Львівська залізниця офіційно повідомляє, що 16 листопада причиною затримки відправлення поїзда №6604 сполученням Виноградів – Хмільник (Закарпатська область) по станції Виноградів, була несправність тепловоза серії ТУ-2. Після проведення детального технічного огляду стало відомо, що до цього призвела поломка приводу компресора, який забезпечує живлення всієї гальмівної системи поїзда, а відтак, з метою дотримання вимог безпеки руху, експлуатація вказаного тепловоза до усунення несправності була технічно неможливою.
Слід зазначити, що тепловози, які працюють на цій дільниці, давно вичерпали нормативний термін експлуатації, оскільки були побудовані у далекому 1956 році. Останній капітальний ремонт проводився в обсязі КР-1 у 2003 році при нормативній потребі кожних п’ять років. Проте така ситуація склалася не з вини залізниці, адже більшість запасних частин для ремонту цього рухомого складу просто знята з виробництва, а ремонтні бази – відсутні. Залізничники самотужки замінюють запчастини аналогами з проведенням глибокої модернізації під час виконання поточних ремонтів, відповідно до вимог нормативної документації. Однак, це вже не дає змоги гарантувати безпеку таких перевезень.
У то й же час, такі роботи дуже затратні і потребують щороку все більшого фінансування. Утримання морально застарілого рухомого складу лише у моторвагонному депо Королево (Закарпатська область) за підсумками трьох кварталів обійшлося Львівській залізниці у 10 млн. 847 тис. грн., а прибуток від перевезень пасажирів за 9 місяців року склав лише 126 тис. грн. У минулому році за аналогічний період ці цифри дорівнювали 10 млн. 907 тис. грн. та 77 тис. 300 грн. відповідно.
Окрім витратної частини на утримання рухомого складу, на збитки значною мірою впливає і тотальне небажання людей платити за проїзд. Та й кількість пасажирів вузькоколійки є дуже мізерною, до прикладу, 16 листопада у затриманому поїзді №6604 сполученням Виноградів – Хмільник було тільки 10 подорожуючих і лише у 3 трьох із них виявилися проїзні документи! За такої ситуації залізниця просто неспроможна на належному рівні утримувати ні інфраструктуру, ні рухомий склад, а тим паче, гарантувати безпеку перевезень.
Загалом тенденція до значного зниження кількості пасажирів, котрі користуються послугами з перевезень на дільницях вузької колії Берегово – Приборжавське, Виноградово – Хмільник, Іршава – Ільниця зберігається вже упродовж двох останніх десятиліть.
Особливу увагу варто звернути на той факт, що жодна країна світу в промисловій експлуатації подібну інфраструктуру не утримує. Тобто державні структури не опікуються такими об’єктами, натомість вони є цікавими для туристичних компаній, для організації відпочинково-розважальної діяльності, особливо, якщо ті становлять історично-культурну цінність для певного регіону.
Неодноразово на різних рівнях порушували питання про закриття цих дільниць внаслідок їх значної збитковості, адже збитки на щорічне утримання рухомого складу та обслуговування колійного господарства складають десятки мільйонів гривень. Залізниця як державне підприємство не може проводити збиткову діяльність і повинна закривати такі неприбуткові об’єкти. Одним зі шляхів вирішення питання розглядали передачу об’єктів у власність районним державним адміністраціям, однак це так і не вдалося реалізувати попри нібито великий інтерес влади до збереження вузькоколійки.
Віт 2013-11-20 / 15:03:31
хоча може бути що в них по документації й далі потяги їздять туди)) й регулярно 10 млн. списуються, з них пару тисяч повертають в касу, мовляв за білети)) такий собі привид "Анці Кушницької" , можна фільм жахів знімати.
Віт 2013-11-20 / 15:00:10
Курям на сміх... хто такі повідомлення їм пише...
Берегово – Приборжавське, Іршава – Ільниця - тут вже з 10 років як рельси покрали, а потяг в останне їхав десь 27 років назад)) Сидять дебіли в кабінетах, то й маємо те що маємо.
