Як розповів директор і головний суддя змагань Леонід Сніцарук зі Львова, на Закарпатті дуже гарні природні умови для польотів, тому і вабить сюди парапланеристів. У змаганнях взяли участь 15 спортсменів, хоча попередньо через Інтернет зареєструвалося 18 чоловік. Крім парапланеристів з України, були представники з Росії та Білорусії. Пілот з Польщі, який зареєструвався заздалегідь, на змаганням чомусь не приїхав. Україна була представлена такими містами як Львів, Харків, Рівне, Тернопіль, Кіровоград, Київ та Луцьк. Ужгородські парапланеристи цього року участі в змаганнях не взяли.
Стартували пілоти з гори Гимба (1498 м), де відкривається чудова панорама Боржавського хребта (гірського масиву Українських Карпат), а фінішували на галявині неподалік підніжжя, де знаходилася мішень, окреслена колом радіусом 500 см. За умовами змагань, чим далі від мішені приземлиться учасник, тим більше очок він набирає. Якщо пілот приземлився поза колом (т.з. полем вимірювання), він одержує максимальне число очок. Переможцем стає учасник, що набрав найменшу суму очок у всіх залікових турах і фіналі.
Як завжди, визначальною для такого виду спорту є погода, яка цього року внесла свої корективи у хід змагань. Якщо у перший день Кубку вона була сприятливою для польотів, то наступного – складною через вітер, що здував спортсменів з кола приземлення. Через це всі четверо фіналістів, що визначилися напередодні, не попали в коло. За результатами двох турів у польотах на точність приземлення переміг Андрій Чучко зі Львова, який здобув перехідний кубок. Друге місце посів львів’янин Андрій Матвіїв. Замкнув трійку переможців Микола Мазепа з Тернополя. У командному заліку призові місця розподілилися таким чином: перемогу здобула львівська команда «RR», друге місце отримало «Файне місто» (Тернопіль), третє - команда фірми «Аерос» (Київ). До речі, «Аерос» є виробником парапланів, які нічим не поступаються іноземним брендам. На даний час фірма експортує свою продукцію в 43 країни світу, не враховуючи СНД. Серед них дельтаплани, мото-дельтаплани, планери, нано-трайки та надлегкі літаки.
За словами міжгірського парапланериста Михайла Фізера, який першим в районі почав літати на Боржавському хребті, тепер вітчизняні пілоти купують спорядження для польотів українських виробників, які за надійністю, безпечністю і дизайном не поступаються закордонним аналогам. Крім того вони є дешевшими і їх можна замовити по Інтернету з доставкою додому. Ще якихось 10 років тому через дорожнечу доводилося купувати вживане спорядження, яке привозили з Польщі чи Італії. Тепер новий комплект для початківця можна придбати за 1,5 тисячі доларів. Через свою доступність парапланеризм стає більш масовим. Якщо раніше пілотів було небагато і один одного знали в лице, то тепер спортсменів стало набагато більше.
«Фізики ніхто не відміняв», - каже Андрій Когут зі львівського парапланерного клубу «Кумулюс», розповідаючи про ази парапланеризму. Виявляється, що одного хорошого спорядження замало, щоб ваш політ пройшов безпечно. Потрібно знати купу інформації, від погодних умов, рельєфу, природи утворення термічних і динамічними потоків, законів фізики до реагування у надзвичайних ситуаціях. Можна вивчити всю теорію на землі, але не змогти її застосувати в небі. Травми та падіння провокує, як правило, людський фактор.
Але щоб там не розказували про безпечність чи небезпечність польотів, людей тягне літати. Кубок Боржави став святом не тільки для спортсменів. Одні глядачі отримали масу задоволення від споглядання ширяючих в синьому небі кольорових крил на фоні чудових гірських краєвидів, а інші таки ризикнули відірватися від землі і політати в тандемі з інструктором.
Організатори - львівський парапланерний клуб «Кумулюс», Міжгірська районна державна адміністрація, громадське об’єднання «Рідне Закарпаття» та Федерація Парапланеризму України - приклали всіх зусиль, щоб захід пройшов якнайкраще, а власник готелю «Шепіт Карпат» Роман Рябець надав пілотам суттєві знижки на час проведення Кубка.
Оксана Чужа для Закарпаття онлайн. Фото автора