прощатимуться з полеглим захисником Михайлом Шишкою
09:27
У вівторок на Закарпатті електроенергію не відключатимуть – "Закарпаттяобленерго"
21:39
/ 3
З понеділка на Закарпатті впроваджуються графіки погодинних відключень електроенергії
20:18
/ 1
Стало відомо про загибель Івана Савули з Дубового, що з червня вважався зниклим безвісти
19:32
Закарпатський сир "Лопта" здобув "срібло" на міжнародному конкурсі сирів у Португалії
18:09
У понеділок тимчасово не працюватиме ПП "Убля – Малий Березний" на кордоні зі Словаччиною
16:26
/ 6
На Закарпатті відбулася Всеукраїнська конференція військових капеланів УГКЦ
15:05
Годинник капітана пароплава Carpathia, що врятував пасажирів "Титаніка", продали за рекордні $2 млн
22:29
/ 1
Майже половина мукачівців їздять у громадському транспорті безкоштовно
14:53
Держдеп США знизив рівень ризиків для подорожей до 9 областей України, серед яких – Закарпаття
00:03
/ 2
Україна та ЄС розпочинають модернізацію пункту пропуску "Лужанка-Берегшурань" на кордоні з Угорщиною
23:56
Найстаріша жителька Іршавської громади Ганна Фечка відзначила 103-й день народження
23:14
/ 2
Із Закарпаття за час повномасштабної війни емігрували 300 тисяч місцевих жителів – Білецький
23:52
/ 28
"Я бізнес робила з митницею та прокуратурою": мама екскерівника Закарпатської МСЕК Веклинця про майно сина
20:49
/ 13
У позашляховику, що вночі в лісі біля Великої Угольки перекинувся в урвище, загинув настоятель тамтешнього скиту УПЦ МП Артемій (Пацкан)
19:22
/ 1
Зупиняючи московську орду на Донеччині поліг Руслан Капітан з Підгірного Іршавської громади
16:18
/ 5
Голова Закарпатської ОВА Мирослав Білецький зустрівся з правлячим єпископом МГКЄ владикою Теодором
» Всі новини