ГО "Боржавська ініціатива" 2013-11-20 / 13:07:08
Заява ГО «Боржавська ініціатива» на інформацію прес-центру Державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця» щодо випадку 16.11.2013 року на Боржавській вузькоколійці.
20 листопада 2013 року прес-центр Державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця» розповсюдив заяву щодо нерентабельності Боржавської залізниці. Приводом стало зверення громадян про затримку потяга 17.11.2013 року , (а не 16.11.2013) з відправленням з ст. Виноградів. Керівництво Львівської залізниці в заяві не знайшло можливості вибачитися перед пасажирами за спричинені незручності, а в черговий раз вдалося до перекручуванням фактів.
1. Щодо несправності компресора гальмівної системи виявленої 16.11.2013 року – факт поломки припав на неділю, 17.11.2013 року, в день найбільшого попиту на цей потяг. До цього часу вже з серпня місяця без попередження скасовано рейс Виноградів – Іршава – Виноградів через несправність допоміжного генератора зарядки.
2. Про непопулярність маршруту - 16 листопада 2013 року за маршрутом Хмільник -Виноградів №6621 з відправленням о 10.57 хв. з туристичною метою подорожувало 47 учасників проекту "Унікальна Україна". Ними було придбано квитки з ст. Хмільник по ст. Виноградів, що становить 5 грн. на особу - всього було оплачено 235 грн. безпосередньо провіднику потяга на ст. Хмільник Закарпатський. Через скасування без попередження маршруту з ст. Іршава група йшла пішком до ст.Хмільник 3 км.
3. Не витримує критики інформація про затрати в 10 млн. 907 тис. грн. !!!!! на утримання Боржавської вузькоколійки по депо Королево Закарпатське. В інформації замовчується деталізація затрат на утримання мережі широкої колії та вузькоколійки. На даний час реалізація квитків на вузькоколійний маршрут перевищує надходження від продажу квитків на приміські потяги широкої колії. Також не відповідає дійсності експлуатація ліній Іршава – Приборжавське та Іршава – Ільниця, вони просто демонтовані !!!!
4. Щодо виявлених 10 пасажирів та тих що придбали квитки – питання контролю в компетенції залізниці, а також вона несе відповідальність за якість роботи провідників . У вагонах панує безлад і антисанітарія – хто несе за це відповідальність і скільки це коштує?
5. Громадська організація «Боржавська ініціатива» розпочала збір коштів на ремонт допоміжного генератора зарядки тепловозу Ту-2, (вартість б/у становить 3000 грн., а ремонт – 2 000 грн.). До ювілею 105 річниці – 23 грудня 2013 року, заплановано зібрати кошти на ремонт або придбання одного такого генератора.
6. За інформацією з відкритих джерел, вартість нового сучасного вузькоколійного локомотиву ТУ10, випуск якого налагоджено Камбарським машинобудівним заводом у 2010 році, складає 15,5 млн російських рублів. Це приблизно 3,8 млн гривень. Вартість сучасного пасажирського вагону ПВ750 цього ж виробника - близько 5 млн російських рублів або 1,2 млн гривень. Простий арифметичний підрахунок показує, що якби і справді на утримання рухомого складу Боржавської залізниці щороку виділялося близько 10 млн. гривень, то можна було б щороку поповнювати рухомий склад одним сучасним локомотивом ТУ10 та п'ятьма сучасними вагонами.
7. Звертаємось до органів місцевої влади прокоментувати дану заяву державного підприємства і проінформувати громадськість про вжиті заходи.
влад 2013-11-20 / 12:07:52
графік руху поїздів треба складати грамотно!!! Приїжжає в Виноградів в 6:40 , установи працюють з 8:00, хто буде так рано їхати???
муза 2013-11-20 / 11:51:16
Раз так одноголосно прийняли звернення по євроінтнграції на сесії,так усім разом треба вирішувати по вузькоколійці(туристична принада і т. і.- одним словом-євроінтеграція).
Таня 2013-11-20 / 11:37:31
Та їм рентабельний тільки маршрут "Львів - Київ" якщо судити з їх заяв.